BA in game-ontwikkeling
DUUR
4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
30 Nov 2024
EERSTE STARTDATUM
Jan 2025
COLLEGEGELD
CAD 22.800 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* typische kosten per jaar
Invoering
Studenten uitrusten voor succes in een concurrerende branche.
De videogame-industrie is enorm en wereldwijd en verdiende vorig jaar alleen al in de VS meer dan $ 40 miljard. Markttrends tonen aan dat het een belangrijke werkgever zal blijven van goedbetaalde, hoogopgeleide professionals.
Ons unieke Game Development-programma is anders dan elk ander programma. Je krijgt de technische vaardigheden die je nodig hebt om videogames te ontwikkelen en kennis over de ondernemersaspecten van het bedrijf, terwijl je ervaring opdoet en je specialisatie ontwikkelt in een reeks teamactiviteiten.
Je begint al in je tweede jaar en werkt aan drie intensieve projecten om videogames te maken en op de markt te brengen. Net als in de branche werk je in een ondernemende en interdisciplinaire teamomgeving om de projecten van conceptfase tot promotie te sturen - door bedrijfsmodellen te creëren en kosten en inkomsten te bewaken. Naast het opbouwen van uw portfolio door ervaringsleren, zullen TWU's liberal arts-kern en focus op holistisch onderwijs u uitrusten om een waardevolle bijdrage en leider in uw vakgebied te zijn.
Programma Hoogtepunten
- Verkoopbare vaardigheden voor een zeer concurrerende industrie
- Bachelor's degree in game-ontwikkeling
- Industrie-klaar portfolio voor verder gespecialiseerd onderzoek, inclusief door studenten gemaakte en op de markt gebrachte videogames
- Kleine klasgroottes
- Op team gebaseerde leeromgeving voor samenwerking
Wat we aanbieden
- De keuze uit vier studiestromen of afstudeerrichtingen
- Hands-on ervaring door middel van drie teamgebaseerde game-ontwikkelingsprojecten
- Kleine klassen en hoogwaardig, ondersteunend, op geloof gebaseerd leren
- Een Bachelor of Arts-graad in game-ontwikkeling
- Een brancheklaar portfolio met werk na het afstuderen
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
Financiële hulp
Investeren in uw toekomst kan onderweg wat hulp nodig hebben. We bieden op verdiensten en behoeften gebaseerde prijzen om de kosten van het collegegeld te compenseren. Vroeg plannen is de sleutel en we zijn er om u op weg te helpen.
leerplan
Bestudeer streams
A. Game-ontwerp: studenten leren hoe ze games kunnen ontwerpen en dat combineren met de studie van schrijven, kunst, geluidsontwerp, programmeren of zaken doen.
Cursusbemonstering:
- Game-ontwerp voor videogames
- Geavanceerd spelontwerp
- Interactieve verhalen
- Creatief schrijven
- User Experience Design
- Esthetiek van videogames
B. Game Art: studenten leren illustraties en animaties voor videogames ontwerpen en implementeren en ondersteunend publiciteitsmateriaal maken, zoals promotiewebsites.
Cursusbemonstering:
- Fundamenten van animatie
- Fundamenten van 3D-afbeeldingen
- Video Game Art
- Geavanceerde animatie
- User Experience Design
- Esthetiek van videogames
C. Muziek + geluidsontwerp: studenten leren hoe ze de geluidsomgevingen en soundtracks van spelwerelden kunnen componeren en creëren.
Cursusbemonstering:
- Geluid + muziek voor videogames
- Geluid design
- Geavanceerd geluidsontwerp
- Interactief geluidsontwerp
- User Experience Design
- Esthetiek van videogames
D. Softwareontwikkeling: studenten leren software voor videogames te programmeren en te ontwerpen.
Cursusbemonstering:
- Inleiding tot programmeren
- Gegevensstructuren + algoritmen
- Software Engineering
- Spelprogrammering
- Kunstmatige intelligentie voor spellen
- User Experience Design
Welke studiestroom past bij u?
The World-Builder: je bent een creatieve en verhalende kunstenaar. Je houdt ervan om systemen vorm te geven en leven in te blazen in de denkbeeldige werelden, personages, plaatsen en plots waarmee iedereen wil communiceren.
Wat is mijn stream?
Game Design: leer hoe je verhalen en dialogen ontwerpt, structureert en schrijft, en doe public relations, bloggen en communitybeheer voor videogames.
De kunstenaar: Design is jouw leven. Dat geldt ook voor het leren creëren van verbazingwekkende, gedenkwaardig ogende gamewerelden, inclusief de websites en materialen waarmee ze aan de wereld worden gepromoot.
Wat is mijn stream?
Game Art: leer illustraties en animaties voor videogames ontwerpen en implementeren en maak ondersteunend publiciteitsmateriaal zoals promotiewebsites.
The Maestro: Gepassioneerd door muziek en geluid, speel je graag met digitale technologie om dynamische geluidsomgevingen te creëren. Je gelooft dat de beste game-ervaring een meeslepende ervaring is.
Wat is mijn stream?
Music + Sound Design: leer hoe je de geluidsomgevingen en soundtracks van gamewerelden componeert en creëert.
The Coder: Je bent een technisch denker, je werkt graag met machines en je hebt een passie voor programmeren. Je zoekt de kans om alles samen te brengen als onderdeel van een divers team.
Wat is mijn stream?
Softwareontwikkeling: leer videogamesoftware programmeren en ontwerpen.
Programma resultaat
Na het afstuderen
Studenten die afstuderen aan dit programma hebben een indrukwekkend portfolio en professionele connecties. Ze zullen goed gepositioneerd zijn om te werken aan gameprojecten in kleine teams in hun specialisatiegebied. Afgestudeerden van Game Art worden illustratoren, ontwerpers en animators. Afgestudeerden Music & Sound Design zijn zeer geschikt om te werken als componisten, studiomedewerkers en geluidsontwerpers. Afgestudeerden van Software Development zijn bereid om te werken in de verschillende technische en programmeercarrières in de industrie. Afgestudeerden Game Design zijn perfect geschikt voor kleine en onafhankelijke producties waarbij mensen aan meerdere taken moeten werken - van leveldesign, public relations en bedrijfsbeheer tot helpen met kunst, geluid of codering. Al onze afgestudeerden zijn goed voorbereid om door te stromen naar graduate programma's in game-ontwerp en -ontwikkeling.
Carrièremogelijkheden
Carrières per studiestroom
Spel ontwerp
- Spel ontwerper
- Schrijver / verhalende ontwerper
- Systeemontwerper
- Niveauontwerper
Game Art
- Concept artiest
- UI / UX-ontwerper
- Technische artiest
- Environment Artist
Muziek- en geluidsontwerp
- Geluid / audio-ontwerper
- Geluids- / audiobeheer
- Componist
Software ontwikkeling
- Gameplay Programmer
- Game-ontwikkelaars
- Frontend / backend webontwikkelaar
- Software ontwikkelaar
Alle streams
- Projectleider
- QA (Quality Assurance) Manager
- Producent