Bachelor's Degree in Journalism (Bilingual, Spanish)
Getafe, Spanje
DUUR
4 Years
TALEN
Engels, Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 7.000 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* for non-European students | for EU students: € 1,500/year
Galerij
toelatingen
leerplan
Year 1 - Semester 1
- Information Skills (3 ECTS)
- Writing and communication skills (3 ECTS)
- Political Philosophy (6 ECTS)
- Geschiedenis van Spanje (6 sp.)
- Skills: Humanities (6 ECTS)
- Mediatheorie (6 sp.)
Year 1 - Semester 2
- Communicatie en participatie van het maatschappelijk middenveld op internet (6 sp.)
- Spaanse taal en de media (6 sp.)
- Structuur van het mediasysteem (6 sp.)
- Statistieken toegepast op de journalistiek (6 sp.)
- Nieuwsrapportage (6 sp.)
Year 2 - Semester 1
- Economie (6 sp.)
- Theorie en analyse van de documentairefilm (6 sp.)
- Journalistiek en sociale verandering in Spanje (6 sp.)
- Radiojournalistiek (6 sp.)
- Informatierecht (6 sp.)
Year 2 - Semester 2
- Spreadsheet. Intermediate level (3 ECTS)
- Zachte vaardigheden (3 ECTS)
- Onderzoeksmethodologieën voor de journalistiek (6 sp.)
- Televisiejournalistiek (6 sp.)
- Onlinejournalistiek (6 sp.)
- Krantenontwerp (6 sp.)
Year 3 - Semester 1
- Krantenrapportage (6 sp.)
- Organisatie en management van mediabedrijven (6 sp.)
- Interpretatieve en onderzoeksrapportage (6 sp.)
- Electives: Recommended 12 credits
Year 3 - Semester 2
- Internationale journalistiek I: mondiale informatie (6 sp.)
- Internationale journalistiek II: belangrijkste internationale organisaties (6 sp.)
- Lokale journalistiek (6 sp.)
- Electives: Recommended 12 credits
Year 4 - Semester 1
- Institutionele informatie (6 sp.)
- Sociale journalistiek (6 sp.)
- Wetenschappelijke en technologische journalistiek (6 sp.)
- Electives: Recommended 12 credits
Year 4 - Semester 2
- Bachelor Thesis (6 ECTS)
- Informatie en conflict I: de media en geweld (6 sp.)
- Datajournalistiek (6 sp.)
- Electives: Recommended 12 credits
Electives to choose in 3rd and 4th year - First semester
At the end of your studies, you must have obtained a total of 48 credits of selectivity.
- Bedrijfsjournalistiek (6 sp.)
- Spraaktechnieken (6 sp.)
- Massamedia-oratorium (6 sp.)
- Adverteren in nieuwsmedia (6 sp.)
- Multimediajournalistiek (6 sp.)
- Universele geschiedenis (6 sp.)
- Bedrijfscommunicatie (6 sp.)
- Opiniejournalistiek (6 sp.)
- Sportjournalistiek (6 sp.)
- Verhaal in de journalistiek (6 sp.)
- Filosofie en geloofssystemen in hedendaagse samenlevingen (6 sp.)
- Beste praktijken in de journalistiek (6 sp.)
- Professional Internships I (6 ECTS)
Electives to choose in 3rd and 4th year - Second semester
At the end of your studies, you must have obtained a total of 48 credits of selectivity.
- Rechtbankjournalistiek (6 sp.)
- Politieke en parlementaire journalistiek (6 sp.)
- Digitale documentatie (6 sp.)
- Televisienieuwsproductie (6 sp.)
- Geschiedenis van de journalistiek (6 sp.)
- Geografie van de hedendaagse wereld (6 sp.)
- Nieuwsinformatiegrafieken (6 ECTS)
- Journalistiek en conflict II: de rol van religie (6 sp.)
- Bedrijfsstrategieën in de wereld van vandaag (6 sp.)
- Geschiedenis van schrijven, publiceren en lezen (6 sp.)
- Fotojournalistiek (6 sp.)
- Beroepsstages II (6 ECTS)
Mobility
Exchange programs
The Erasmus program permits uc3m first-degree and post-graduate students to spend one or several terms at one of the European universities with which uc3m has special agreements or take up an Erasmus Placement, a work placement or internship at an EU company. These exchanges are funded with Erasmus Grants which are provided by the EU and the Spanish Ministry of Education.
The non-European mobility program enables uc3m degree students to study one or several terms in one of the international universities with which the university has special agreements. It also has funding from the Banco Santander and the uc3m.
These places are offered in a public competition and are awarded to students with the best academic record and who have passed the language threshold (English, French, German, etc..) requested by the university of destination.
Ranglijsten
- QS World University Rankings Top 50 Under 50
- 35th spot worldwide and ranked 10th in Europe, on QS Top 50 Under 50 Ranking
- QS World University Rankings
- 319th position on the QS World University Rankings 2024
- QS World University Rankings Subjects Rankings
- Among the world’s best universities in 13 academic fields, according to QS World University Rankings by Subject 2023
- QS Graduate Employability Rankings
- Among the 136 best universities in the world for employability, according to THE’s Global University Employability Ranking 2022
Programma resultaat
Studenten die de duale opleiding Journalistiek en Audiovisuele Communicatie voltooien, zijn professionals die gekwalificeerd zijn om elke informatietaak uit te voeren in alle communicatiemedia en elk formaat: geschreven pers, tv, radio, online en op multimediagebied.
In het bijzonder vereist de digitale communicatiewereld van de 21e eeuw:
- Professionals met een universele opleiding, die weten hoe ze informatie moeten voorbereiden, aangepast aan de stijl en het formaat van elk medium.
- Journalisten met een algemene opleiding, dat wil zeggen professionals met criteria om de nieuwswaarde van een gebeurtenis of gebeurtenis te erkennen, ongeacht in welk gebied deze plaatsvindt.
- Journalisten die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied, die experts moeten zijn in het verzamelen en accrediteren van informatie, het zoeken naar bronnen en bronnen, en het schrijven van nieuwsverhalen die het publiek interesseren en ten goede komen, die zich verder verdiepen in hun gespecialiseerde vakgebieden, van de meest algemene (economie, sociaal, politiek, internationaal, lokaal…) tot de meest specifieke (wetenschappelijk en ecologisch, parlementair, rechtbanken, sport, conflictsituaties en sociaal geweld – terrorisme, misbruik, religie, huisvesting…).
- Journalisten wier gevoeligheid, het resultaat van kennis, hen tot scheppers van media-inhoud maakt die algemene en specifieke kennis overdraagt, waardoor het publiek het raamwerk van de realiteit kent en herkent die deel uitmaken van de wereld waarin ze moeten leven.
- Een specifiek aspect van het professionele profiel van de afgestudeerden is dat van institutionele en bedrijfscommunicators. Deze tak van deskundige communicatie voor Communicatiebureaus van bedrijven en instellingen is van belang bij de professionele plaatsing van onze studenten.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
- Proofreader van teksten en/of stijlen
- Copywriter
- Community Manager
- Literair redacteur
- Web content manager
- Scriptwriter
- Press officer
- Broadcaster
- TV host
- Reporter
- Corporate communicatiemanager
- Internal communications manager
- Literatuur kritiek
- Editorial manager
- Institutionele communicatiebureaus
- Communicatie adviesbureau
- Photojournalism
- Freelance professioneel