Bachelor's Degree in Management van Informatie en Digitale Inhoud (Spaans)
Getafe, Spanje
DUUR
4 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 7.000 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor niet-Europese studenten | voor EU-studenten: € 1.500/jaar
Invoering
De Degree in Information Management and Digital Content is gericht op het opleiden van professionals die gespecialiseerd zijn in het detecteren van de informatiebehoeften van bedrijven en instellingen en het zoeken naar oplossingen die bijdragen aan het digitale transformatieproces. Ze zullen in staat zijn om informatiediensten en -producten en digitale inhoud te ontwerpen, maar ook om sociale netwerken en virtuele gemeenschappen te beheren die op hun beurt meewerken aan het behoud van de bedrijfsreputatie.
De studenten zullen de kennis verwerven die nodig is om te werken in digitale bedrijven of producenten van digitale inhoud, evenals degenen die informatie moeten organiseren voor business intelligence.
De graad in Information Management and Digital Content aan UC3M biedt studenten een transversaal en multidisciplinair programma, met geweldige mogelijkheden voor arbeidsbemiddeling. Daarnaast biedt het diploma de mogelijkheid om stage te lopen bij belangrijke bedrijven in de sector.
Inzetbaarheid en professionele stages
UC3M heeft overeenkomsten met meer dan 3000 bedrijven en instellingen waar studenten stage kunnen lopen en toegang hebben tot vacatures.
Volgens de XXIV Estudio de Inserción Profesional van 2019 komt 93,4% van de afgestudeerden van deze universiteit het eerste jaar na afronding van hun studie op de arbeidsmarkt terecht.
Galerij
toelatingen
leerplan
Year 1 - Semester 1
- Informatie- en communicatietheorie (6 sp.)
- Informatiemanagement (6 sp.)
- Opmaaktalen (6 sp.)
- Sociologie van organisaties (6 sp.)
- Informatiearchitectuur (6 sp.)
Year 1 - Semester 2
- Search techniques and use of information (3 ECTS)
- Oral and written expression techniques (3 ECTS)
- Multimedia-inhoud (6 sp.)
- Grondbeginselen van bedrijfskunde (6 sp.)
- Webcontentmanagementsystemen (6 sp.)
- Organisatie en representatie van kennis (6 sp.)
Year 2 - Semester 1
- Skills: Humanities (6 ECTS)
- Systemen voor het ophalen van informatie (6 sp.)
- Statistische data-analyse (6 sp.)
- Juridische en ethische aspecten van digitale informatie (6 sp.)
- Databases (6 sp.)
Year 2 - Semester 2
- Sociale netwerken en virtuele gemeenschappen (6 sp.)
- Digital Marketing (6 ECTS)
- Onderzoeksmethodologie in digitale informatie (6 sp.)
- Programming Techniques (6 ECTS)
- Transparantie en elektronische administratie (6 sp.)
Year 3 - Semester 1
- Spreadsheets. Advanced Level (3 ECTS)
- Professional interpersonal skills (3 ECTS)
- Webprogrammeertechnieken (6 sp.)
- Metrische informatietechnieken (6 sp.)
- Elektronisch documentbeheer (6 sp.)
- Digitale conservering en bewaring (6 sp.)
Year 3 - Semester 2
- Toegankelijkheid van digitale inhoud (6 ECTS)
- Analyse en webpositionering (6 sp.)
- Practicum (18 sp.)
Year 4 - Semester 1
- Geavanceerde statistische analyse (6 sp.)
- Datavisualisatie (6 sp.)
- Electives: Recommended 18 credits
Year 4 - Semester 2
- Foresight en concurrentie-intelligentie (6 sp.)
- Final Degree Project (6 ECTS)
- Electives: Recommended 18 credits
Keuzevakken om uit te kiezen in het 4e jaar
Aan het einde van je studie moet je in totaal 36 keuzevakken hebben behaald.
- Informatie- en documentatieseminarie (6 ECTS)
- Creativiteit en design (6 sp.)
- Online merk- en reputatiemanagement (6 sp.)
- Geavanceerde metadata (6 sp.)
- Open science seminar (6 ECTS)
- Open data (6 sp.)
- Management en digitale richting van de industrie 4.0 (6 sp.)
- Beheer van informatie-eenheden (6 sp.)
Keuzevakken om uit te kiezen in het 4e jaar
Aan het einde van je studie moet je 36 keuzevakken hebben behaald.
- Digitaal publiceren seminar (6 ECTS)
- Digitale paleografie (6 sp.)
- Maatschappelijk en marktonderzoek (6 sp.)
- Digitale geletterdheid (6 sp.)
- Semantisch web (6 sp.)
- Data Science (6 ECTS)
- Digitaal ondernemerschap (6 sp.)
- Big Data (6 sp.)
Mobility
Exchange programs
Met het Erasmus-programma kunnen uc3m -studenten en postdoctorale studenten een of meer semesters studeren aan een van de Europese universiteiten waarmee uc3m overeenkomsten heeft, of een Erasmus Placement, dat wil zeggen een stageverblijf, uitvoeren. bij sommige bedrijven in de EU. Deze uitwisselingen worden financieel ondersteund dankzij de Erasmusbeurzen van de EU en het Spaanse Ministerie van Onderwijs.
Het Non-European Mobility-programma op zijn beurt biedt uc3m -studenten de mogelijkheid om één of meerdere semesters te studeren aan een van de internationale universiteiten waarmee de universiteit overeenkomsten heeft. Het krijgt ook financiële steun van Banco Santander en uc3m .
In both cases, the places are offered in a public call and are awarded to the students with the best record who have exceeded the language threshold (English, French, German...) required by the university. partner.
Ranglijsten
- QS World University Rankings Top 50 Under 50
- 35.º place worldwide and 10.º in Europe in the QS Top 50 Under 50 ranking
- QS World University Rankings
- 319.ª Position in the QS World University Rankings 2024
- QS World University Rankings Subjects Rankings
- Among the best universities in the world in 13 academic fields, according to the QS World University Rankings by Subject 2023
- QS Graduate Employability Rankings
- Among the 136 best universities in the world in employability, according to THE Global University Employability Ranking 2022.
Programma resultaat
Het studieplan is ontworpen om verschillende profielen aan te bieden van afgestudeerden die op verschillende vakgebieden kunnen werken.
- Digitale contentmanagers zijn verantwoordelijk voor de inhoud die wordt gepubliceerd in de media en digitale assets van de organisaties waarvoor ze werken. Ze coördineren alle aspecten die nodig zijn voor de correcte werking van de pagina: technische middelen, prestaties, ontwerp en aanpassing aan het bedrijfsimago. Bovendien beheert het de positionering van het web in zoekmachines en optimaliseert het de conversie in verschillende digitale assets
- Beheerders van sociale netwerken en webomgevingen. Zij zijn verantwoordelijk voor het uitvoeren van het interne en externe communicatiebeleid van de organisatie, ontworpen door degenen die verantwoordelijk zijn voor communicatie. ;N. Zij selecteren de informatiebronnen of evaluatieve inhoud voor de verschillende digitale media en zijn verantwoordelijk voor de evaluatie ervan. Ze beheren ook de inhoud die wordt gepubliceerd op de profielen van de organisatie (of het project) op sociale netwerken en in virtuele gemeenschappen, evenals de profielen van de organisatie (of het project). zoals de relaties die via deze middelen met klanten en/of consumenten tot stand komen, en de relaties die tussen werknemers ontstaan. Zij zijn verantwoordelijk voor het stimuleren van de activiteit van virtuele gemeenschappen en sociale netwerken volgens de vastgestelde doelstellingen.
- Vermogensanalisten en digitale marketingtechnici. Haar missie is om de gegevens verkregen uit de verschillende digitale activa van de organisatie te verwerken en de nodige rapporten te genereren voor het juiste gebruik ervan (websiteanalyse, doelgroepanalyse, sociale netwerken, gebruikersanalyse). , producten, enz.) inclusief andere soorten activa zoals microsites, landingspagina's, applicaties voor mobiele apparaten of andere (smart-tv's, wearables, IoT Internet of Things, enz.). Op dezelfde manier behoort deelname aan digitale marketingcampagnes ontwikkeld door marketingmanagers tot de functies ervan.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden ontwikkelen hun professionele activiteit op een breed scala van gebieden, zoals:
- Digital content manager, coördinatie van technische middelen, prestaties, ontwerp, aanpassing aan het bedrijfsimago, webpositionering, enz.
- Manager van webomgevingen van sociale netwerken, uitvoeren van het interne en externe communicatiebeleid van het bedrijf, selecteren en evalueren van informatiebronnen voor verschillende digitale media.
- Analist van data, assets en digitale marketingtechnieken. Verwerking en correct gebruik van gegevens: website-analisten, analyse van doelgroepen, sociale netwerken, gebruikers, producten, enz.
- Expert in digitale marketingcampagnes
- Documentalist
- Community Manager
- Kwaliteitsdocumentbeheerder
- Teacher
- Archiver
- Librarian