
United International Business School
BIM - Bachelor in internationaal management - Toeristisch managementDUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
CHF 73.800 *
STUDIE FORMAAT
Blended, Afstand leren, Op de campus
* price may be different depending on location
Invoering


Program duration: 3 up to 4 years, full-time
Program format: Full-time, Part-time, On-campus, Online, Hybrid
Program language: English
Degree awarded: BIM - Bachelor in International Management
Deadline: no deadline to apply
Locations: Amsterdam, Antwerp, Barcelona, Brussels, Geneva, Madrid, Milan, Tokyo, Zurich
Starting dates: 8
Program duration
Full-time students can earn a Bachelor degree in 3 academic years of 9 months, for a total of 9 quarters of 20 credits each, or in 4 academic years for a total of 12 quarters of 15 credits each when spreading the workload.
Kick-start your studies up to 8 times per year
Students can choose between multiple starting dates in the fall, winter, spring, and summer of each academic year. Our modular course design and program structure allow for optimal further education planning.
Because of the program's flexible structure and modular design, multiple starting dates are available throughout the academic year in October, November, January, February, April, May, July, or August. All campuses follow the same academic calendar.

Study destinations
Students can transfer between campuses on a quarterly basis with guaranteed program compatibility. Our quarter-based academic calendar allows for a continuous study-abroad experience across Europe and Asia.
Our 9 global campus locations are based in Amsterdam, Antwerp, Barcelona, Brussels, Geneva, Madrid, Milan, Tokyo, and Zurich.
Our campuses are all located in the city center of several exciting destinations. Students are encouraged to transfer between campuses for one or more quarters, but may also choose a single campus as their destination of choice. Students who prefer shorter periods abroad can join our seminar courses taught by visiting professors at several of our campuses throughout the academic year.



Accreditation
Na succesvolle afronding van het studieprogramma ontvangen studenten een internationale particuliere BIM - Bachelor in International Management - Tourism Management graad, uitgereikt door het hoofdkantoor van de school in Zürich, Zwitserland, op basis van de aanbeveling van de faculteit van de lokale campussen waar studiepunten zijn verdiend.
Lees meer over onze BIM in toeristisch management:
- Visit us on-campus
- Join a trial class
- Schedule an individual (virtual) appointment
- Join a local campus info session: upcoming info sessions – United International Business Schools (UIBS)
Join one of our upcoming Undergraduate/Bachelor program webinars
Sign up here: upcoming undergraduate/bachelor webinars – United International Business Schools (UIBS)

leerplan

Lesrooster
Er worden cursussen in verschillende formaten aangeboden, waaronder:
- Dagcursussen (8:30–18:30)
- Seminarcursussen met gastprofessoren (opeenvolgende dagen)
- Verschillende online cursussen 24/7 beschikbaar
- Gemengde formaten (elke combinatie van bovenstaande)
Cursussen worden doorgaans gepland in sessies van 3 uur . Voor meer informatie over de beschikbaarheid van cursussen in specifieke formaten gedurende het academische jaar, neem contact op met een toelatingsadviseur of raadpleeg de cursusplanning nadat u bent ingeschreven.
Programma-eisen
Cursussen | Europese studiepunten (EC) | |
Kerncursussen | 12 | 60 |
Cursussen gerelateerd aan Toerisme Management | 7 | 35 |
Keuzevakken | 9 | 45 |
Subtotaal | 28 | 140 |
Stage gerelateerd aan Toerisme Management | 30 | |
Capstone gerelateerd aan Toerisme Management | 5 | |
Buitenschoolse activiteiten | 5 | |
Totaal | 180 |
Kern vakken
- ACC1001 Beginselen van boekhouding
- ACC3001 Kostprijsberekening
- ACC3002 Managementboekhouding
- BUS2002 Ondernemerschap
- CUL3001 Interculturele training
- ECO2004 Macro-economie
- ECO2005 Micro-economie
- ECO3001 Bedrijfseconomie
- FIN1001 Beginselen van Financiën
- FIN3001 Management Financiën
- HUM2001 Personeelsmanagement
- HUM3001 Leiderschap
- HUM3002 Organisatiegedrag
- INF2001 Informatie Systemen
- MAN1001 Principes van Management
- MAN2003 Groei beheren
- MAN3001 Strategisch Management
- MAR1001 Principes van Marketing
- MAR2002 Digitale Marketing
- MAR3001 Consumentengedrag
- MAR3002 Marketingcommunicatie
- MAR3003 Marketingmanagement
- OPE3001 Supply Chain Management
- QUA1002 Principes van bedrijfscalculus
- evenals elke cursus met de volgende cursuscodes:
- BUS xxxx
- ECO-xxx
- VIN xxxx
- MAN xxxx
- MAR xxxx
Cursussen in toeristisch management
- COM2006 - Media en massacommunicatie (5)
- OPE2001 - Evenementbeheer (5)
- OPE2002 - Facility Management (5)
- OPE2005 - Inleiding tot projectbeheer (5)
- TOU2001 - Bestemmingsbeheer (5)
- TOU2003 - Duurzaam toerisme (5)
- TOU2004 - Toerismebeheer (5)
- TOU2202 - Undergraduate Research Project in Tourism Management (5)
- CUL3001 - Cross-culturele training (5)
- TOU3102 - Hedendaagse zaken in toeristisch management (5)
- INT4720 - Undergraduate Capstone Project in Tourism Management (5)
keuzevakken
Keuzevakken kunnen bestaan uit alle ingeroosterde vakken die nog niet meetellen voor andere programmavereisten.
toelatingen
Galerij
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Beurzen zijn beperkt beschikbaar, in de vorm van een korting op de totale programmakosten. Studenten kunnen een beurs aanvragen op basis van eerdere academische verdiensten (minimaal gemiddeld cijfer van 80% of meer). Beurzen zijn alleen beschikbaar voor voltijdstudenten op de campus. Neem rechtstreeks contact op met onze toelatingsafdeling voor meer informatie via: [email protected]
Ranglijsten
- ACBSP Accredited
- ECBE geaccrediteerd
- UIBS beoordeeld met 4 sterren door QS Star University Ratings
- 2020 CEO Magazine Global MBA-ranglijst - Tier One
- 2020 CEO Magazine Global Executive MBA-ranglijst - 41e plaats
- 2020 CEO Magazine Wereldwijde online MBA-ranglijst - 4e plaats
Carrièremogelijkheden

Carrièrevoorbereiding en arbeidsbemiddeling
Onze afdeling Carrière ondersteunt studenten bij het plannen van hun carrièrepad door:
- Het organiseren van loopbaanseminars
- Het bieden van mogelijkheden om zakelijke professionals te ontmoeten die op zoek zijn naar nieuwe medewerkers
- Het bijhouden van vacatures en stageplaatsen op ons carrièreportaal
Onze programma's zijn ontworpen om te voldoen aan de eisen van een breed scala aan zakelijke beroepen. Studenten worden geholpen bij het vinden van aantrekkelijke stages en banen bij zowel lokale als multinationale bedrijven. Daarnaast beoordelen we CV's en bieden we nuttige tips voor sollicitatiegesprekken .
Toegewijde carrièrediensten
Met de ondersteuning van onze toegewijde loopbaandiensten en online loopbaancentrum krijgen studenten en alumni de begeleiding die ze nodig hebben om hun professionele carrière te starten.
Onze carrièreafdeling organiseert elk kwartaal relevante carrièreseminars en evenementen met gastsprekers , terwijl het online carrièrecentrum 24/7 toegang biedt tot de nieuwste vacatures , stagemogelijkheden en een breed scala aan video's en artikelen met nuttige tips en adviezen.
Professionele carrièreperspectieven
Onze professionele studieprogramma's bereiden studenten voor op een breed scala aan beroepen in verschillende sectoren. Het is belangrijk om op te merken dat onze programma's geen directe toegang bieden tot gereguleerde beroepen of overheidsbanen . Hoewel de toegang tot overheidsfuncties beperkt kan zijn vanwege het privékarakter van onze graden, hebben verschillende alumni met succes posities bij overheidsinstanties veiliggesteld.
Voorzieningen
Programma levering
Programmaduur
Voltijdstudenten kunnen een bachelordiploma behalen in 3 studiejaren (elk 9 maanden), waarbij ze 9 kwartalen van elk 20 studiepunten behalen, of in 4 studiejaren (12 kwartalen van elk 15 studiepunten) door de studielast te spreiden.
Lesrooster
Er worden cursussen in verschillende formaten aangeboden, waaronder:
- Dagcursussen (8:30–18:30)
- Seminarcursussen met gastprofessoren (opeenvolgende dagen)
- Verschillende online cursussen 24/7 beschikbaar
- Gemengde formaten (elke combinatie van bovenstaande)
Cursussen worden doorgaans gepland in sessies van 3 uur . Voor meer informatie over de beschikbaarheid van cursussen in specifieke formaten gedurende het academische jaar, neem contact op met een toelatingsadviseur of raadpleeg de cursusplanning nadat u bent ingeschreven.