Universidad Francisco Marroquin
Invoering
Universidad Francisco Marroquín, ook bekend onder de afkorting UFM, is een particuliere en seculiere universiteit in Guatemala-Stad, Guatemala. Het werd in augustus 1971 opgericht rond de filosofie van het libertarisme.
Volgens econoom Milton Friedman is het 'een van de toonaangevende universiteiten in Latijns-Amerika'.
Ons doel was om de ethische, economische en juridische principes van de vrije samenleving te bestuderen en te verspreiden. We waren ervan overtuigd dat ideeën op de lange termijn bepalend zijn; dat als ons land zou genieten van vreedzame welvaart, zonder druk van ideologische groepen, het noodzakelijk was dat voldoende invloedrijke mensen de organisatie van de vrije samenleving duidelijk begrepen, en zo de overtuiging en moed kregen om het te verdedigen.
Naassom Azevedo / Unsplash
missie
Onze missie is het onderwijzen en verspreiden van de ethische, wettelijke en economische principes van een samenleving van vrije en verantwoordelijke mensen.
waarden
waarheid
De waarheid is een noodzakelijk en vitaal middel om het goede te bereiken
vrijheid
Alleen in vrijheid kan iemand zijn geluk nastreven, verantwoordelijk zijn en moreel handelen.
gerechtigheid
Gerechtigheid is om elke persoon als zijn eigen persoon te herkennen.
deugden
Academische uitmuntendheid
definitie
- Wij verstaan onder "excellentie" een superieure kwaliteit die mensen of dingen waardevol maakt voor singuliere waardering of waardering. En voor 'academische excellentie', de kwaliteit van ideeën, principes en acties van degenen die, als professoren of studenten, zich gewoonlijk boven de louter materiële en routinematige vervulling van hun plicht stellen en een levend voorbeeld vormen van een samenhangend leven voor iedereen. Excellentie die op deze manier wordt begrepen, is alleen mogelijk in een kader van vrijheid, competentie en respect.
- Academische excellentie moet op professionele wijze worden gewonnen en verdedigd. Op dezelfde manier kan het alleen worden opgevat als een resultaat van hardnekkige inspanningen en soms pijnlijke verzaking, essentieel om nieuwe lacunes en paden op het gebied van kennis te kunnen openen.
- Een instelling die streeft naar academische excellentie wordt gedemonstreerd en geaccrediteerd door de emulators en navolgers die het door de jaren heen inspireert.
- Iemand die streeft naar uitmuntendheid kan nooit als zodanig worden gerealiseerd, als hij in beide gevallen zichzelf niet voortdurend meer dan de anderen opeist.
Professor's Excellence
- De academische uitmuntendheid van de leraar impliceert een voorbereiding op afstand (gesteund door zijn geloofsbrieven) en een nauwe voorbereiding (bestaande in de zorgvuldige en dagelijkse voorbereiding van elk onderwerp en van elke klas) om de ervaring van de student als geleerde en opvoeder royaal ten dienste te stellen van de studenten, zijn enthousiasme voor het onderwerp dat hij verleent, en zijn stevige, hoffelijke en persoonlijke aandacht voor elk van hen.
- Het brengt ook duidelijkheid en samenhang in de ideeën die het probeert over te dragen, kennis van de concrete situatie van de studenten, onderscheidingsvermogen om de taken te selecteren, toe te wijzen en prioriteiten te stellen, discretie te vragen en de meest relevante lezingen te suggereren.
- De helderheid van de blootstelling moet niet worden onderbouwd, maar ter beschikking worden gesteld aan de studenten in een gebaar van ridderlijkheid en hoffelijkheid.
- Wat de uitstekende leraar als merk onderscheidt, is zijn verlangen naar voortdurende persoonlijke verbetering in alles wat hij denkt, zegt, doet en onderwijst.
Uitmuntendheid van de studenten
- De kracht en duurzaamheid van een onderwijsinstelling berust op de training van de studenten die zorgvuldig worden geselecteerd, rekening houdend met, onder andere, de academische aanleg en leiderschapskwaliteiten.
- De academische excellentie van de studenten komt tot uiting in hun intellectuele nieuwsgierigheid, hun discipline als het gaat om het gebruik van hun studietijd en hun aanwezigheid bij de lessen, hun vermogen om smaken te verzaken, bevrediging en onmiddellijk succes, hun cultivatie van deugden en fundamentele waarden, de rijkdom en selectie van het lexicon binnen en buiten het klaslokaal, zijn vermogen om op gepaste wijze gebruik te maken van de middelen die tot zijn beschikking staan.
- Dit impliceert een redelijk evenwicht en aangepast aan de realiteit van de student, tussen de humanistische studies, geïnternaliseerd tijdens de vorige studies, rechtgetrokken naar zijn goede prestaties als burger, en vader of moeder van de familie van morgen, en de beheersing van de belangrijkste technieken in de gekozen academische tak.
- De academische excellentie van de student is de basis van zijn succes in het professionele veld en zal worden weerspiegeld in de mate verkregen als gevolg van zijn inspanningen. De excellentie van de professionele resultaten van de ideale combinatie van de waarden en principes die het leven van elke welzijnspersoon sturen, en hun actualisering in hun geprefereerde specialisatie (ervan uitgaande dat elke persoon beter presteert in wat zij het meest hij vindt het leuk)
Ze moeten begrepen worden als Vertebrae of the Academic Excellence van de student:
- Zijn vermogen om logisch te observeren, abstraheren en af te leiden, en om duidelijk en nauwkeurig, in woord en geschrift, zijn ideeën en overtuigingen uit te drukken.
- Uw bereidheid om verder te gaan met het uitbreiden van uw kennis.
- Zijn gemoedsrust op het moment van ondervragen of weerleggen van de posities van anderen en het verdedigen van de hunne.
- Zijn vermogen tot verwondering over alledaagse gebeurtenissen.
- Zijn neiging om te lezen, luisteren, spreken en schrijven met een kritische zin, en tegelijkertijd zich bewust van de grenzen van het menselijk vermogen om zichzelf verstaanbaar te maken en anderen te begrijpen.
- Haar vastberadenheid om zich de werkelijkheid anders voor te stellen dan hoe ze werd gepresenteerd en hoe ze haar eraan hebben gewend het te zien.
- Hun vermogen gespecialiseerde en technische kennis in de praktijk te brengen en de vaardigheden en vaardigheden te ontwikkelen die vereist zijn voor het uitoefenen van een zakelijke activiteit.
- Zijn vasthoudendheid in het nastreven, doen en verspreiden van het goede, wetende dat hij waakzaam moet blijven voor zijn eigen vrijheid en gezicht, met voorzichtige moed, de risico's die verbonden zijn aan een menselijke uitdaging.
- Het einde van een educatief proces is de vorming van mensen die weten hoe ze verplichtingen moeten aangaan en kansen kunnen benutten, zonder iemand toe te staan of toe te staan om hun waardigheid te ondermijnen.