
Diploma aardrijkskunde en geschiedenis
Ourense, Spanje
DUUR
4 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 591 / per credit
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
De graad in geografie en geschiedenis heeft een multidisciplinair en veelzijdig karakter dat in aanmerking komt voor een breed scala aan professionele kansen, zoals educatieve diensten, administratieve diensten of de media.
Deze titel krijgt een uniek karakter dat hem onderscheidt van de gebruikelijke dynamiek die de scheiding impliceert in drie gespecialiseerde titels in geschiedenis, kunstgeschiedenis en aardrijkskunde. Ons opleidingsaanbod omvat vakken Geschiedenis, Kunstgeschiedenis en Aardrijkskunde die een basisopleiding bieden om het verleden en het heden te begrijpen, het territorium te leren kennen en bepaalde vaardigheden te verwerven (kritische geest, vermogen om te synthetiseren of informatie te zoeken).
Een andere omstandigheid die moet worden benadrukt, is de mogelijkheid om de graad in aardrijkskunde en geschiedenis te studeren via de gemengde modaliteit, waarbij de studenten alleen de evaluatietests hoeven bij te wonen, met het voordeel van toegang tot het lesmateriaal via een platform en met de mogelijkheid om deel te nemen de face-to-face lessen die je wilt.
Galerij
Ideale studenten
Inkomensprofiel
Interesse in het verleden, kennis van kunstuitingen, de fysieke en natuurlijke omgeving, respect voor diversiteit, een kritische geest en een liefde voor lezen.
toelatingen
leerplan
Programma resultaat
Punt A | Code | Opleidings- en leerresultaten |
A1 | Studenten tonen kennis en inzicht in een vakgebied dat voortbouwt op de grondslagen van het algemeen voortgezet onderwijs en dat doorgaans op een niveau ligt dat, ondanks de ondersteuning door geavanceerde leerboeken, ook enkele aspecten omvat die betrekking hebben op kennis uit de voorhoede van hun vakgebied. | |
A2 | Studenten kunnen hun kennis op een professionele manier toepassen in hun werk of beroep en beschikken over vaardigheden die doorgaans tot uiting komen in het voorbereiden en verdedigen van argumenten en het oplossen van problemen binnen hun vakgebied. | |
A3 | Studenten moeten in staat zijn om relevante gegevens (meestal binnen hun vakgebied) te verzamelen en te interpreteren om oordelen te vellen en daarbij te reflecteren op relevante maatschappelijke, wetenschappelijke of ethische kwesties. | |
A4 | Dat studenten informatie, ideeën, problemen en oplossingen kunnen overbrengen aan zowel een gespecialiseerd als een niet-gespecialiseerd publiek. | |
A5 | Dat studenten de leervaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om verdere studies met een hoge mate van autonomie te kunnen uitvoeren. | |
A6 | Studenten hebben aangetoond dat ze over voldoende kennis en inzicht beschikken in een vakgebied, beginnend na het afronden van het algemeen voortgezet onderwijs en bereiken normaal gesproken een competentieniveau dat, voornamelijk gebaseerd op geavanceerde leerboeken, ook bekendheid met enkele grenswaarden omvat. actuele ontwikkelingen binnen het relevante vakgebied. |
Signaal B | Code | Kennis |
B1 | Begrijp de processen die plaatsvinden op verschillende ruimte-tijdschalen en in verschillende sociaal-culturele contexten. | |
B2 | Het gebied (omgeving, maatschappij, cultuur) kennen vanuit een diachronisch en synchroon perspectief | |
B3 | Verwerf de vaardigheden die nodig zijn om relevante geografische en historische informatie vast te leggen, te analyseren en te interpreteren. | |
B4 | Ontwikkel de vaardigheden die verband houden met het voorbereiden, overdragen en beheren van verworven kennis en de resultaten van kritisch redeneren. | |
B5 | Evalueer de behoeften en problemen van de samenleving en de bijdragen (in termen van effectieve bijdrage) die worden gegenereerd door geografisch-historische gebieden, rekening houdend met de noodzakelijke sociale en gendergelijkheid, handicaps en onderwijs voor vrede. | |
B6 | Pas ze toe in de context van de academische en/of professionele toekomst; en de basis te leggen voor toekomstige postdoctorale, gespecialiseerde en/of multidisciplinaire studies. |
Teken C | Code | Vaardigheden |
C1 | Kennis van de sleutels en ontwikkeling van het vakgebied Fysische Geografie | |
C2 | Kennis van de sleutels en ontwikkeling van het vakgebied van de menselijke geografie | |
C3 | Kennis van de sleutels en de ontwikkeling van geografische ruimtes (fysieke, menselijke, economische aspecten) in hun sociaal-territoriale dynamiek. | |
C4 | Kritisch bewustzijn van de relatie tussen geografische, fysieke en menselijke verschijnselen op verschillende territoriale schaalniveaus. | |
C5 | Integratie van ruimtelijke en temporele dimensies bij de verklaring van territoriale processen. | |
C6 | Kennis en toepassing van de belangrijkste methoden en technieken van geografisch onderzoek. | |
C7 | Correct gebruik van geografische informatie als instrument voor de interpretatie van territoriale systemen | |
C8 | Ontwikkeling en toepassing van veldwerkprocedures. | |
C9 | Vermogen om landschappen te analyseren en te interpreteren. | |
C10 | Vermogen om geografische informatie te relateren, te synthetiseren en uit te drukken in grafische en cartografische systemen. | |
C11 | Kennis en ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van ruimtelijke planning en beheer. | |
C12 | Kritisch bewustzijn van de relatie tussen actuele gebeurtenissen en processen en het verleden. | |
C13 | Bewustzijn van respect voor standpunten die voortvloeien uit culturele/nationale contexten. | |
C14 | Kennis van de algemene diachrone structuur van het verleden. | |
C15 | Kennis van oude talen. | |
C16 | Gedetailleerde kennis van een of meer specifieke periodes uit het verleden van de mensheid. | |
C17 | Vermogen om historiografische teksten en originele documenten in de eigen taal te lezen en om informatie op een relevante manier te transcriberen, samen te vatten en te catalogiseren. | |
C18 | Kennis en vaardigheid in het gebruik van hulpmiddelen voor het verzamelen van informatie, zoals bibliografische catalogi, archiefinventarissen en elektronische referenties. | |
C19 | Kennis van de eigen nationale geschiedenis. | |
C20 | Kennis van de Europese geschiedenis vanuit een vergelijkend perspectief. | |
C21 | Kennis van de geschiedenis van de Europese integratie. | |
C22 | Kennis van de universele geschiedenis. | |
C23 | Vermogen om informatiebronnen voor historisch onderzoek te identificeren en op de juiste manier te gebruiken. | |
C24 | Kritisch bewustzijn van de ruimte-tijdcoördinaten van de kunstgeschiedenis | |
C25 | Algemene diachrone visie op de geschiedenis van de universele kunst | |
C26 | Regionale en alomvattende diachrone visie op territoriale artistieke fenomenen. | |
C27 | Specifieke en optionele kennis van kunstgeschiedenis. | |
C28 | Kennis van de verschillende methodologieën voor het benaderen van de kunstgeschiedenis. | |
C29 | Systematische en geïntegreerde kennis van het artistieke feit: verschillende talen en technieken van artistieke productie door de geschiedenis heen | |
C30 | Kennis van de belangrijkste literaire en documentaire bronnen uit de kunstgeschiedenis. | |
C31 | Basiskennis van iconografie als sleutel tot de interpretatie van afbeeldingen. | |
C32 | Praktische kennis van de basisprocessen van de wetenschappelijke methodologie in de kunstgeschiedenis. | |
C33 | Kennis van documentatie, materiaalsamenstelling en constructietechnieken voor roerende en onroerende kunstgoederen. | |
C34 | Instrumentele kennis toegepast op de kunstgeschiedenis. |
Teken D | Code | Vaardigheden |
D1 | Vermogen om te analyseren en synthetiseren. | |
D2 | Toepassing van kennis | |
D3 | Organisatorisch en planningsvermogen | |
D4 | Mondelinge en schriftelijke communicatie in de eigen taal. | |
D5 | Vermogen om informatie en kennis te beheren. | |
D6 | Probleemoplossing en besluitvorming. | |
D7 | Kritisch redeneringsvermogen. | |
D8 | Ethische betrokkenheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid | |
D9 | Teamwerk in uiteenlopende contexten. | |
D10 | Aandacht voor diversiteit en multiculturalisme. | |
D11 | Vermogen tot autonoom leren | |
D12 | Vermogen tot onvoorziene gebeurtenissen, creativiteit en leiderschap | |
D13 | Initiatief en ondernemersgeest. | |
D14 | Motivatie voor kwaliteit. | |
D15 | Gevoeligheid voor milieuvraagstukken. | |
D16 | Kennis van andere culturen. |
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Het multidisciplinaire en diachrone karakter van de opleiding Geografie en Geschiedenis biedt toegang tot een breed scala aan professionele mogelijkheden in de volgende vakgebieden:
- Leraren in het voortgezet onderwijs: de opleiding in de drie vakgebieden (Geschiedenis, Kunstgeschiedenis en Aardrijkskunde) sluit aan bij het vak dat in de examens wordt gevraagd
- Beheer van historisch en cultureel erfgoed: de toeristische sector wordt zowel in de publieke als in de private sfeer als strategisch beschouwd
- Documentatiespecialist: Archieven en andere organisaties hebben specialisten nodig om documentatie te organiseren.
- Musea en bibliotheken
- Archeologische activiteiten
- Organisatie en ontwikkeling van culturele evenementen: zeer actuele activiteiten die het juiste niveau van nauwkeurigheid moeten bereiken
- Management van culturele instellingen: door kennis van de objecten die erin zijn ondergebracht
- Ontwerp van materialen en inhoud voor culturele websites en educatieve toepassingen.
- Advies aan de media.