
Bachelor's degree in Comunicazione Internazionale e Pubblicitaria (ComIP)
Perugia, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Italiaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De driejarige bacheloropleiding Internationale en Reclamecommunicatie speelt in op de meer actuele eisen van de arbeidswereld en biedt communicatiespecialisten digitale, taalkundige en communicatieve vaardigheden, waardoor ze werk kunnen vinden op het gebied van reclame en zakelijke communicatie, of non-profit en institutionele communicatie, en in instellingen die op nationaal en internationaal niveau opereren.
Er zijn twee leerplannen:
- het International Communications (ComIP-I) -programma zal de afgestudeerde kwalificeren om te werken op het gebied van communicatiestrategie en -technologie in de publieke, non-profit en private sector. De student zal vakken geschiedenis, recht en politiek volgen, evenals een gezamenlijk vak communicatie.
- het Advertising Communication (ComIP-P) programma leert bedrijfscommunicatie, marketing, sociale en reclamecommunicatie. Het programma omvat lessen in semiotiek, bedrijfsfinanciering en digitale communicatie.
Galerij
toelatingen
leerplan
1ste jaar
- Hedendaagse geschiedenis
- Taalkunde en pragmatiek van communicatie
- Privaatrecht van informatie en communicatie
- Algemene sociologie
- Professioneel Engels
- Hedendaagse Italiaanse literatuur
- Economie en Bedrijfskunde
- Geschiedenis van de politieke taal
- Vergelijkbare politiek
- Werkplaats informatica
- Educatieve activiteiten naar keuze
2e jaar
- Italiaans voor communicatie
- Sociologie van de media
- Taal en samenleving
- Talen en technieken van digitale media (9 CFU) + Workshop social media management (3 CFU)
- Maatschappelijke onderzoeksmethodiek
- Psychologie van communicatie
- Marketing
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Het digitaal in kaart brengen van sociale en omgevingsfenomenen
- Vergelijkende grondrechten
- Het digitaal in kaart brengen van sociale en omgevingsfenomenen
- Vergelijkende grondrechten
- Educatieve activiteiten naar keuze
- Communicatie semiotiek
- Spaanse taal en cultuur
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Informatiearchitectuur en ontwerp van gebruikerservaringen
- Internationale marketing
- Informatiearchitectuur en ontwerp van gebruikerservaringen
- Internationale marketing
- Filmmaken en Gamification
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Visuele communicatie
- Hedendaagse kunst, culturele innovatie en digitale technologieën
- Visuele communicatie
- Hedendaagse kunst, culturele innovatie en digitale technologieën
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Politieke communicatie in een multiculturele samenleving
- Organisatorische en internationale communicatie
- Sociologie van migratie
- Politieke communicatie in een multiculturele samenleving
- Organisatorische en internationale communicatie
- Sociologie van migratie
- Internationale relaties
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Theorieën over burgerschap
- Internationale communicatie- en onderhandelingstechnieken
- Theorieën over burgerschap
- Internationale communicatie- en onderhandelingstechnieken
- Workshop journalistiek schrijven
- Workshop Italiaans voor Communicatie
- Engels Lectoraat
- Vreemde taal Lectoraat naar keuze
- Educatieve activiteiten naar keuze
- Eindexamen
Programma resultaat
- theoretische kennis en methodologisch-professionele vaardigheden verwerven op het gebied van communicatie en taal, economie, recht en sociale wetenschappen
- diepere kennis verwerven van de psychologische, psychosociale en sociologische dynamiek van communicatie
- kennis ontwikkelen met betrekking tot de systemen van massacommunicatie en digitale communicatie
- functionele vaardigheden verwerven in het ontwerpen en ontwikkelen van communicatieplannen
- een hoog niveau van vaardigheid verwerven in het beheren van interne en externe communicatiestromen
- vaardigheden ontwikkelen in het gebruik van de Italiaanse taal, met name met betrekking tot het schrijven van promotionele en reclameteksten, die moeten worden overgebracht via verschillende soorten digitale en niet-digitale omgevingen en communicatiemiddelen
- een diepere kennis verwerven van twee talen van de Europese Unie en de relatieve sectorale communicatietalen
- specifieke computervaardigheden ontwikkelen, met name met betrekking tot informatietechnologieën
- vaardigheden verwerven gericht op interculturele communicatie
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De cursus leidt deelnemers op tot communicatiespecialisten die werkzaam zijn bij persbureaus en PR-bureaus, opiniepeilings- en marktonderzoeksinstituten, redacties en nieuwsmedia, radio- en televisiezenders, webservicebureaus, lokale autoriteiten, stichtingen, politieke partijen, vakbonden en nationale en transnationale verenigingen. Meer specifiek maakt de specialisatie in internationale communicatie het mogelijk om functies te bekleden in:
- internationale samenwerkingsorganisaties
- burgerschapsbureaus en -diensten die multicultureel samenleven ondersteunen
- internationaal opererende organisaties op het gebied van culturele betrekkingen
Specialisatie in reclamecommunicatie is daarentegen gericht op het creëren van professionele profielen van hoog niveau, waardoor het mogelijk wordt om werk te vinden in:
- reclamebureaus (art director, copywriter, mediaplanner, webreclame)
- marketing- en communicatieadviesbureaus
- evenementen organisatie bureaus
- beheer van sociale media, webmastering
Getuigenissen van studenten
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor's Reclame
- Istanbul, Turkije
Professionele bachelor in marketing en reclame
- Vilnius, Litouwen
Advertising
- Toronto, Canada