
Bachelor's Degree in Made in Italy, Food en Hospitality
Perugia, Italië
DUUR
3 Years
TALEN
Italiaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De driejarige interclass Bachelor's Degree in Made in Italy, Food and Hospitality heeft tot doel een gekwalificeerde opleiding te ontwikkelen op het gebied van Made In Italy, met name met betrekking tot twee thematische gebieden en activiteiten: toerisme en gastvrijheid; voedsel en wijnproducten. Hiertoe wordt de cursus aangeboden als een klassikale cursus.
Zo brengt het bij de opbouw van het trainingsprogramma de kansen, inhoud en doelstellingen van de recent geïntroduceerde graadklasse L/GASTR Wetenschap, cultuur en gastronomiebeleid samen met de essentiële kenmerken van graadklasse L-15 Wetenschap van toerisme.
Waarom voor deze cursus kiezen?
- Omdat toerisme, gastronomie en horeca leidende sectoren zijn in de Italiaanse economie en omdat er op deze gebieden meer training en kwalificatie vereist is
- Omdat Italië over de hele wereld bekend is dankzij zijn typische producten, zijn eten, zijn landschap en zijn netwerk van accommodaties
- Omdat de cursus culturele training garandeert om het merk Made in Italy over de hele wereld te promoten
- Omdat de cursus praktische training garandeert voor degenen die van plan zijn te werken op het gebied van voedsel en gastvrijheid, met behulp van de hooggekwalificeerde laboratoria van de Università dei Sapori
- Omdat de cursus voortkwam uit een gezamenlijk project van Confcommercio en Coldiretti en dus met de wereld van werk en met de bedrijven die in deze sector actief zijn, om hoogwaardige stages en on-the-job training en, na het afstuderen, meer kansen op werk te garanderen
Galerij
leerplan
1ste jaar
- Aardrijkskunde, culturen en toerisme
- Zakelijk Engels
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Geschiedenis van het eten en de smaak van het eten*
- Geschiedenis en cultuur van het merk Made in Italy
- Geschiedenis van het eten en de smaak van het eten*
- Geschiedenis en cultuur van het merk Made in Italy
- Typische teelten, voedingswetenschappen en technologieën
- Wet en bescherming van het merk Made in Italy
- Media en toerisme
- Opkomst en ontwikkeling van nieuwe toeristische bedrijven
- Eén examen naar keuze, te kiezen uit:
- Professionele talen van het merk Made in Italy
- Citizen Science en Digital Mapping voor het milieu en het grondgebied
- Professionele talen van het merk Made in Italy
- Citizen Science en Digital Mapping voor het milieu en het grondgebied
- Filosofie van eten
*verplicht voor L-GASTR
2e jaar
- Kunst, eten en landschap
- Psychologie van het toerisme
- Bioscoop, fotografie en toerisme
- Spaanse taal en cultuur voor toerisme
- Bedrijfseconomie en marketing:
- Economie en management van de merkactiviteiten Made in Italy
- Marketing van het merk Made in Italy
- Economie en management van de merkactiviteiten Made in Italy
- Marketing van het merk Made in Italy
- Literatuur, toerisme en promotie van het gebied
- Educatieve activiteiten naar keuze
- Workshop voor de food en de horeca beroepen
- Evenementenplanning ter bevordering van het toerisme
- Ecologie en duurzame ontwikkeling
- Multimedia- en websystemen
- Voedsel en gezondheid
- Grondbeginselen van statistiek
- Educatieve activiteiten naar keuze
- Eindexamen
Programma resultaat
Deelnemers aan de cursus verwerven de volgende kennis en vaardigheden:
- voldoende kennis van de cultuur en geschiedenis van het merk Made in Italy
- voldoende kennis van de onderwerpen op basis van economie, aardrijkskunde, psychologie toegepast op toerisme, eten en gastvrijheid
- basiskennis (theorieën, methoden en technieken), voor het analyseren van de systemen van voedselproductie, voedsel en wijn en gastvrijheid
- adequate kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en communicatie, gericht op het verwerven van de vaardigheden die nodig zijn om operationele hulpmiddelen te analyseren en te beheren in de context van systemen en processen gericht op het verspreiden en promoten van producten, sectoren en cultuur van voedsel en toerisme
- tools die nodig zijn voor het uitvoeren van marktanalyses in het kader van toerisme en producten die verband houden met het merk Made in Italy
- basiskennis voor het managen van Made in Italy merkbedrijven
- brede en gevarieerde kennis van gebieden en systemen van agrovoedingsproductie en gastronomische wetenschappen
- expertise gekoppeld aan gecertificeerde voedingsproducten
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De afgestudeerde zal in staat zijn om: te werken op het gebied van import-export, met name in verband met voedingsmiddelen van het merk Made in Italy, een ambassadeur over de hele wereld te worden voor Italië, zijn cultuur, zijn typische producten, eten en wijn en gastvrijheid; werken in toeristische bedrijven, agrifood- en horecabedrijven, bezig met management, marketing, promotie en communicatie; het aannemen van verantwoordelijke posities op het gebied van het promoten en verhogen van de waarde van Italiaanse traditionele producten, met culturele en bestuurlijke verantwoordelijkheden.
In het bijzonder verwerft de afgestudeerde de volgende beroepsprofielen:
- commerciële promotor en bemiddelaar in het buitenland, met name in de sectoren toerisme en Made in Italy
- manager verantwoordelijk voor public relations, marketing en commercie voor bedrijven die verband houden met het toerisme, de voedingsindustrie en de horeca
- technicus gespecialiseerd in de overzeese marketing van in Italië geproduceerde goederen en diensten
- technicus gespecialiseerd in het beheer van bedrijven die verband houden met voeding en horeca
- journalist gespecialiseerd in de thema's Made in Italy, eten en gastvrijheid
- functionaris en directeur van agentschappen en openbare en particuliere kantoren die zich toeleggen op de promotie van toerisme en de promotie van Italië en het merk Made in Italy
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Online Gastvrijheid en Toerisme (Bachelor)
- Online
Bachelor of Arts in Hospitality Management
- Zürich, Zwitserland
- Antwerp, België + 7 meer
Bachelor in Toerisme en Hospitality Management
- Riga, Letland