
BA (Hons) in Engels met TESOL
Bedford, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
01 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
22 Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 16.800 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Deze spannende cursus BA (Hons) in Engels met TESOL biedt je de professionele, gespecialiseerde kennis en vaardigheden die je nodig hebt om Engels als tweede taal te onderwijzen, terwijl je ook aspecten van de Engelse taal, taalkunde en literatuur verkent. Het is ontworpen om te voldoen aan de vereisten van een TEFLi-status in het onderwijzen van Engelse talen / Engels onderwijzen aan sprekers van andere talen (TESOL).
Je leert over theorie en praktijk bij het onderwijzen en leren van talen naast gebieden van taal en taalkunde zoals psycholinguïstiek, eerste en tweede taalverwerving, grammatica, woordenschat en fonetiek. Bovendien bevat deze graad een element uit de Engelse literatuur, waaronder fictie voor kinderen en jongvolwassenen.
De cursus geeft je de praktische vaardigheden om Engels als tweede taal te onderwijzen, waarbij je benaderingen en technieken voor het taalonderwijs onderzoekt en hoe je hulpmiddelen en materialen voor verschillende groepen leerlingen kunt ontwikkelen. Het is een van de weinige cursussen in Groot-Brittannië die geobserveerde en beoordeelde onderwijspraktijken op bachelorniveau omvat, wat leidt tot TEFLi - initiële TEFL-lerarenstatus (volgens de voorschriften van de British Council).
- Accreditaties: Deze cursus voldoet aan alle vereisten voor de TEFLi-status, de standaardstatus voor professioneel taalonderwijs op instapniveau.
- Faciliteiten in de echte wereld: Authentieke indeling van de klaslokalen van de taalschool. State-of-the-art faciliteiten met cameratoezicht met meerdere camera's in klaslokalen voor de lespraktijk: studenten kunnen de lessen die ze hebben geleerd streamen, downloaden, vertragen en opnieuw afspelen om hun zelfevaluatie uit te voeren. Allemaal internetgebaseerd en ze kunnen zo vaak als nodig terugkijken vanaf mobiele apparaten en de uitdrukkingen op de gezichten van hun leerlingen zien.
- Industriegerichte werkervaring aangeboden: De cursus combineert theorie met praktische toepassing. Stagiairs bedenken lessen en materiaal om echte taalstudenten uit de lokale omgeving te ondersteunen door middel van gratis Engelse lessen voor de gemeenschap. Beoordeelde onderwijspraktijk. CEFL. Zeer ondersteunende leeromgeving. Aangesloten bij CRELLA voor onderzoek, toonaangevend in de wereld.
- Ervaring in Bedfordshire: Werkgebaseerde leereenheid waarbij studenten een werkobservatie van 15 uur kunnen doen. Kan een organisatiegebaseerd proefschrift doen (alleen Jaya). kijken naar mogelijkheden voor vrijwilligerswerk.
- Genoemde branchelinks: Lokale liefdadigheidsinstellingen en lokale vrijwilligersorganisaties. Luton Council, Luton Women's Aid, Luton Women's Centre.
- Onderwezen door praktijkmensen uit de industrie: al het personeel is onderzoeksactief. Het personeel moet CPD doen.
- Genoemde bezoekers uit de industrie: professionals uit de industrie komen binnen om hun ervaringen te delen. HMP Wells-luidspreker komt regelmatig binnen. Gastcolleges houden. Sprekers en gastcolleges kunnen worden gedeeld tussen vergelijkbare cursussen in de school. Ook de lokale politie en gemeente komen langs.
- Excursies: Ga naar de Royal Courts of Justice. Oude Bailey. Huizen van het parlement. Kijkend naar bezoeken aan Luton Crown en Magistrate Courts.
Waarom kiezen voor deze cursus?
- Bestudeer een cursus die minimaal 100 uur ELT/TESOL-invoer biedt
- Voltooi ten minste zes uur begeleide lespraktijk, waarbij een gekwalificeerde en gestandaardiseerde beoordelaar je observeert en feedback geeft
- Verkrijg een professionele TESOL-kwalificatie, extern gevalideerd door de universiteit
- Leer van een zeer ervaren team, op een School of Education met een bewezen staat van dienst in het geven van cursussen die voldoen aan de TESOL- en TEFLi-vereisten
- Gebruik de modernste online technologie om uw lespraktijk te monitoren en evalueren en uw voortgang te verbeteren
- Profiteer van de onderzoeksexpertise van ons toonaangevende Centre for Research in English Language Learning and Assessment (CRELLA)
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
For students starting in September 2024
If there’s one thing that concerns most students, it’s the idea of debt and how to cover the cost of university, particularly with the cost of living rising. However, for you, it need not be a worry. Here at the University of Bedfordshire, we offer a wide range of scholarships, bursaries, and other funding to support your studies - and that’s cash that you don’t need to pay back.
Undergraduate EU qualifications bursary
The EU qualifications bursary provides students entering an Undergraduate programme solely on the basis of an eligible EU qualification with a tuition fee reduction in the form of a bursary of £4500 per academic year for each year of study.
A level and IB Scholarship for International Students
The University of Bedfordshire's A level and IB scholarship is worth £3000 off international tuition fees for each year of study for students who achieve an IB Diploma score of 33 points or more, or A level grades of ABB or higher.
International Undergraduate Merit Award
The University of Bedfordshire consistently endeavours to attract high-calibre students. In line with this commitment, we have a scholarship for high-performing students not eligible for other University of Bedfordshire schemes. The International Undergraduate Merit Award entitles recipients to a £1000 reduction in international tuition fees for each year of study.
Prompt Payment Discount
A £500 discount is accessible for promptly settling each year's fees in full, prior to or upon registration, for both undergraduate and taught postgraduate programmes.
leerplan
Literatuur naderen
Hoe lezen we teksten en welke benaderingen kunnen we gebruiken om ons begrip van teksten te ontwikkelen?
Door zich te concentreren op het nauwkeurig lezen van geselecteerde teksten en studenten kennis te laten maken met een reeks literaire genres, waaronder poëzie, drama en fictie, zullen studenten kennis maken met een reeks theoretische benaderingen die een goede basis zullen vormen voor studie op niveau 5 en 6.
Hoe praten werkt
Praten speelt een cruciale rol in het dagelijks leven van ieder mens en beïnvloedt ons op talloze manieren, of we ons nu in een sociale, professionele, academische of persoonlijke context bevinden. Toch worden de gespreksregels zelden genoemd, laat staan de focus van de studie. Ironisch genoeg heeft de manier waarop we met anderen omgaan een grote invloed op de uitkomsten.
Deze eenheid beschouwt conversatie daarom als een fenomeen, de structuur, patronen en normen ervan, en hoe deze allemaal kunnen variëren van spreker tot spreker, en ook van situatie tot situatie.
Spraak kan dankzij technologie gemakkelijk worden bestudeerd: digitale audio, video en online-opnamen van sprekers en spraakgebeurtenissen bieden inzichten die in overeenstemming moeten worden gebracht met aannames en overtuigingen over taalgebruik.
De observationele en beschrijvende vaardigheden die gepaard gaan met de studie van gesprekken bevorderen een op bewijs gebaseerde benadering van gespreksanalyse, en dit vergroot onze gevoeligheid voor culturele normen en verwachtingen, die allemaal relevant zullen zijn voor een reeks situaties tot ver buiten het klaslokaal.
Taal beschrijven
Engelssprekenden weten hoe ze woorden moeten uitspreken, wanneer ze ze moeten gebruiken en hoe ze samen te voegen om zinnen te maken. Toch halen mensen zelden de motorkap op om te zien hoe de betekenis precies wordt overgebracht door het samenstellen van deze taaleenheden.
In dit onderdeel maak je kennis met de machinerie van het Engels (de grammatica ervan) en wordt gekeken naar de afzonderlijke delen (de klanken) en hoe ze samen woorden en zinnen vormen die we kunnen begrijpen. Met een beperkt aantal elementen kunnen we een oneindig aantal ideeën uitdrukken. Elk nieuw concept, origineel idee of innovatie dwingt noodzakelijkerwijs onze grammaticale machinerie tot actie als anderen onze creatieve ontdekking willen begrijpen.
Dergelijke concepten zijn relevant voor elke leraar, schrijver, detective of taalanalist. Elke 'manipulator' van het Engels zal deze kennis in een breed scala van carrières relevant vinden, vooral daar waar het vermogen om de subtiliteiten van het Engels te herkennen, te begrijpen en te beschrijven op prijs wordt gesteld.
Dit onderdeel vormt daarom de kern van je opleiding en geeft je een algemeen inzicht in hoe woorden worden gevormd, de grammaticale basisconcepten die nodig zijn voor een beschrijving van het Engels en de uitspraak ervan.
In deze unit streven we naar:
- Je kennis laten maken met de belangrijkste structuren van de Engelse taal
- Rust u uit met de terminologie en concepten om grammatica en lexis te beschrijven
- Ontwikkel uw vertrouwdheid met de anatomie van het stemkanaal, hoe geluiden worden geproduceerd en de regels die deze beperken
- helpen u bij het transcriberen en analyseren van teksten in termen van de klanken en woorden van het Engels.
Hoe teksten werken
Het geschreven woord is overal om ons heen, op papier, online en in sms-berichten. Alle teksten worden geproduceerd in de context, met een bepaald doel, en meestal voor een bepaald publiek, die allemaal de structuur en inhoud beïnvloeden - factoren die voor het eerst werden onderkend in de klassieke oudheid, maar die in de 21e eeuw net zo relevant zijn als ze waren. voor Aristoteles.
Het primaire doel van de unit is het onderzoeken van de verschillende manieren waarop geschreven teksten worden geconstrueerd en hun doeleinden en betekenissen bereiken. Gedurende de hele unit worden theoretische perspectieven geschetst en vervolgens direct toegepast op praktische analyses van een reeks teksten. De inzichten die zijn ontwikkeld in de manier waarop teksten werken, zullen een aanwinst blijken te zijn in elke toekomstige carrière waarin de productie en interpretatie van geschreven taal van belang is.
Inleiding tot taalkunde en fonetiek
Taalkunde is mysterieus voor de meeste mensen (die vaak denken dat het gaat om het spreken van meerdere talen). De fonetiek is niet veel beter en wordt meestal verward met de fonetiek. Daarom biedt dit onderdeel een toegankelijk overzicht van de fonetiek, een wetenschappelijk verslag van de menselijke spraakproductie, en de taalkunde, de wetenschappelijke studie van taal - een vakgebied dat meer tot de wetenschappen dan tot de kunsten behoort.
Als een van de 'geestwetenschappen' heeft de taalkunde veel gemeen met vakgebieden als filosofie, psychologie, antropologie en cognitie, maar onze nadruk ligt op onze kennis van taal, hoe taal werkt en hoe we die moeten bestuderen.
De thema's die in dit onderdeel worden behandeld, zijn nuttig voor iedereen die geïnteresseerd is in taal en communicatie en die concepten onderzoekt die worden gebruikt om te beschrijven hoe taal werkt.
De concepten die we bespreken liggen ten grondslag aan de meeste andere eenheden van je opleiding. Ze zijn ook relevant voor een breed scala aan carrières waarbij het vermogen om menselijke communicatie te beschrijven en te analyseren altijd wordt gewaardeerd. Dienovereenkomstig streven wij ernaar
- Een overzicht geven van de fonetiek en taalkunde en haar subdisciplines
- Ontwikkel bewustzijn van en interesse in de studie van spraak en taal met beschrijvende objectiviteit
- Ontdek de anatomie van het stemkanaal en hoe spraak wordt geproduceerd
- Stel principes van descriptivisme vast, de basis voor andere eenheden in de cursus
Taalonderwijs, leren en beoordelen
Deze eenheid heeft tot doel bepaalde theoretische principes voor het leren van een tweede taal toe te passen op de praktijk van TESOL en ELT. Het onderzoekt eerst de huidige theorieën en onderzoeksresultaten met betrekking tot onderzoek naar het leren van tweede talen en biedt vervolgens de mogelijkheid om mogelijke toepassingen van dergelijk onderzoek op de praktijk van onderwijzen en leren in context te onderzoeken. Dit zal je helpen inzicht te krijgen in onderzoek op het gebied van Second
Taal leren en een niveau van expertise verwerven dat uw kansen op een baan zal vergroten.
Deze unit heeft tot doel u in staat te stellen om:
- Onderzoek bepaalde factoren die het leren van een tweede taal kunnen beïnvloeden;
- Verzamel en analyseer intertaalgegevens;
- Vergroot uw bewustzijn en kritisch begrip van kwesties die betrokken zijn bij het leren van een tweede taal en het taalonderwijs;
- Bevorder een meer principiële, op onderzoek gebaseerde benadering van het onderwijzen en leren van talen.
Dit onderdeel is een kernelement van de cursus voor degenen die een TEFLi-status willen verwerven en is direct relevant voor de inhoud, doelstellingen en doelstellingen van deze cursus.
Engelse zinsstructuur
Een zin is een fundamentele taaleenheid waarvan de interne structuur een combinatie is van woorden waarvan het gedrag en de kenmerken meetbaar en voorspelbaar zijn. Grammaticale termen en concepten hebben altijd op de voorgrond gestaan in ELT, maar tot nu toe minder in reguliere Engelse klaslokalen. Tegenwoordig moeten leraren in het basis- en voortgezet onderwijs de principes begrijpen die woordvormen, woordklassen bepalen en hoe zelfstandige naamwoorden en werkwoorden samen verschillende soorten zinnen produceren.
Dienovereenkomstig biedt dit onderdeel een solide basis in de structuur van woorden en zinnen: sleutelelementen van de Engelse grammatica, die allemaal ten grondslag liggen aan uw volledige Engelse graad.
Onderwerpen die we bespreken zullen centraal staan voor alle schrijvers, docenten, studenten en analisten, en relevant zijn voor een breed scala aan carrières waarbij het vermogen bestaat om de structuur van het Engels te herkennen, beschrijven en analyseren.
In deze unit streven we naar:
- Bouw voort op grammaticale kennis uit eerstejaarseenheden
- Ontwikkel uw vertrouwdheid met de concepten en terminologie die worden gebruikt om grammatica te beschrijven
- Bied ervaring op het gebied van analyse aan en benadruk het potentieel ervan
- Leg de relatie tussen cognitie en grammatica vast
- Ontwikkel uw beschrijvende en communicatieve vaardigheden die gemakkelijk kunnen worden overgedragen naar andere eenheden en beroepen.
De geluiden van het Engels
Hoe spraak wordt georganiseerd, gerealiseerd en opgedeeld in alledaagse taal is van fundamenteel belang voor elke studie van taal. De onderliggende principes, mechanismen en ritmes van gesproken Engels en hoe deze variëren, zorgen voor een expertisegebied dat ongewoon is en toch centraal staat in klaslokalen, klinieken en rechtszalen, om maar te zwijgen van het podium. Dit komt omdat accenten en uitspraak subtiele aanwijzingen geven over het identiteitsgevoel, de achtergrond en de gemoedstoestand van een spreker.
Dit is niet alleen direct relevant voor logopedisten, leraren Engels en sociologen, het spreekt ook acteurs, kunstenaars en dichters aan. Het onderzoek naar gesproken Engels omvat het vermogen om de patronen van gesproken Engels te herkennen, te begrijpen en te analyseren, evenals de motieven die eraan ten grondslag liggen.
Voortbouwend op je uitspraakkennis uit het eerste jaar, heeft dit onderdeel tot doel:
- Ontwikkel uw begrip van onderliggende fonologische concepten
- Ontdek hoe spraak varieert en wordt weergegeven in transcriptie
- Vaststellen van objectieve feiten rond accentvariatie en de relatie tussen fonologie en grammatica
- Ontwikkel uw beschrijvende objectiviteit en analytische vaardigheden die gemakkelijk kunnen worden overgedragen naar andere eenheden en professionele contexten.
- Geef ervaring op het gebied van intonatieanalyse en benadruk het belang ervan
Taal verkennen
Een van de redenen om te onderzoeken hoe taal werkt, is het nut ervan in zoveel carrières en vakgebieden. Hoewel taal alomtegenwoordig is in elk vakgebied, elke sociale situatie en elk beroep, zijn sommige carrières sterk afhankelijk van specialistische kennis van de taal en hoe deze werkt.
Dienovereenkomstig heeft deze eenheid tot doel aspecten van taal te onderzoeken en hoe dergelijke expertise bijzondere waarde heeft in bepaalde beroepen en vakgebieden.
De betekenis van betekenis
Het belang van weten hoe betekenis wordt overgebracht kan niet genoeg worden benadrukt: alle mensen concentreren zich op betekenis in elke wakkere situatie, en meer. Semantiek is de studie van hoe betekenis wordt opgeslagen in geluiden en woorden, en pragmatiek onderzoekt hoe we taal gebruiken om te communiceren in alledaagse contexten om betekenis over te brengen en te interpreteren.
Dit onderdeel biedt een overzicht van de studie van taalkundige betekenis (semantisch en pragmatisch) en heeft tot doel, vanuit een cognitief perspectief, de aard van taalinterpretatie te onderzoeken in het licht van de huidige theorieën.
Dergelijke zaken vormen de basis van elke vorm van lezen, spreken en luisteren, ongeacht de sociale, huiselijke of professionele situatie.
Perspectieven op pedagogie en gedrag
Hoe worden kwesties gerelateerd aan gedrag begrepen in het onderwijs in Groot-Brittannië en andere landen? Verschilt het beleid en de voorzieningen voor personen met beperkingen in verband met gedrag nationaal en mondiaal?
Deze eenheid heeft tot doel een kritische analyse te maken van de belangrijkste kwesties die voortkomen uit de identificatie van en het aanbieden van personen met een stoornislabel die verband houden met gedragsproblemen in nationale en mondiale contexten.
Relevantie: De nationale en mondiale onderwijsagenda voor jongeren is steeds meer gericht op mensenrechten, gelijkheid en inclusie. Deze agenda roept veel vragen op over de impact van de inclusie van kinderen en jongeren met beperkingen in verband met gedrag op de mensenrechten van hun leeftijdsgenoten.
Fictie voor kinderen en jongvolwassenen
- Om u aanzienlijke oefening te bieden in het lezen van fictie voor kinderen in hun historische en culturele context.
- Om u kennis te laten maken met theoretische benaderingen die relevant zijn voor de studie van kinderfictie.
- Om u vertrouwd te maken met een reeks fictieve genres die voor kinderen zijn geschreven/geproduceerd, waaronder hedendaagse verfilmingen van traditionele sprookjes, klassieke werken uit de fantasy-fictie, werken uit de populaire fictie, oorlogsfictie en een reeks hedendaagse 'issues'-romans geschreven voor jongeren volwassenen.
- Om uw kennis van enkele van de belangrijkste schrijvers/producenten van fictie voor kinderen te consolideren, waaronder onder meer Disney, CS Lewis, Blyton, Dahl, Serraillier, Anne Fine en Benjamin Zephaniah.
- Voortbouwen op uw bestaande kennis van literair onderzoek op universitair niveau, inclusief zoeken in bibliotheken en internet en het gebruik van databases voor Engelse studies en kinderliteratuur.
- Om u de mogelijkheid te bieden een essay en fasetest over fictie voor kinderen te onderzoeken en te schrijven.
Tesol-lespraktijk
Deze eenheid biedt de mogelijkheid om actuele theoretische kwesties in de taalonderwijsmethodologie toe te passen op de praktijk van het taalonderwijs. Het is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van studenten die een carrière plannen in het lesgeven in de Engelse taal in Groot-Brittannië en daarbuiten.
Deze unit heeft tot doel u in staat te stellen om:
- ontwikkel uw bewustzijn van verschillende actuele kwesties in het onderwijzen en leren van talen
- ervaar verschillende onderwijstechnieken en -taken, ontwerp en geef uw lessen en materialen
- vergroot uw kennis en kritisch bewustzijn van verschillende taalonderwijs- en leercontexten.
- Deze eenheid is een kernelement voor degenen die een TEFLi-status willen verwerven en is direct relevant voor de inhoud, doelstellingen en doelstellingen van deze cursus.
Taal, geletterdheid en cognitie
De 'opgeleide' samenleving wordt voorafgegaan door hoogontwikkelde literaire vaardigheden. Van rudimentaire krassen op kleitabletten tot digitale sms-berichten: het geschreven woord heeft al duizenden jaren een diepgaand effect op de cultuur, de samenleving en de cognitie.
Dit onderdeel biedt een overzicht van de aard van geletterdheid door een reeks kwesties en perspectieven te introduceren: historisch, sociologisch, taalkundig, psychologisch/cognitief en educatief. Het doel is om de standaardnadruk binnen de taalkunde op gesproken taal aan te vullen en de inhoud van de unit te relateren aan de hedendaagse discussie over de rol van geletterdheid in de samenleving.
Psycholinguïstiek - Taal en het brein
Als van ogen wordt gezegd dat ze vensters van de ziel zijn, dan moet taal ook een venster naar de geest zijn. Taal is een ingewikkeld netwerk van mentale representaties, van concepten, geluiden en woorden, elektrochemisch weergegeven in de hersenen. Onze taalkennis is zowel een psychobiologisch als een sociaal-cultureel fenomeen.
Deze unit onderzoekt huidige theorieën over hoe taal zich ontwikkelt en hoe deze wordt gerealiseerd in de menselijke geest en door het menselijk brein.