BSc Game-ontwerp en -ontwikkeling
Bradford, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 23.290 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* internationaal: £ 22.180 (sandwichjaar: £ 2.218)
Invoering
Onze vierjarige Game Design and Development-opleiding, onderdeel van de Connected Campus-groep van Screen Yorkshire, is zorgvuldig ontworpen om te voldoen aan de eisen van de hedendaagse game-industrie.
Met een bijzondere nadruk op de mix tussen de technische en creatieve aspecten van het ontwerpen van games, leer je de kerntheorieën die de discipline ondersteunen en gebruik je deze om je praktische werk te begeleiden en, op zijn beurt, de beroepservaring op te doen die nodig is om aan de slag te gaan een carrière in deze snelgroeiende industrie.
Door de cursus krijgt u een robuust begrip van gebieden zoals:
- spel spelen
- technische computeranimatie
- spel programmeren
- scriptprogrammering
Je krijgt les van een ervaren team van academici, waaronder Carlton Reeve, een consultant voor commerciële AR-games en Peter Chapman, die zijn eigen digitale bureau runt. En u zult profiteren van lezingen en workshops die worden gegeven door experts uit de industrie, zoals Michael Ogden, Iki Ikram en Ben Smith. Het hoge niveau van branchekennis en inzicht dat hier is opgedaan, zal u voorzien van de kennisbasis die u nodig hebt om naar voren te komen als een zelfverzekerde en competente afgestudeerde.
Je hebt regelmatig toegang tot ultramoderne faciliteiten zoals de Motion Capture Suite met zes camera's en technische apparatuur die je kunt gebruiken om de theorie in de praktijk te brengen en je vaardigheden te verbeteren. U kunt ook apparatuur lenen voor uw eigen persoonlijke projecten.
In je laatste jaar onderneem je een op maat gemaakt studioproject, waar je kunt samenwerken met andere disciplines en de theorie in de praktijk kunt brengen, terwijl je de vaardigheden laat zien die je tijdens de cursus hebt ontwikkeld.
toelatingen
leerplan
What you will study
All module information is for 2022 entry and is subject to change.
First-year
- Introduction to 3D Computer Animation
- Inleiding tot computerprogrammering voor games
- Creative Studio Production
- Play Theory and Practice
- History and Conventions of Computer Games
- 3D Character Modelling and Animation
Second year
Core
- Game Appreciation and Industry Analysis
- Script Programming and Technical Animation
- Game Design Programmering en Ontwikkeling
- Geavanceerde gametechnologie en -ontwikkeling
- Verhalen vertellen, narratief en ervaring
Option
- Digital Compositing and Post Production
- Toepassingsprogrammering en -ontwikkeling
- Simulation Effects for Animation and Games
Final year
Core
- Individual Project
- Group Project
Option
- Simulation Effects for Animation and Games
- Toepassingsprogrammering en -ontwikkeling
- Digital Compositing and Post Production
Learning and assessment
Studenten zullen een breed scala aan onderwijs- en leeromgevingen ervaren. Concepten, principes en theorieën worden over het algemeen onderzocht in formele lezingen, besproken en bediscussieerd in bijbehorende tutorials en seminars, en gedemonstreerd in laboratoriumklassen. Praktische vaardigheden worden ontwikkeld in studio-, laboratorium- en workshopsessies, waarbij gebruik wordt gemaakt van de uitgebreide software- en hardwarevoorziening van de universiteit en haar partners.
Professionele, persoonlijke en presentatievaardigheden worden ontwikkeld door discussie en kleinschalig projectwerk dat probleemoplossing en ontwerpoefeningen omvat. Deze worden vaak aangepakt door middel van samenwerkend leren in kleine groepen, ondersteund door leden van de academische staf. Projectwerk op grotere schaal wordt gebruikt om verschillende aspecten van uw programma samen te brengen. Een bijzondere kracht van dit programma is de bijdrage die succesvolle praktiserende animatieprofessionals leveren aan het onderwijsprogramma.
Voor elke module van 20 studiepunten in het programma moeten studenten 200 uur studeren. Sommige van deze uren worden formeel ingeroosterd - lezingen, laboratoria, seminars, tutorials en workshops - en andere zullen studenten betrekken bij het uitvoeren van privéstudie. De balans tussen deze vormen van studie verandert naarmate studenten de drie jaar van het programma doorlopen.
Basisprincipes en concepten worden behandeld in het eerste jaar (fase één) van de studie. In het tweede jaar (fase twee) wordt een meer analytische benadering gehanteerd en in het laatste jaar (fase drie) krijgen studenten de kans om de kennis, het begrip en de vaardigheden die ze tijdens het programma hebben opgedaan, te synthetiseren en kritisch te beoordelen. Ze krijgen ook de kans om elementen van hun eigen leerervaring vorm te geven door optionele en keuzevakken te selecteren en hun eigen projectbrieven te definiëren.
Carrièremogelijkheden
Career support
The University is committed to helping students develop and enhance employability and this is an integral part of many programs. Specialist support is available throughout the course from Career and Employability Services including help to find part-time work while studying, placements, vacation work, and graduate vacancies. Students are encouraged to access this support at an early stage and to use the extensive resources on the Careers website.
Discussing options with specialist advisers helps to clarify plans through exploring options and refining skills of job-hunting. In most of our programmes, there is direct input by Career Development Advisers into the curriculum or through specially arranged workshops.
Career prospects
- Programmeurs en softwareontwikkelaars
- Grafisch en multimedia ontwerpers
- IT-operationele technici
- IT user support technicians
- Kunstfunctionarissen, producenten en regisseurs
- Marketing associate professionals
- IT-kwaliteits- en testprofessionals
- Artists
- Professionals in het hoger onderwijs
- Other administrative occupations
- Quality assurance technicians
- IT-bedrijfsanalisten, architecten en systeemontwerpers
- Further education teaching professionals
- Fotografen, audiovisuele en uitzendapparatuur-operators
- Managers en directeuren in de detailhandel en groothandel
- Secondary education teaching professionals
- Webdesign professionals
- Bank- en postkantoorbedienden
- Professionals in informatietechnologie
- Engineering professionals
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Every year we award numerous non-repayable scholarships to UK, EU, and international students on the basis of academic excellence, personal circumstances, or economic hardship.