BSc (Hons) in spelontwikkeling
Carlisle, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
GBP 13.575 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* internationaal | VK: GBP 9.250 per jaar
Invoering
De BSc (Hons) Games Development-opleiding richt zich op de creatieve ontwikkeling, het ontwerp en de productieaspecten van de ontwikkeling van computerspellen. Deze opleiding maakt deel uit van de reeks creatieve digitale programma's en biedt je de mogelijkheid om samen te werken in een authentieke creatieve productieomgeving. Je werkt samen met games designers, animators en special effect studenten, samen met de bredere Media Arts en Institute of Arts gemeenschap.
Werken in multidisciplinaire (creatieve en technische) teams door de ontwikkeling van computerspellen. BSc Games Development combineert technologie en creativiteit op een multidisciplinaire manier. De game-industrie blijft een groeiende en uitdagende sector met voortdurend veranderende ideeën en geavanceerde technologieën. Deze cursus omvat de belangrijkste technische aspecten van het ontwikkelingsproces van computerspellen, van ontwerp tot productie. Het doel is om studenten voor te bereiden op een carrière in de game-industrie met een bijzondere nadruk op de ontwikkeling van computerspellen. De cursus biedt studenten een goed begrip van gametechnologieën, waaronder programmeren, computergraphics en game engines.
toelatingen
Beurzen en financiering
leerplan
BSc (Hons) Games Development is een programma dat zich richt op de creatieve ontwikkelings-, ontwerp- en productieaspecten van de ontwikkeling van computerspellen.
Je ontwikkelt je eigen persoonlijke iconografie en technische vaardigheden door een combinatie van praktisch werk met behulp van traditionele en digitale technologieën, de studie van de onderliggende principes, werkgebaseerd en samenwerkend leren, en authentieke werkgerelateerde beoordelingen met door de industrie geleide instructies / opdrachten. Deze cursus is gericht op de ontwikkeling van meeslepende interactieve en meeslepende spelervaringen; evenals de ontwikkelings- en ontwerpprincipes van gameplay-mechanica en levelontwerp voor een verscheidenheid aan gamegenres, toegepast op het creëren van rijke verhalende en emotionele ervaringen.
Year One
Een onderscheidend kenmerk van studeren aan de University Of Cumbria is dat je in niveau 4, het eerste jaar, twee modules studeert met alle niveau 4-studenten van het Institute of Art. Deze modules zijn Culturele Contexten en Collaboratieve Praktijk. Cultural Contexts laat je kennismaken met een reeks benaderingen voor het lezen van een breed scala aan beeldende creatieve kunsten, en Collaborative Practice is een module waarin je met andere studenten gaat samenwerken en aan een probleemoplossend project begint, waarin je professionele vaardigheden oefent, zoals leiderschap, teamwerk en projectontwikkeling. beheer.
Ook in het eerste jaar willen we dat je deelneemt aan een reeks kernworkshops en studiooefeningen, ontworpen om belangrijke kennis, technische vaardigheden en techniek te introduceren en te ontwikkelen. Daarnaast, en ter definitie van je productiebegrip, werk je samen aan een live mediakunstproject.
- Gamen voor gameontwerpers
- Visual Storytelling
- Codering voor games en digitale media 1
- Culturele contexten
- Collaborative Practice
- Creative Technologies
Year Two
Dit jaar zal ernaar worden gestreefd ideeën en conceptuele vaardigheden te ontwikkelen en je in staat te stellen experimenteel te zijn in het creëren en denken van productie. Het bouwt voort op de fundamentele beoefening van niveau 4 en zal je zelfvertrouwen vergroten terwijl je je vaardigheden en techniek verbetert.
In het tweede jaar ligt de ontwikkeling van belangrijke productievaardigheden en onderzoek in de verfijning van de praktijk en een groeiende waardering en identificatie van specialistische interesses. Modules kunnen externe samenwerking en live briefings omvatten. De focus op de beroepspraktijk ondersteunt je productie en conceptueel denken en helpt je bij de overstap naar zelfstandig onderzoek en preproductie voor je afstudeerproject. Dit is een kans voor u om een praktijk op te bouwen die hen interesseert en langetermijnplannen te identificeren. De cursus zal productie-interesse omzetten in vakkennis.
- Concept tot prototype
- Spelcreatie – ontwerp tot distributie
- Codering voor games en digitale media 2
- Workshop gametechnologieën
Year Three
In het laatste jaar wordt ernaar gestreefd projecten af te stemmen op uw individuele interesses, specialisme in de praktijk en professionele kansen, waarbij uw denken wordt ondersteund met technische vaardigheden op hoog niveau en de ontwikkeling van productieresultaten op industrieniveau - in het laatste jaar van de cursus kunt u alle de vaardigheden en het leren van eerdere modules bij het creëren van een game-artefact volledig gebaseerd op uw eigen ideeën, esthetische stijl en technische vaardigheden. Modules ondersteunen uw productie, onderzoek en ontwikkeling, en het experimenteren met geavanceerde technieken bij de definitie van een laatste groot project - u studeert af met vaardigheden op professioneel niveau, duidelijke carrièredoelen en een uitgebreid inzicht in de hedendaagse game-ontwikkelingsindustrie.
- Markten, publiek en tentoonstellingen
- Groepsspelproject
- Theorie en onderzoeksmethoden in de kunsten
- Mediakunst proefschrift
How You Will Be Assessed
Er wordt een breed scala aan authentieke beoordelingstypen gebruikt om een volledig scala aan werkgerelateerde vaardigheden te ontwikkelen, bijvoorbeeld door de industrie geleide 'live briefing' en projectontwikkeling, zowel individueel als als onderdeel van een team. Deze verscheidenheid aan methoden zorgt ervoor dat de praktijk en beoordeling van sleutel- en afgestudeerde vaardigheden een alomvattend bewustzijn van de branche en uw potentiële inzetbaarheid na het afstuderen oplevert.
Specifieke voorbeelden hiervan:
- Modulewerkboek, op maat gemaakte eBooks (elektronische handboeken en projectrecord/document), met informatie, formatieve taken, zelfbeoordelingsoefeningen, ingebedde videoclips, enz. om te helpen bij specifieke modules van de ILO, maar ook om een cultuur van onafhankelijk leren te versterken
- Presentaties/Pitching, waarbij u werk kunt laten zien aan docenten en medestudenten voordat de opdracht wordt ingediend
- Seminars & Project Surgeries, een reeks ontwikkelingsseminars waarbij u elkaars werk beoordeelt en becommentarieert, begeleid door docenten
- Beoordeling van portfolio's/blogs, regelmatige feedback-tutorialmogelijkheden vastgelegd tijdens het identificeren van uw begrip van de praktijk, materialen en creatieve processen
Al deze activiteiten bevorderen leerpartnerschappen tussen u, uw collega's en het personeel. Dankzij deze combinatie kunt u zich snel bijscholen en voorbereiden op het opwindende vooruitzicht om in de gamesindustrie te werken