
Johannesburg, Zuid-Afrika
DUUR
1 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
31 Oct 2025
EERSTE STARTDATUM
Feb 2026
COLLEGEGELD
ZAR 43.121 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* Collegegeld per jaar | Geschatte accommodatie: USD 2500 per jaar
Invoering
Het primaire doel van de BSc Honours-kwalificatie is om de kennis en expertise van de studenten op het gebied van geografie te consolideren en te verdiepen en om onderzoekscapaciteit in de methodologie en technieken te ontwikkelen. BSc Honours is in wezen een cursusgraad waarvan ten minste 25% (30) van de studiepunten wordt besteed aan een onderzoeksproject en rapportage onder toezicht.
toelatingen
leerplan
Modules van vijf semesters zijn vereist voor de graad Honours in Geography (H2007Q/H2H15Q), waarvan Module 3 (Filosofie en Methodologie) en Module 7 (Research Project) verplicht zijn. Elke module heeft een gelijk aantal studiepunten. Examen is aan het einde van het semester van presentatie, behalve Module 7, dat een jaarmodule is. Module 3 en elke andere semestermodule moeten met 50% worden behaald om door te kunnen studeren naar het Honours Degree.
Een student moet minimaal twee modules per semester behalen. Jaarlijks worden de in een bepaald studiejaar te presenteren semestermodules vastgesteld. Bij de FNWI, de Faculteit der Geesteswetenschappen of de Faculteit Managementwetenschappen kan ook één goedgekeurd semestermodule van een andere Honours Degree dan Aardrijkskunde worden gevolgd.
Ranglijsten
Shanghai-ranglijst
- Wereldranglijst: 601-700 in de wereld / 5e in Zuid-Afrika en 6e in Afrika
- Wereldwijde ranglijst van academische onderwerpen (GRAS):
Hospitality & Tourism Management: 18e in de wereld, 1e in Zuid-Afrika en Afrika
Sociologie: Top 150 ter wereld, 1e en enige gerangschikt in Zuid-Afrika en Afrika
Openbaar bestuur: Top 150 ter wereld, 1e en enige gerangschikt in Zuid-Afrika en Afrika
Onderwijs: Top 300 in de wereld, 1e in Zuid-Afrika en Afrika
Aardwetenschappen: Top 300 in de wereld, 2e in Zuid-Afrika en Afrika
Geografie: Top 300 in de wereld, 2e in Zuid-Afrika en Afrika
Chemische technologie: Top 400 ter wereld, gezamenlijk 1e in Zuid-Afrika en Afrika
Politieke wetenschappen: Top 400 in de wereld, 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Fysica: Top 400 ter wereld, 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Management: Top 500 in de wereld, 1e in Zuid-Afrika en Afrika
Ecologie: Top 500 ter wereld
Quacquarelli Symonds (QS)
- Wereldranglijst: 434 in de wereld, in de Top 1,4% / 3e in Zuid-Afrika en Afrika
- Onderwerprangschikking:
Engelse taal en literatuur: Top 250 in de wereld, gedeelde 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Chemische technologie: Top 350 ter wereld, gedeelde 3e in Zuid-Afrika en gedeelde 4e in Afrika
Onderwijs & Opleiding: Top 350 in de wereld, 5e in Zuid-Afrika en Afrika
Economie en Econometrie: Top 400 in de wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika en gedeelde 5e in
Afrika Landbouw & Bosbouw: Top 400 in de wereld, 6e in Zuid-Afrika
Fysica en astronomie: Top 450 ter wereld, gedeelde 2e in Zuid-Afrika en gedeelde 3e in Afrika
Milieuwetenschappen: Top 450 in de wereld, 6e in Zuid-Afrika en Afrika
Chemie: Top 500 in de wereld, gedeelde 3e in Zuid-Afrika en gedeelde 6e in Afrika
Werktuigbouwkunde, luchtvaart- en productietechniek: Top 500 ter wereld, 5e in Zuid-Afrika
Geneeskunde: Top 650 ter wereld
- QS Graduate Employability-ranglijsten:
Top 500 ter wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika
Times Hoger Onderwijs (THE)
- Wereldranglijst: 601-800 in de wereld / Gedeelde 7e plaats in Zuid-Afrika
- Onderwerprangschikking:
Recht: Top 201+ in de wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika en Afrika
Onderwijs: Top 300 in de wereld, gedeelde 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Psychologie: Top 400 in de wereld, gedeelde 2e in Zuid-Afrika en Afrika
Kunst en Geesteswetenschappen: Top 400 in de wereld, gedeelde 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Sociale wetenschappen: Top 400 in de wereld, 4e in Zuid-Afrika en Afrika
Life Sciences: Top 500 in de wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika en gedeelde 5e in Afrika
Zakelijk & Economie: Top 600 in de wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika en gedeelde 6e in Afrika
Techniek en technologie: Top 600 ter wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika
Klinisch & Gezondheid: Top 600 ter wereld
Computerwetenschappen: Top 800 ter wereld, gedeelde 4e in Zuid-Afrika
Natuurwetenschappen: Top 800 ter wereld
- THE Young University Rankings: 173 onder de jonge universiteiten, 4e in Zuid-Afrika
- DE Emerging Economies University Rankings: 116 onder universiteiten in opkomende economieën, 7e in Zuid-Afrika
Ranglijst van beste universiteiten wereldwijd (BGUR) van US News & World Report
- Wereldranglijst: 378 in de wereld / 5e in Zuid-Afrika en Afrika
- Onderwerprangschikking:
Geowetenschappen: 222 in de wereld, 2e in Zuid-Afrika en Afrika
Chemie: 280 in de wereld, 1e in Zuid-Afrika en Afrika
Sociale wetenschappen en volksgezondheid: 287 in de wereld, 5e in Zuid-Afrika en Afrika
Fysica: 289 in de wereld, 3e in Zuid-Afrika en Afrika
Techniek: 392 in de wereld, 2e in Zuid-Afrika en 4e in Afrika
Planten- en dierwetenschappen: 424 in de wereld
Milieu/Ecologie: 463 in de wereld
Programma resultaat
- Identificeren, interpreteren, analyseren en aanpakken van complexe problemen, met behulp van zowel routinematige als geavanceerde vaardigheden, conceptueel en/of op bewijs gebaseerd onderzoek en theoriegedreven argumenten.
- Effectief samenwerken in een team door verantwoordelijk te zijn voor je eigen werk en het werk van anderen.
- Identificeren, evalueren en aanpakken van hun eigen professionele en voortdurende leerbehoeften.
- Toon aan dat u over efficiënte en effectieve vaardigheden beschikt om informatie op te halen en te verwerken, met behulp van de juiste ICT.
- Toon aan dat je uitgebreide, systematische en kritische kennis en begrip hebt van de principes, reikwijdte, theorieën en epistemologieën van je respectievelijke wetenschappelijke disciplines/vakgebieden.
- Hun eigen academische werk en initiatieven en die van anderen beoordelen aan de hand van gefundeerde criteria.
- Ideeën en teksten presenteren en communiceren, en daarbij professionele inzichten, interpretaties en oplossingen bieden voor problemen en kwesties die relevant zijn voor de wetenschappelijke context.
- Gebruik wetenschap en technologie in complexe en uitdagende contexten en neem zelfstandig ethische beslissingen over complexe professionele kwesties in overeenstemming met erkende professionele en/of ethische normen.
- Beoordeel actueel onderzoek en geavanceerd wetenschappelijk onderzoek op het vakgebied en vorm gefundeerde theoretische oordelen op basis van bewijs.
- Identificeren, selecteren en toepassen van een reeks onderzoeksmethodologieën en -methoden/-technieken om onderzoeksproblemen binnen hun wetenschappelijke specialisatiegebied op te lossen.
- Kwantitatieve en/of kwalitatieve gegevens identificeren, analyseren, synthetiseren en op onafhankelijke wijze evalueren. Ook kunnen zij zich verdiepen in actueel onderzoek en wetenschappelijke of professionele literatuur op hun vakgebied/gebied en deze evalueren.