Beroepspiloot BSc
Nyíregyháza, Hongarije
DUUR
7 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 13.500 / per semester
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Het doel van de training is om professionals op te leiden die bekend zijn met de luchtvaart en in staat zijn om te werken als professionele piloot, en in staat zijn om de luchtoperatie, grondafhandeling en transportoperaties bij vliegtuigexploitanten en -organisaties te ondersteunen en nalevingstoezicht en veiligheid uit te voeren ook managementactiviteiten. Na het opdoen van de nodige professionele ervaring zijn zij in staat om ook aan de vereisten als genomineerde posthouders te voldoen. De eisen voor de geïntegreerde opleiding ATP(A) (Airline Transport Pilot, Aircraft) zijn beheerst. Afgestudeerden zijn bereid om hun studie voort te zetten op MSc-niveau. Tijdens het eerste jaar leren studenten, naast technische basisstudies, de principes van het vliegen en raken ze vertrouwd met luchtvaart Engels. Na succesvolle afronding van de eerste twee semesters, beginnen de studenten in de daaropvolgende zomer met het praktijkgedeelte van de cursus en vliegen ze met het vliegtuig. Naast luchtvaartgerelateerde vakken zullen studenten ook sterke technische kennis opdoen in verschillende technische gebieden, zoals mechanica, wiskunde, technisch tekenen.
Specialisatie
De specialisatie Air Line Pilot is de enige specialisatie die op deze manier verplicht is: Na succesvolle afronding van het programma (wat is een ATPL geïntegreerde cursus) worden de volgende kwalificaties behaald: ATPL(A) theorie, CPL(A) (commerciële vliegbrevet) ME/IR (A) (bevoegdverklaring instrumentvliegen met meerdere motoren), Nacht (VFR), MCC (Multi Crew Cooperation). Behorend tot de examens aan het einde van de semesters, zijn succesvolle examens bij de Civil Aviation Authority vereist in de volgende vakken: Air Law, Aircraft General Knowledge (Airframe/Systems/Power plant, and Instrumentation, Mass and Balance, Performance, Flight Planning en monitoring, menselijke prestaties, meteorologie, algemene navigatie, radionavigatie, operationele procedures, vliegprincipes, VFR- en IFR-communicatie. De praktijkopleiding omvat 140 vlieguren in vliegtuigen, 40 uur simulatortraining (FNPT II) en 20 uur Multi-Crew Cooperation (FNPT II).
Galerij
toelatingen
leerplan
Hoofdvakken
1e semester
- Wiskunde I.
- Mechanica I.
- Mechanisch tekenen I.
- Kennis van materialen en productietechnologie I.
- Engineering Informatica
- Technische natuurkunde
- Vluchttheorie I.
- Engels voor professionele doeleinden I.
2de semester
- Wiskunde II.
- Mechanica II.
- Mechanisch tekenen II.
- Kennis van materialen en productietechnologie II.
- Warmte- en stromingstechniek I.
- Wetenschap van machines
- Vluchttheorie II.
- Engels voor professionele doeleinden II.
3e semester
- Warmte- en stromingstechniek II.
- Economie
- Arbeidsveiligheid
- Machineonderdelen I.
- Elektronica en elektrotechniek
- Kwaliteits- en milieucontrole
- Technische chemie
- Engels voor professionele doeleinden III.
- Energiecentrales I.
- Vliegoefeningen I.
4e semester
- Machineonderdelen II.
- Basics of Economics
- Engels voor professionele doeleinden IV.
- Luchtwet
- Menselijke prestaties en beperkingen
- Elektriciteitscentrales II.
- Vluchtnavigatie I.
- Vliegoefening II.
- Radio communicatie
5e semester
- Automatisering en controle I.
- Fabrieksorganisatie
- Vliegtuiginstrumenten en -apparatuur I.
- Casco's en systemen I.
- Vluchtprestaties en planning I.
- Vluchtnavigatie II.
- Luchtvaartmeteorologie
- Vliegoefening III.
6e semester
- Zakenrecht
- Automatisering en controle II.
- Proefschrift I.
- Vliegtuiginstrumenten en -apparatuur II.
- Casco's en systemen II.
- Vluchtprestaties en planning II.
- Operatieprocedures
- Vliegoefening IV.
7e semester
- Personeelszaken
- Proefschrift II.
- Luchtvaartveiligheid
- Vliegoefening V.
- Samenwerking met meerdere bemanningsleden
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Op basis van de ervaring van de afgelopen 10 jaar hebben de afgestudeerden carrièreperspectieven als eerste officier bij een vliegtuig en vlieginstructeur bij een erkende opleidingsorganisatie.