
Dual Bachelor Degrees-programma van elektrische en elektronische engineering
Shanghai, China
DUUR
4 Years
TALEN
Engels, Chinese
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
31 May 2024
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
CNY 80.000 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* afhankelijk van de laatste regelgeving van de Chinese overheid om de internationale studenten goed te keuren om naar China te komen of niet, kan het studietype onderhevig zijn aan wijzigingen in de online studie totdat de internationale student naar China
Invoering
Sinds september 2020 bieden SBC en USST studenten een fantastische en unieke kans om zowel een Brits bachelordiploma als een Chinees bachelordiploma te behalen. Als internationale studenten een sterk verlangen hebben om Chinees te leren, kunnen ze zich dubbel inschrijven. Na vier jaar studeren aan SBC kunnen studenten zowel een Brits bachelordiploma behalen van de Liverpool John Moores University als een Chinees bachelordiploma van de University of Shanghai for Science and Technology (USST).
Doelstellingen van het programma
Deze major cultiveert geavanceerde technische talenten met internationale kennisstructuur en internationale communicatieve vaardigheden, goede geesteswetenschappen en wetenschappelijke geletterdheid, solide basiskennis van natuurwetenschappen en informatietechniek, sterke technische praktijken en duurzaam leervermogen, en kan zich bezighouden met onderzoek en ontwikkeling, ontwerp, productie , werking en beheer op het gebied van elektronica, informatica, elektronische engineering, computertechnologie, enz.
Kenmerken
- Ingenieurskennis: gedegen basiskennis hebben van wiskunde, natuurkunde en computertechnologie, professionele kennis beheersen op het gebied van informatica, en de geleerde kennis kunnen gebruiken om complexe problemen met betrekking tot informatica op te lossen.
- Probleemanalyse: de basiskennis en professionele kennis kunnen gebruiken om de wetenschappelijke problemen en complexe technische praktische problemen op het gebied van informatica te identificeren en uit te drukken, en academische tijdschriften en netwerkdatabases te gebruiken voor literatuuronderzoek, vergelijking en analyse om effectieve conclusies te trekken .
- Ontwerp- / ontwikkelingsoplossingen: in staat zijn om oplossingen te ontwerpen voor problemen op het gebied van informatietechniek, ontwerpsystemen, eenheden (componenten) of processen om aan specifieke behoeften te voldoen, te voldoen aan de relevante internationale en binnenlandse ontwikkeling, ontwerp, beheer en kwaliteitsnormen van de informatie technische industrie, voldoen aan specifieke toepassingsvereisten en weerspiegelen het gevoel van innovatie in het ontwerpproces, rekening houdend met de sociale, gezondheids- en veiligheidsmaatregelen. Daarnaast zijn er ook veel factoren, zoals recht, cultuur en milieu.
- Onderzoek: gebaseerd op wetenschappelijke principes en met behulp van wetenschappelijke methoden om de problemen op het gebied van informatietechniek te bestuderen, inclusief het ontwerpen van experimenten, het analyseren van gegevens en het verkrijgen van redelijke en effectieve conclusies door middel van informatiesynthese.
- Gebruik moderne tools: in staat zijn om geschikte technologieën, middelen, moderne engineeringtools en informatietechnologietools te selecteren en te gebruiken voor de problemen op het gebied van informatietechniek, inclusief de voorspelling en simulatie van complexe technische problemen, en in staat zijn om hun beperkingen te begrijpen.
- Engineering en samenleving: de problemen op het gebied van Information Engineering redelijk kunnen analyseren Op basis van de relevante achtergrondkennis van informatietechnologie, de impact van professionele engineeringpraktijken en probleemoplossingen op de samenleving, gezondheid, veiligheid, recht en cultuur evalueren en begrijpen de verantwoordelijkheden.
- Milieu en duurzame ontwikkeling: vertrouwd zijn met de richtlijnen, beleidslijnen, wetten en voorschriften van milieubescherming en duurzame ontwikkeling, en de impact van informatietechniek en probleemoplossingen op het milieu en sociaal duurzame ontwikkeling begrijpen en evalueren.
- Beroepsnormen: beschikken over de kwaliteit van Geesteswetenschappen en Maatschappijwetenschappen en besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid, zijn bekend met wet- en regelgeving en gedragscode op het gebied van informatica, kunnen zich houden aan de code van beroepsethiek en voldoen aan de verantwoordelijkheden in de praktijk van informatietechniek.
- Individu en team: sterk expressievermogen, interpersoonlijke vaardigheden en het vermogen om een rol te spelen in het team, en in staat zijn om de rol van het individu, teamlid en leider in het team op te nemen met een multidisciplinaire achtergrond.
- Communicatie: effectief kunnen communiceren met peers en het publiek op het gebied van informatietechniek, waaronder het schrijven van rapporten en het ontwerpen van manuscripten, het afleggen van verklaringen, het duidelijk uitdrukken van of reageren op instructies; hebben een sterke nationale visie en kunnen communiceren en uitwisselen in de interculturele context.
- Projectmanagement: bepaalde managementkennis hebben, rationeel gebruik kunnen maken van het managementsysteem, taken coördineren en organiseren in een multidisciplinaire omgeving, redelijkerwijs middelen toewijzen en de kwaliteit en efficiëntie van het werk verbeteren.
- Levenslang leren: ontwikkel de gewoonte van voortdurende verkenning, zelfvernieuwing en toepassing van leren, besef van autonoom leren en levenslang leren, en heb het vermogen om te leren en zich aan te passen aan de ontwikkeling.
leerplan
- Het eerste jaar
工程 技术 基础 数学 1 | Stichting Wiskunde voor Ingenieurswetenschappen en Technologie 1 | Engels |
基础 物理 - 力学 、 材料 与 波 | Fundamentele fysica - mechanica, materialen en golven | Engels |
英语 语言 学习 | Engelse taalstudies | Engels |
工程 技术 基础 数学 2 | Stichting Wiskunde voor Ingenieurswetenschappen en Technologie 2 | Engels |
基础 物理 - 粒子 、 场 与 电 | Fundamentele fysica - deeltjes, velden en elektriciteit | Engels |
工程 技术 实践 | Engineering en technologie praktijk | Engels |
金工 实习 B | Metaalbewerkingspraktijk B | Chinese |
体育 (1) 和 (2) | PE1 en PE2 | Chinese |
- Het tweede jaar
工程 原理 | Engineering Principles | Engels |
电路 原理 | Principes van elektrische circuits | Engels |
工程 数学 1a | Technische wiskunde 1a | Engels |
信号 与 系统 | Signalen en systemen | Tweetalig |
工程 数学 1b | Technische wiskunde 1b | Engels |
微处理器 与 软件 | Microprocessors en software | Engels |
数字 及 模拟 电路 | Digitale en analoge elektronica | Engels |
电子 工程 实践 1 | Elektrotechnische praktijk 1 | Engels |
体育 (3) 和 (4) | PE3 en PE4 | Chinese |
- Het derde jaar
数字 信号 处理 | Digitale signaalverwerking | Tweetalig |
工程 数学 3 | Technische wiskunde 3 | Chinese |
工程 数学 2 | Technische wiskunde 2 | Engels |
数字 与 嵌入式 系统 | Digitale en embedded systemen | Engels |
控制 系统 设计 与 分析 | Besturingssysteem ontwerp en analyse | Engels |
应用 仪器 | Toegepaste instrumentatie | Engels |
电机 | Elektrische machines | Engels |
线性 电子 学 | Lineaire elektronica | Engels |
电子 工程 实践 2 | Elektrotechnische praktijk 2 | Engels |
- Het laatste jaar
过程 控制 | Procescontrole | Engels |
工业 自动化 | Industriële automatie | Engels |
工业 管理 | Industrieel Management | Engels |
专业 实习 | Veldwerk | Chinese |
优秀 人才 (国际) 领导 力 培养 计划 | Outstanding Talents (International) Leadership Training Program | Engels |
学生 体质 健康 标准 测试 | Standaardtesten voor lichamelijke gezondheid van studenten | Chinese |
信号 处理 | Signaalverwerking | Engels |
电力 电子 驱动 与 系统 | Vermogenselektronica, aandrijvingen en systemen | Engels |
工程 项目 (毕业 设计) | Engineering Project | Engels |
Carriere vooruitzichten
Career Service & Development Center (CSD) van SBC zet zich in voor het verbeteren van onafhankelijk leren, loopbaaninzetbaarheid, sociaal aanpassingsvermogen en cultureel bewustzijn door het ontwikkelen van een systematisch competentiemodel binnen een mondiale context, en uiteindelijk het faciliteren van carrièresucces voor studenten en alumni. Tot dusver heeft SBC strategische langetermijnpartnerschappen opgezet met 200 toonaangevende werkgevers en professionele adviesinstellingen, gericht op een dynamisch curriculum dat de ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van inzetbaarheid van afgestudeerden mogelijk maakt, bevorderd door een reeks werkgerelateerde kansen, waaronder studentenstages, studentenstages, studenten deeltijd- en vrijwilligersactiviteiten, bedrijfsbezoeken, een commissie voor beroepsinstructeurs, bedrijfsbeurzen, kleine banenbeurzen, proefinterviews en projecten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Business Programme (Business Management and Events Management) corporate partners zijn onder meer Louis Vuitton, H&M, ZARA, NIKE, HSBC, Standard Chartered Bank, KPMG, DTZ, Nürnberg Messe, Reed Exhibitions, Riviera Events, Saatchi & Saatchi, MSL China, MMI, Edelman , Touch Media, VNU Exhibitions en andere toonaangevende bedrijven.
Bedrijfspartners van het Engineering Program (werktuigbouwkunde en elektrische en elektronische engineering) zijn onder meer Siemens, Ingersoll Rand, Philips, Continental Automotive System, LENZE, SKF, Machaire, Lectra, ICD Security Systems, IMI, EMERSON, Valeo, Bosch, Haworth Furniture, FESTO, Autoliv en andere toonaangevende bedrijven.
Als gevolg van het onderscheidende karakter van het programma, zullen studenten in staat worden gesteld om hun kennis toe te passen, hun inzichten op de werkplek te verdiepen, waardeoordelen te vellen, te communiceren en bewijs te leveren van hun prestaties met betrekking tot de ontwikkeling van inzetbaarheidsvaardigheden.
Toegangsvereisten
Academische vereiste
- GCSE / IGCSE: succesvolle afronding van 5 modules, inclusief wiskunde en Engels, met cijfers van 4 of hoger. (CCCCC voor studenten van vóór 2017)
- IB: 22 punten
- A-niveau: één E-rang van een Brits A-niveau-bord
* Neem voor toelatingseisen van het Dual Bachelor Degrees-programma uit je eigen land contact op met het internationale kantoor via [email protected]
Engelse Taalvereisten
IELTS 5.0 | TOEFL iBT 35 | PTE Academic 36 | LanguageCert IESOL B1 Hoge doorlaat | SBC-ingangstest Voorbij lopen |
Chinese Taal Vereisten
- HSK 3 of hoger.
* Kijk voor meer informatie over de HSK-test op de officiële website van deze test. http://www.chinesetest.cn/index.do
toelatingen
Galerij
Programma resultaat
Doelstellingen van het programma
Deze major cultiveert geavanceerde technische talenten met internationale kennisstructuur en internationale communicatieve vaardigheden, goede geesteswetenschappen en wetenschappelijke geletterdheid, solide basiskennis van natuurwetenschappen en informatietechniek, sterke technische praktijken en duurzaam leervermogen, en kan zich bezighouden met onderzoek en ontwikkeling, ontwerp, productie , werking en beheer op het gebied van elektronica, informatica, elektronische engineering, computertechnologie, enz.
Kenmerken
- Ingenieurskennis: gedegen basiskennis hebben van wiskunde, natuurkunde en computertechnologie, professionele kennis beheersen op het gebied van informatica, en de geleerde kennis kunnen gebruiken om complexe problemen met betrekking tot informatica op te lossen.
- Probleemanalyse: de basiskennis en professionele kennis kunnen gebruiken om de wetenschappelijke problemen en complexe technische praktische problemen op het gebied van informatica te identificeren en uit te drukken, en academische tijdschriften en netwerkdatabases te gebruiken voor literatuuronderzoek, vergelijking en analyse om effectieve conclusies te trekken .
- Ontwerp- / ontwikkelingsoplossingen: in staat zijn om oplossingen te ontwerpen voor problemen op het gebied van informatietechniek, ontwerpsystemen, eenheden (componenten) of processen om aan specifieke behoeften te voldoen, te voldoen aan de relevante internationale en binnenlandse ontwikkeling, ontwerp, beheer en kwaliteitsnormen van de informatie technische industrie, voldoen aan specifieke toepassingsvereisten en weerspiegelen het gevoel van innovatie in het ontwerpproces, rekening houdend met de sociale, gezondheids- en veiligheidsmaatregelen. Daarnaast zijn er ook veel factoren, zoals recht, cultuur en milieu.
- Onderzoek: gebaseerd op wetenschappelijke principes en met behulp van wetenschappelijke methoden om de problemen op het gebied van informatietechniek te bestuderen, inclusief het ontwerpen van experimenten, het analyseren van gegevens en het verkrijgen van redelijke en effectieve conclusies door middel van informatiesynthese.
- Gebruik moderne tools: in staat zijn om geschikte technologieën, middelen, moderne engineeringtools en informatietechnologietools te selecteren en te gebruiken voor de problemen op het gebied van informatietechniek, inclusief de voorspelling en simulatie van complexe technische problemen, en in staat zijn om hun beperkingen te begrijpen.
- Engineering en samenleving: de problemen op het gebied van Information Engineering redelijk kunnen analyseren Op basis van de relevante achtergrondkennis van informatietechnologie, de impact van professionele engineeringpraktijken en probleemoplossingen op de samenleving, gezondheid, veiligheid, recht en cultuur evalueren en begrijpen de verantwoordelijkheden.
- Milieu en duurzame ontwikkeling: vertrouwd zijn met de richtlijnen, beleidslijnen, wetten en voorschriften van milieubescherming en duurzame ontwikkeling, en de impact van informatietechniek en probleemoplossingen op het milieu en sociaal duurzame ontwikkeling begrijpen en evalueren.
- Beroepsnormen: beschikken over de kwaliteit van Geesteswetenschappen en Maatschappijwetenschappen en besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid, zijn bekend met wet- en regelgeving en gedragscode op het gebied van informatica, kunnen zich houden aan de code van beroepsethiek en voldoen aan de verantwoordelijkheden in de praktijk van informatietechniek.
- Individu en team: sterk expressievermogen, interpersoonlijke vaardigheden en het vermogen om een rol te spelen in het team, en in staat zijn om de rol van het individu, teamlid en leider in het team op te nemen met een multidisciplinaire achtergrond.
- Communicatie: effectief kunnen communiceren met peers en het publiek op het gebied van informatietechniek, waaronder het schrijven van rapporten en het ontwerpen van manuscripten, het afleggen van verklaringen, het duidelijk uitdrukken van of reageren op instructies; hebben een sterke nationale visie en kunnen communiceren en uitwisselen in de interculturele context.
- Projectmanagement: bepaalde managementkennis hebben, rationeel gebruik kunnen maken van het managementsysteem, taken coördineren en organiseren in een multidisciplinaire omgeving, redelijkerwijs middelen toewijzen en de kwaliteit en efficiëntie van het werk verbeteren.
- Levenslang leren: ontwikkel de gewoonte van voortdurende verkenning, zelfvernieuwing en toepassing van leren, besef van autonoom leren en levenslang leren, en heb het vermogen om te leren en zich aan te passen aan de ontwikkeling.
Carrièremogelijkheden
Career Service & Development Center (CSD) van SBC zet zich in voor het verbeteren van onafhankelijk leren, loopbaaninzetbaarheid, sociaal aanpassingsvermogen en cultureel bewustzijn door het ontwikkelen van een systematisch competentiemodel binnen een mondiale context, en uiteindelijk het faciliteren van carrièresucces voor studenten en alumni. Tot dusver heeft SBC strategische langetermijnpartnerschappen opgezet met 200 toonaangevende werkgevers en professionele adviesinstellingen, gericht op een dynamisch curriculum dat de ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van inzetbaarheid van afgestudeerden mogelijk maakt, bevorderd door een reeks werkgerelateerde kansen, waaronder studentenstages, studentenstages, studenten deeltijd- en vrijwilligersactiviteiten, bedrijfsbezoeken, een commissie voor beroepsinstructeurs, bedrijfsbeurzen, kleine banenbeurzen, proefinterviews en projecten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Bedrijfspartners van het Business Program (Business Management en Events Management) zijn onder meer Louis Vuitton, H&M, ZARA, NIKE, HSBC, Standard Chartered Bank, KPMG, DTZ, Nürnberg Messe, Reed Exhibitions, Riviera Events, Saatchi & Saatchi, MSL China, MMI, Edelman , Touch Media, VNU Exhibitions en andere toonaangevende bedrijven.
Engineering Program (werktuigbouwkunde en elektrische en elektronische engineering) zakelijke partners zijn Siemens, Ingersoll Rand, Philips, Continental Automotive System, LENZE, SKF, Machaire, Lectra, ICD Security Systems, IMI, EMERSON, Valeo, Bosch, Haworth Furniture, FESTO, Autoliv en andere toonaangevende bedrijven.
Als gevolg van het onderscheidende karakter van het programma, zullen studenten in staat worden gesteld om hun kennis toe te passen, hun inzichten op de werkplek te verdiepen, waardeoordelen te vellen, te communiceren en bewijs te leveren van hun prestaties met betrekking tot de ontwikkeling van inzetbaarheidsvaardigheden.