Bachelor of Music in muziekeducatie
Helsinki, Finland
DUUR
3 Years
TALEN
Fins, Zweeds
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
22 Jan 2025
EERSTE STARTDATUM
Aug 2025
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* niet-EU- en niet-EER-studenten
Invoering
Studeer om een competente muziekleraar, muzikant of onderzoeker te worden met interesse in het ontwikkelen van je eigen vakgebied onder begeleiding van topdocenten.
Waarom hier studeren?
De opleiding geeft je de kans om een multitalent te worden in het muziekonderwijs. Je leert verschillende muziekstijlen beheersen op verschillende instrumenten, leidt koren en bands en arrangeert materiaal voor verschillende soorten ensembles. Je maakt gebruik van bestaand onderzoek in je onderwijs, maar ook in evaluatie- en ontwikkelingswerk. Met ons programma kun je al tijdens je studie netwerken opbouwen met potentiële werkgevers.
Over de studies
De meeste afgestudeerden van het muziekonderwijs vinden werk als muziekleraar in brede scholen en middelbare scholen. Het programma geeft je een goed afgeronde basis om zelfs andere soorten opdrachten aan te nemen waarvoor expertise op het gebied van muziekeducatie vereist is of om een doctoraatsstudie te volgen. De diploma-eisen omvatten studies in muziek en onderzoek en pedagogische studies voor leraren (60 cr).
Tijdens je eerste drie jaar als student muziekeducatie bestudeer je muziek, pedagogiek en onderzoeksvaardigheden. Je studie omvat ook keuzevakken en eventueel studies in bijvakken, zoals muziektechnologie of de pedagogie van vrije begeleiding. Je kunt ook cursussen kiezen die worden georganiseerd door de andere twee academies van de universiteit en zogenaamde gezamenlijke studies voltooien die beschikbaar zijn voor alle studenten.
Programma resultaat
Van een student die een bachelordiploma heeft behaald, wordt verwacht dat hij bekwaam is in de basis van het in het curriculum vermelde schoolvak (schoolvak muziek); bekwaam zijn in muziekstijlen en instrumenten en creatief kunnen functioneren in verschillende kunsteducatieve omgevingen; in staat zijn tot reflectieve pedagogische activiteiten, het vermogen hebben om muziekeducatief onderzoek en kritisch denken te ondernemen; in staat zijn culturele fenomenen en hun educatieve en maatschappelijke betekenis zodanig kritisch te onderzoeken dat zij kunnen doorstromen naar masteropleidingen; en in staat zijn tot interactie, communicatie en functioneren in een gemeenschap.
toelatingen
Beurzen en financiering
Bezoek de website van de universiteit voor meer informatie.