Keystone logo
University of Wroclaw Bachelor in cultuur, denken en menselijkheid
University of Wroclaw

Bachelor in cultuur, denken en menselijkheid

Wrocław, Polen

3 Years

Engels

Full time

31 Aug 2024*

01 Oct 2024

EUR 2.400 / per year **

Op de campus

* begindatum van toelating: 1 februari 2024

** voor EU-kandidaten | € 3550/jaar voor niet-EU-kandidaten

Invoering

De studies in de Engelstalige bacheloropleiding Culture, Thought and Humanity introduceren een diepgaande filosofische reflectie op cultuur, waarbij zowel de fundamentele onderliggende structuren als de daarmee samenhangende diverse dimensies en aspecten van cultuur aan het licht komen. Door deze aard van de opleiding maakt het deel uit van de missie en ontwikkelingsstrategie van de Universiteit van Wrocław door de nadruk te leggen op "het zoeken naar waarheid, de overdracht van kennis en het koesteren van cultuur", de vorming van "open geesten ... acceptatie van diversiteit". Met name de studie van Culture, Thought and Humanity streeft het gebied van openheid en bereidheid tot uitdagingen na, en blijft een leerproces dat op significante en natuurlijke wijze een begrip van culturele diversiteit ontwikkelt, en daarom attitudes van tolerantie en respect voor waardigheid vormt. Ze blijven ook op twee manieren "een ontmoetingsplaats voor verschillende opvattingen en culturen": zowel vanwege de inhoud van de studies zelf als omdat ze, als studies in het Engels, gericht zijn op kandidaten uit verschillende culturele gebieden.

Studies uitgevoerd op grond van internationale samenwerking, die een palet aan cursussen aanbieden die worden gegeven door docenten van zowel de Universiteit van Wrocław als buitenlandse centra (VS, Carbondale), worden gekenmerkt door een hoge standaard van onderwijskwaliteit en maken het verwerven van deskundige competenties niet alleen mogelijk in het begrijpen van de sociaal-culturele omgeving, maar ook in het actief beïnvloeden en vormgeven van deze omgeving. Ze beseffen het scala aan waarden dat het synergie-effect vormt. ze bezitten echter, vanwege de specifieke kenmerken van de discipline zelf en de kenmerken van dit specifieke programma, de waarde van interdisciplinariteitskenmerk. De Engelstalige studie Culture, Thought and Humanity voert het didactische proces uit in het kader van internationale samenwerking en omringd door didactici uit verschillende delen van de wereld. Het maakt het mogelijk om uit de besten te kiezen en studies te sturen naar kandidaten van over de hele wereld. Een van de belangrijkste aspecten van Culture, Thought and Humanity studies blijft modern en internationaal onderwijs.

Het doel van de Culture, Thought and Humanity is om geavanceerde kennis van ideeën van de geesteswetenschappen en hun invloed op het proces van culturele vorming, hun onderlinge relaties, hun aanwezigheid in verschillende culturen, hun dynamiek in de processen van culturele ontwikkeling bij te brengen. En ook om kennis te geven over het gebruik van deze ideeën voor dialoog tussen culturen. De kennis moet breed zijn en betrekking hebben op de ontwikkeling van de belangrijkste ideeën, concepten en stromingen in de geesteswetenschappen en filosofie en haar subdisciplines, met name cultuurfilosofie, sociale, culturele en filosofische antropologie en sociaal en politiek denken - in het bijzonder filosofisch en psychologisch opvattingen over de mens, de plaats van de 'persoon tussen natuur en cultuur', manieren om cultuur te begrijpen en te definiëren, en kritiek op cultuur. Ze moeten kritisch kunnen denken, een doordacht debat kunnen voeren, interdisciplinaire benaderingen kunnen gebruiken (culturele antropologie, culturele psychologie, cultuursociologie). De belangrijkste voordelen van dit type onderwijs is het creëren, op basis van de eigenaardigheden van de manier van zijn onderzoek dat kenmerkend is voor de filosofie, een georganiseerd, alomvattend en interdisciplinair beeld van de studie van cultuur, gevoelig voor veranderingen binnen cultuur, het probleem van interculturele dialoog, de eigenaardigheden van cultureel erfgoed, evenals waardeconflicten en sociale processen die daardoor worden bepaald. Het resultaat van deze kennis moet de vorming zijn van een bekwaam kritisch begrip, kritisch denken en kritische benadering van hedendaagse beschavingsprocessen, evenals het vermogen om deze kennis in culturele instellingen te bevorderen en constructieve vaardigheden van co-creatie, dialoog en conflictoplossing.

Dit kan worden gebruikt voor tewerkstelling in instellingen op het gebied van onderwijs, media en kunst, maar ook in niet-gouvernementele organisaties die op het snijvlak van culturen werken, zoals hulp aan vluchtelingen of het oplossen van conflicten tussen etnische en religieuze minderheden. Het motto zou dus zijn: “denken voor verandering”. Het idee is dus om een persoon te vormen die zijn culturele en beschavingsomgeving begrijpt en gericht is op het creëren en co-creëren van processen van dialoog, wederzijdse erkenning en begrip om de voorwaarden voor communicatie tussen mensen te verbeteren.

toelatingen

Programma resultaat

Carrièremogelijkheden

Over de school

Vragen