
BA (Hons) Modecommunicatie & Bedrijfspraktijk
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
2 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
GBP 60.000 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor niet-UK UK: GBP 39.900
Invoering
Ons BA (Hons) Fashion Communication & Industry Practice programma, dat zich uitstrekt over twee verrijkende jaren, biedt een uitzonderlijke kans om ondergedompeld te worden in de dynamische mode- en media-industrie met Condé Nast. Dit uitgebreide programma duikt diep in de mode-, media- en creatieve industrie en omvat gebieden als fashion marketing, branding, business management, styling, image-making, fotografie, film, creative direction, grafisch en digitaal ontwerp, maar ook modejournalistiek en media. Met een sterke nadruk op theorie en praktijk, zullen studenten direct in contact komen met professionals uit de industrie, waardoor een goed afgeronde opleiding wordt gegarandeerd die gelijke tred houdt met de nieuwste trends, debatten, theorieën en industriepraktijken.
Als student in dit intensieve fast-track programma verken je een holistische kijk op de culturele, economische, mondiale en lokale betekenis van mode. Je stimuleert diverse perspectieven en cultureel bewustzijn en bereidt je zo voor op een carrière in de modecommunicatie en media.
Het overkoepelende doel van dit programma is om je te begeleiden naar het behalen van een Honours Degree in Fashion Communication & Industry Practice en je tegelijkertijd uit te rusten met de kennis en vaardigheden die nodig zijn om uit te blinken in de mode, media en aanverwante industrieën. Of je passie nu ligt bij creatieve onderwerpen zoals styling en het maken van beelden, een strategische of zakelijke benadering, of een combinatie van beide, dit programma is geschikt voor jouw unieke vaardigheden en interesses.
Je maakt kennis met de historische, sociale, culturele, economische en politieke grondslagen van de mode-, media- en communicatiepraktijken en stimuleert levendige discussies over de toekomst van de mode- en media-industrie, waarbij de nadruk ligt op het belang van positieve systemische verandering. Het programma is ontworpen om je communicatievaardigheden op verschillende mediaplatforms te verbeteren, waarbij een balans wordt gevonden tussen strategische en creatieve output. Daarnaast richt het zich op het ontwikkelen van cruciale overdraagbare vaardigheden, waaronder onderzoek, analyse, kritisch denken, innovatie en de productie van zowel creatieve als strategische content. Het programma biedt ook waardevolle mogelijkheden voor ervaringsleren en contact met professionals in de mode-, media- en aanverwante sectoren, en zal je helpen bij het identificeren van je sterke punten en het formuleren van een geschikt carrièrepad binnen deze dynamische velden, of het volgen van verder hoger onderwijs.
Unieke kenmerken van de cursus
Condé Nast College heeft ongeëvenaarde toegang tot vooraanstaande personen uit de branche, waaronder de redactionele en zakelijke teams achter iconische publicaties als Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors en WIRED. Dit unieke voordeel stelt ons in staat om academische strengheid te combineren met uitstekende connecties met de industrie, waardoor een educatieve omgeving als geen ander ontstaat.
Op het Condé Nast College of Fashion & Design is onze niet-aflatende toewijding aan voorbereiding op de industrie duidelijk zichtbaar. Tot de opvallende kenmerken van het programma behoren de module Fashion Industry Placement en het project Collaborative Industry Project. Deze modules bieden je onschatbare interactie met professionals uit de industrie. Aan het einde van het eerste jaar krijg je de kans om vier weken stage te lopen in de industrie (let op: stages zijn niet gegarandeerd en je moet je hiervoor aanmelden), gevolgd door een herfstopdracht van een partnerbedrijf. Eerdere partners in de industrie waren onder andere Vogue, Louis Vuitton, Jaguar Land Rover, Estée Lauder, Condé Nast Contract Publishing, Modus PR, Manolo Blahnik, GQ, Hugo Boss, Coach, Métier London, MAC, Coach en Penhaligon's.
toelatingen
leerplan
Het programma is gestructureerd als acht termijnen van 10 weken verspreid over twee academische jaren, met een overgang van RQF-niveau 4 naar RQF-niveau 5 in termijn drie, voordat het van RQF-niveau 5 naar RQF-niveau 6 gaat in termijn zes. Het programma biedt een unieke mix, waarbij academische nauwkeurigheid en betrokkenheid bij de industrie worden gecombineerd met praktische en professionele vaardigheden, waarbij gebruik wordt gemaakt van de expertise van Vogue College of Fashion en het brede netwerk van professionals uit de industrie van het college.
Term 1 - Autumn Term (Year One)
- Fashion Culture & Trends (Level 4, 15 Credits)
- Fashion Image & Visual Communication (Level 4, 15 Credits)
- Introduction to Fashion Media (Level 4, 15 Credits)
Term 2 - Winter Term (Year One)
- Fashion Marketing & Promotion (Level 4, 15 Credits)
- Fashion Retail Environments (Level 4, 15 Credits)
- Fashion & Society (Level 4, 15 Credits)
Term 3 - Spring Term (Year One)
- Fashion Branding & Creative Communication (Level 5, 15 Credits)
- Brand Identity & Design (Level 4, 15 Credits)
- Professional Development Portfolio (Level 4, 15 Credits)
Term 4 - Summer Term (Year One)
- Creative Option Module (Fashion Journalism / Fashion Styling / Fashion Illustration) (Level 5, 15 Credits)
- Fashion Industry Placement (Level 5, 30 Credits)
Term 5 - Autumn Term (Year Two)
- Consumer Behaviour & Insight (Level 5, 15 Credits)
- Collaborative Industry Project (Level 5, 30 Credits)
Term 6 - Winter Term (Year Two)
- Business Option Module (Magazine & Media Publishing / Fashion Business & Entrepreneurship / Fashion Buying & Product Strategy) (Level 5, 15 Credits)
- Digital Strategy & Interactive Media (Level 6, 30 Credits)
Term 7 - Spring Term (Year Two)
- Fashion for Positive Change (Level 6, 15 Credits)
- Independent Research Project (Level 6, 30 Credits)
Term 8 - Summer Term (Year Two)
- Professional Practice Portfolio (Level 6, 15 Credits)
- Independent Final Creative Project: RESOLUTION (Level 6, 30 Credits)
Programma collegegeld
Galerij
Carrièremogelijkheden
We are dedicated to empowering our students to excel in the fashion world. We recognise that a thriving career in this dynamic field requires more than just academic knowledge; it demands practical skills, guidance, and opportunities. Throughout your educational journey with us, we will provide an array of career support options tailored to your needs.
This programme contains modules, experiences and opportunities meticulously designed to equip you with the essential skills, knowledge and practice crucial for a successful fashion career, from personal development to professional practice.
The technological developments of recent years have driven new opportunities in the fashion communication sector, and there is no longer such a distinct separation between fashion media and fashion retail. Professionals now move seamlessly between editorial roles and positions with major fashion brands and retailers, and this shift has greatly widened the scope of available careers.
Within the course content, there will be many career and professional development elements and activities available to you, including:
- Professional Development Portfolio module
- Fashion Industry Placement module
- Professional Practice Portfolio module
- Support with finding an industry placement
- Careers Day at the end of the course
- Alumni Career panel during the induction week
- The reality of Careers in the Fashion Industry session
You will also have access to our Career Services including, but not limited to:
- Strengths testing
- CV & Cover Letter Editing
- Mock Interviews
- Career path planning
- Professional Portfolio creation
- Optional 1-2-1 tutorial with our Career Consultant
- Termly 1-2-1 consultation with an Academic
Eerdere studenten die onze BA (Hons) Fashion Communication & Industry Practice-opleiding hebben afgerond, zijn gaan werken bij Vogue College of Fashion , Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L'Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (ook bekend als H-Lans), GQ, Harper's Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton en nog veel meer.