Digitale media en journalistiek BA
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
GBP 15.400 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* internationaal | VK: £ 9.250
Open Dagen aan <span translate="no">University of Westminster</span>
Undergraduate Open Dag 19 oktober 2024/ Postgraduate Open Avond 2 oktober 2024
Invoering
Onze BA Digital Media and Journalism is ideaal voor wie een journalistieke carrière wil nastreven en richt zich op verhalen, multiplatformnieuws, mediarecht en het lanceren van een publicatie. De cursus is ontworpen om je voor te bereiden op de snel veranderende media- en communicatie-industrieën en digitale mediarollen van de toekomst. Je wordt een hoogopgeleide mediaprofessional die op professionele wijze berichten kan creëren en delen via elk digitaal platform, om echt contact te maken met een publiek.
De cursus begint met een gedeeld eerste jaar, waarin je samen studeert met studenten aan de andere Digital Media BA-opleidingen in Media Production, Communicatie, Public Relations en Advertising. Samen bestudeer je de brede principes van digitale media om een portfolio van digitale content te produceren, je onderzoeksvaardigheden te ontwikkelen en een kritisch begrip te krijgen van academische kernbegrippen. Je verwerft vaardigheden in het maken van content, digitale mediaproductie, storytelling en onderzoek, naast een kritische waardering van de rol van media in de samenleving.
Aan het einde van je eerste jaar heb je de keuze om door te gaan met een Digital Media and Journalism BA of over te stappen naar een andere richting op de opleiding, afhankelijk van je interesses en ambities.
In het tweede en derde jaar bouw je verder aan je praktische vaardigheden en conceptuele inzichten. Je ontwikkelt geavanceerde digitale productievaardigheden en leert content te creëren en te pitchen voor verschillende mediaplatforms en contexten. Dit omvat multimediaformaten voor verschillende doelgroepen, waarbij je laat zien dat je kunt werken binnen gesimuleerde redactieruimten en omstandigheden.
Tijdens de hele opleiding krijg je de kans om te leren van professionals uit de sector en je kunt profiteren van onze banden met de sector door te kiezen voor een stagejaar of door je onderwijservaring uit te breiden door tussen jaar 2 en 3 in het buitenland te studeren.
Belangrijkste redenen om bij ons te studeren
- Westminster staat in de top 15 van instellingen in het Verenigd Koninkrijk voor Communicatie- en mediastudies in de QS World University Rankings 2023. De universiteit staat ook in de top 15 van de Complete University Guide 2024 voor 'Graduate prospects' in Communicatie- en mediastudies.
- Inzetbaarheid en ondernemingsvaardigheden zijn ingebed in de modules, door het gebruik van praktische taken en probleemoplossende oefeningen die de werkplek weerspiegelen en, waar mogelijk, live briefings bevatten.
- Werkervaring en internationale ervaring - aangeboden via de kernmodule Werken in Digitale Media in jaar 2 en het optionele stage- of internationale ervaringsjaar dat beschikbaar is tussen jaar 2 en 3.
- Veelgevraagde vaardigheden ontwikkelen - Je ontwikkelt vaardigheden op hoog niveau, waarnaar in verschillende sectoren en beroepen vraag is
- Produceer je eigen content in een professionele omgeving. Onze bekroonde student-geleide Smoke Media biedt tal van mogelijkheden om betrokken te raken
- TEF-zilver - Ons onderwijs, leren en onze studentenresultaten zijn met zilver bekroond in het Teaching Excellence Framework (TEF) voor 2023.
Programma erkenning
Deze cursus wordt gegeven via een partnerschap met BAFTA Albert Education, dat medewerkers en afgestudeerden voorziet van de tools en technieken die nodig zijn om te leren over milieuverantwoorde werkpraktijken en hun professionele relevantie. Het partnerschap helpt studenten bij het ontwikkelen van kennis over duurzaamheid, carbon footprinting en planet placement in programma's.
toelatingen
leerplan
Tijdens je eerste jaar studeer je samen met studenten aan de andere Digital Media BA Pathways .
Aan het einde van je eerste jaar heb je de keuze om door te gaan met Digitale Media en Journalistiek of om je specialisme te veranderen naar een van onze andere Digitale Media Pathways in Communicatie, PR en Reclame of Mediaproductie. Elke Pathway biedt je een onderscheidende voorbereiding op een van de belangrijkste gebieden van digitale media.
Deze Pathways bieden u, samen met een verscheidenheid aan optionele modules, de mogelijkheid om uw diploma en expertise aan te passen aan uw interesses en carrièredoelstellingen.
Je einddiploma weerspiegelt dit specialisme, bijvoorbeeld Digitale Media en Journalistiek BA (Hons).
Year 1
- Digitale inhoud creëren
- Creatieve Industrie en Beroepsleven
- Digitale media en samenleving
- Media- en communicatieonderzoek 1
- Verhalen vertellen op verschillende platforms
Credit Level 4
Year 2
In jaar 2 volg je twee gedeelde kernmodules, twee Pathway modules en twee optiemodules.
- Werken in digitale media (gedeeld)
- Theorieën over media en communicatie (gedeeld)
- Inhoud en communicatie: lancering van een digitale publicatie ( Pathway )
- Verhalen, updates en feeds – Multiplatformnieuws ( Pathway )
Je kiest ook twee optiemodules uit de onderstaande modulelijst (beschikbaarheid van optiemodules afhankelijk van aantallen): 3D Interactieve mediaontwikkeling, Beroemdheidscultuur en de media, Design Thinking, Mens-computerinteractie en gebruikerservaring, Media en klimaatcrisis, Mobiel Ten eerste: politiek, journalistiek en de media: produceer je eigen podcast, gespecialiseerd nieuws en artikelen
Credit Level 5
Placement Year
Digital Media Placement Year: als je ervoor kiest om na jaar 2 gebruik te maken van een stage van een jaar, rond je de module Digital Media Extended Stage af.
Internationaal ervaringsjaar: als je ervoor kiest om van de gelegenheid gebruik te maken om na jaar 2 een academisch jaar in het buitenland te studeren bij een van onze uitwisselingspartnerinstellingen, voltooi je de module Digital Media Study Abroad.
Year 3
In jaar 3 volg je twee gedeelde kernmodules, één Pathway module en twee optiemodules.
- Proefschrift of individueel praktijkproject (gedeeld)
- Digitaal mediaproject (gedeeld)
- Mediarecht, regulering en ethiek ( Pathway )
U kiest ook twee modules uit de onderstaande lijst met optiemodules (beschikbaarheid van optiemodules afhankelijk van het aantal):
Creatieve reclame, diversiteit en de media, specialist, creatieve en lange journalistiek, specialist PR, technologie, cultuur en samenleving, publiek transformeren, UX en app-ontwerp, werken in digitale media 2
Credit Level 6
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Digitale vaardigheden behoren tot de meest gewilde onder afgestudeerden. Als gevolg hiervan zijn onze studenten ideaal geplaatst om een succesvolle carrière op te bouwen in zowel de private als de publieke sector.
De Careers and Employability Service van de universiteit heeft een netwerk van meer dan 3.000 werkgevers over de hele wereld opgebouwd, waardoor al onze studenten spannende kansen en carrières kunnen verkennen en ermee in contact kunnen komen.
Uitbreidende sector
Dit is hoeveel de toonaangevende digitale en technologische sector in Groot-Brittannië waard is (Department for Digital, Culture, Media and Sport, november 2018)
Maak je werkklaar
Krijg toegang tot inzichtgesprekken van experts uit de industrie en doe professionele ervaring op tijdens het optionele stagejaar. Ons Creative Enterprise Center helpt u bij het ontwikkelen van belangrijke ondernemersvaardigheden.
Cross-disciplinaire cursus
De structuur van het programma is zo ontworpen dat je ook met andere studenten kunt samenwerken aan interdisciplinaire projecten.
Industry Links
We bieden onze studenten sterke industriële connecties met werkgevers in een breed scala van digitale media-industrieën in Londen, een van de twee vooraanstaande mondiale centra voor de media. U profiteert ook van toegang tot onze internationaal gerenommeerde onderzoeksacademici, leden van ons Communication and Media Research Institute (CAMRI), wier werk toonaangevend is in het onderzoek naar de implicaties voor digitale en oudere media van kwesties als mondialisering, activisme, kunstmatige intelligentie en nepnieuws.
Work Experience
Werkgebaseerd leren wordt aangeboden via de kernmodule Werken in digitale media 1 in jaar 2. Je kunt ervoor kiezen om een optioneel sandwichjaar te volgen tussen jaar 2 en 3, met een maximale plaatsing van 40 weken om je inzetbaarheidsvaardigheden te ontwikkelen en geef je CV een boost met relevante werkervaring. Een sandwichjaarcoördinator zal studenten helpen bij het identificeren van plaatsingen door gebruik te maken van onze branchecontacten via onze Careers Advice-teams, Creative Enterprise Center en het School Employers' Panel, maar het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de student om een plaatsing te vinden.
Taakomschrijving
- Socialmediajournalist
- Fotojournalist
- Editor voor tijdschriftfuncties
- Digitale tekstschrijver
- Schrijver van speelfilms
- Verslaggever
- Beheerder digitale inhoud
- Social media manager
- Uitgezonden journalist
- Redactie assistent
Afgestudeerde werkgevers
Afgestudeerden van deze cursus kunnen werk vinden in een breed scala aan sectoren en beroepen, waaronder de overheid, de non-profitsector en de creatieve industrie.
Onze afgestudeerden kunnen zowel zelfstandig als samenwerken in rollen die geavanceerde communicatie- en onderzoeksvaardigheden vereisen, zoals consultancy, onderzoek, administratie en management. Het programma biedt afgestudeerden ook de mogelijkheid om door te stromen naar een verdere postdoctorale studie.
Afgestudeerden van onze media- en communicatieopleidingen hebben onder meer een baan gevonden bij:
- Ogilvy
- McKinsey-advies
- Sky TV en online
- BBC TV-nieuws, online en wereldservice
- Koninklijk College voor Kunst
- ITN
- De Bewaker
- Financiële tijden
- Elle-magazine
Voorzieningen
Programma levering
Course Location
Het is de thuisbasis van de meeste van onze kunst-, media- en digitale cursussen en beschikt over ultramoderne faciliteiten voor elke discipline, waaronder project- en galerieruimtes, filmstudio's, creatieve laboratoria, ruimtes voor samenwerkend leren en de creatieve ondernemingshub. Harrow Campus is gevestigd in het noordwesten van Londen, op slechts 20 minuten met de trein van het stadscentrum.