BA (Hons) in animatie
Kuala Lumpur, Maleisië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2024
COLLEGEGELD
USD 22.615 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* totaal voor Maleisische studenten: RM 81.800 | totaal voor internationale studenten: RM 88,200 / USD 22,615
Invoering
APU-DMU dual degree programma
Studenten die een bacheloropleiding volgen, hebben de mogelijkheid om zich aan te APU -DMU Dual Degree Scheme. Volgens deze regeling ontvangen studenten bij het afstuderen 2 diploma's en transcripties: 1 van Asia Pacific University ( APU ), Maleisië en 1 van De Montfort University (DMU), VK.
toelatingen
leerplan
Programma overzicht
Dit programma is specifiek ontworpen om studenten te voorzien van:
Solide basisprincipes van animatie en ontwerp, sterke technische vaardigheden, kritisch, analytisch denkvermogen en goede communicatieve vaardigheden met als doel gekwalificeerde afgestudeerden af te leveren.
Graad niveau 1
Jaar 1 richt zich op veel aspecten van de basisprincipes van animatie en ontwerpvaardigheden in de creatieve industrie, vooral op het gebied van animatie. Je onderzoekt grondig verschillende animatietechnieken, variërend van traditionele 2D tot CG-animatie.
Gemeenschappelijke modulen
- Illustratie voor Concept Art
- 3D pijplijn
- Creatief project
Gespecialiseerde modulen
- Animatie Principes
- Digitale 2D-animatie
- Digitale 3D-animatie
- Digitale illustratie
- Bewegende afbeeldingen
Graad niveau 2
Jaar 2 omvat de ontwikkeling van geanimeerde inhoud met een grotere diepte, die de nadruk legt op kritische en analytische denkvaardigheden en probleemoplossende vaardigheden. Dit omvat karaktercreatie, karakterprestaties, bewegingsontwerp, tuigage, effecten en simulatie. Ook doe je tegen het einde van het tweede jaar productie-ervaring op via industriële opleidingen.
Gemeenschappelijke modulen
- Van script tot scherm
- Digitale filmproductie
- Effecten & Simulatie
- Tuigage voor animatie
- Visuele cultuur
Gespecialiseerde modulen
- Film Shorts & Stings: Voorstel
- Film Shorts & Stings: Productie
- Karakter Creatie
- Gezichtsanimatie en lipsynchronisatie
- Karakter Animatie
Stage (16 weken)
Studenten volgen een korte stage / industriële training voor een periode van minimaal 16 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
Graad niveau 3
In jaar 3 zul je je specialiseren in je interessegebied om een reeks animatieprojecten te produceren die je aanzienlijke talent en vermogen om in een team te werken laten zien. De nadruk wordt gelegd op de beroepspraktijk ter voorbereiding op het afstuderen en meer kansen op werk door middel van animatie.
Gemeenschappelijke modulen
- Geluid design
- Animatietechnieken voor games
- Onderzoeksprojectrapport
- Ontwerp toekomsten
- Tentoonstelling ontwerp
Gespecialiseerde modulen
- Animatieproject: voorstel
- Animatieproject: productie
- Teamanimatieproject: voorstel
- Teamanimatieproject: productie
MQA verplichte vakken*
- Etnische Relaties (M'sian Studenten)
- Islamitische en Aziatische beschaving (M'sian Students)
- Maleisische studies (internationale studenten)
- Maleise communicatietaal (internationale studenten)
- Professionele communicatieve vaardigheden op de werkvloer
- Werknemers- en werkgelegenheidstrends
- Co-curriculum
(* Alle studenten moeten deze modules met succes voltooien, zoals bepaald door het Malaysian Qualification Agency.)
"Animatie kan alles verklaren wat de geest van de mens kan bedenken." - Walt Disney
Animatie is een van de snelst groeiende industrieën ter wereld. Het is de afgelopen tien jaar een enorme technologische ontwikkeling geweest, van traditionele handgetekende 2D tot digitale 3D-animatie. In de digitale wereld van vandaag is de toepassing van animatie niet alleen beperkt tot films. Het biedt opwindende carrièremogelijkheden in verschillende sectoren, zoals reclame, gedrukte media, tv-productie en gaming.
Dit programma heeft tot doel:
- Ontwikkel je als creatieve animator. De animatieroute biedt de mogelijkheid om je te specialiseren in modelleren, animeren en op compositing gebaseerde toepassingen bij het maken van personagefilms.
- Focus op veel aspecten van de fundamentele animatieprocessen en ontwerpvaardigheden in de creatieve industrie, terwijl je verschillende animatietechnieken verkent, variërend van traditionele 2D tot CG-animatie.
- Je betrekken bij de ontwikkeling van geanimeerde content, met nadruk op kritische, analytische en probleemoplossende vaardigheden.
- Je zult ook productie-ervaring opdoen door middel van industriële training, aangezien de nadruk wordt gelegd op professionele praktijk voor grotere kansen op werk door middel van animatie.
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- 2D-animator
- 3D-animator
- Concept artiest
- Storyboard-artiest
- 3D Modelleur
- Productie ontwerper
- Kijk Ontwikkelingskunstenaar
- Decorontwerper
- 2D Rigging Artist
- 3D technisch tekenaar
- Visueel Effect Artiest
- Motion Graphic Designer
- Samensteller
- Video bewerker
- Scriptschrijver
- Productie coordinator
- Animatie directeur
- Producent