Bachelor in Public Relations Management
DUUR
8 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
CAD 20.518 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor 2 semesters voor internationale studenten / kosten inclusief incidentele kosten en ziektekostenverzekering voor het eerste studiejaar
Invoering
- Programmacode: 0617
- School: School of Communications, Media, Arts and Design
- Referentie: Honours Bachelor Degree
- Programmatype: Degree-programma
- Programmaduur: 4 jaar/8 semesters
- Locatie: Story Arts Center
De Honours Bachelor of Public Relations Management aan het Centennial College is een uniek, eersteklas aanbod in Canada dat public relations en bedrijfsstudies combineert. In vier jaar bereidt dit programma je voor op een spannende carrière in public relations (PR), sociale media en bedrijfscommunicatie.
Het Honours Bachelor of Public Relations Management-programma, aangeboden door de School of Communications, Media, Arts and Design in samenwerking met de School of Business, zal de theorie, principes en toepassing van PR in evenwicht brengen met een solide basis in bedrijfsprincipes via tien kernpunten zakelijke cursussen.
Tijdens je tijd in het programma voltooi je real-world projecten waarmee je je nieuw verworven kennis kunt toepassen. Van het schrijven van persberichten tot het plannen van evenementen, je zult je bezighouden met praktische scenario's die de kernconcepten van het klaslokaal van deze vierjarige opleiding zullen onderbouwen.
Om je voor te bereiden op verschillende carrières, zullen de cursussen Public Relations Management een sterke focus hebben op:
- schrift
- Sociale en digitale media
- Onderzoeks- en communicatieplanning
- Strategische communicatie
- Bedrijfscommunicatie
Een stage van 14 weken in de sector, waarin je praktijkervaring opdoet voordat je afstudeert, rondt dit programma af.
Omdat het programma onderzoek, sociale en digitale media, bedrijfscommunicatie en stichtingen in het bedrijfsleven belicht, ontwikkel je kritisch denken en strategische communicatievaardigheden om een cruciale rol te spelen in gezondheidsorganisaties en bedrijven.
Dit college heeft toestemming gekregen van de minister van Hogescholen en Universiteiten om deze toegepaste graad aan te bieden voor een periode van zeven jaar met ingang van 18 augustus 2020. Het college zorgt ervoor dat alle studenten die tijdens de instemmingsperiode zijn toegelaten tot de bovengenoemde opleiding de mogelijkheid hebben om het programma binnen een redelijke termijn af te ronden.
Galerij
toelatingen
leerplan
Programma overzicht
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | semester 6 |
|
|
|
Semester 7 | Semester 8 | |
|
|
Programma resultaat
Programma Beroepsleerresultaten
Programma Beroepsleerresultaten beschrijven wat afgestudeerden van het programma hebben aangetoond dat ze kunnen doen met de kennis en vaardigheden die ze tijdens hun studie hebben opgedaan. De uitkomsten zijn nauw verbonden met de behoeften van de werkplek. Door middel van beoordelingen (bijv. Opdrachten en tests) verifiëren studenten hun vermogen om deze resultaten betrouwbaar uit te voeren voordat ze afstuderen.
- Ontwikkel gespecialiseerde, interdisciplinaire kennis van de principes, theorieën, concepten en methoden voor bedrijfsvoering vanuit het perspectief van management, financiën, marketing, juridische zaken, human resources en operaties, met de nadruk op hun toepassing in verband met communicatie en public relations.
- Integreer praktische kennis van public relations-theorie en best practices bij de ontwikkeling en uitvoering van communicatieprogramma's in meerdere sectoren, waaronder organisaties uit het bedrijfsleven, non-profitorganisaties en de publieke sector
- Interpreteer de impact van sociale, culturele, politieke en technologische factoren op de snelle en voortdurende transformatie van bedrijven, media en communicatie, en formuleer hedendaagse vragen, uitdagingen en kansen die zich voordoen met betrekking tot de praktijk van bedrijfscommunicatie en public relations
- Analyseer en waardeer de sociale, culturele, politieke en economische aspecten van een diverse samenleving en wereld waarin afgestudeerden zullen leven en deelnemen als wereldwijd competente professionals en wereldburgers.
- Ontwikkel onderzoeksvaardigheden om primaire en secundaire gegevens te onderzoeken en analyseren en hun betrouwbaarheid, validiteit, verdiensten en beperkingen te beoordelen om ze toe te passen op zakelijke en communicatieve uitdagingen.
- Integreer communicatieonderzoek en planningsmethoden en -vaardigheden om strategische communicatieplanning te coördineren en uit te voeren, inclusief de ontwikkeling en levering van effectieve communicatie-, public relations- en sociale-mediaprogramma's gericht op externe en interne belanghebbenden die zijn afgestemd op de strategische doelstellingen van een organisatie.
- Leg meetstandaarden en analyses uit voor de analyse en evaluatie van online en offline communicatie en public relations-programma's, en evalueer de impact op bedrijfsdoelstellingen, resultaten en invloed.
- Integreer analytische, kritische en onafhankelijke denkvaardigheden om complexe zakelijke en communicatieproblemen binnen organisaties te beoordelen en formuleer diverse, creatieve communicatiebenaderingen om hieraan te voldoen, samen met het vermogen om organisatorische besluitvormers effectief te adviseren.
- Ontwikkel strategieën en identificeer beschikbare middelen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling als een levenslange leerling, effectieve teamspeler en leider in de bedrijfscommunicatie- en public relations-industrie.
- Voer alle activiteiten uit binnen gevestigde PR-gedragscodes, ethische praktijken en communicatiewetgeving met betrekking tot bedrijfscommunicatie en public relations.
Carrièremogelijkheden
Programma Hoogtepunten
In Honours Bachelor of Public Relations Management, zul je:
- Ontwikkel een grondig begrip van de public relations-industrie met een focus op het opbouwen van kritische vaardigheden voor loopbaansucces;
- Leer de belangrijkste zakelijke vaardigheden, waaronder financieel management, organisatiegedrag, ondernemingsrecht en boekhouding, die u een concurrentievoordeel op de markt zullen geven;
- Verkrijg knowhow, zoals het ontwikkelen van veelzijdige sociale media en geïntegreerde online marketingprogramma's om door de digitale wereld van vandaag te navigeren;
- Krijg een dieper inzicht in de complexe wereld waarin we leven door verslag te doen van wereldburgerschap, maatschappelijk verantwoord ondernemen en de rol die communicatoren spelen bij het helpen van organisaties bij het maken van een verandering.
Carrière Outlook
- Social media-coördinator
- Community manager
- PR-coördinator
- Specialist bedrijfscommunicatie
- Project coördinator
- Onderzoeksmedewerker
- Specialist mediarelaties
Educatieve Pathways
Gekwalificeerde afgestudeerden komen mogelijk in aanmerking voor deelname aan Pathway programma's met partnerinstellingen. Met deze Pathway programma's kun je studiepunten ontvangen voor het leren van het Centennial College . Onze partners zijn onder meer:
- Universiteit van Davenport
- Niagara University, VS (Ontario Campus)
Werkgelegenheid
- PR-bureaus
- Bedrijfscommunicatie
- Afdelingen Investor Relations
- Digitale marketingbedrijven
- Organisaties zonder winstoogmerk
- Ziekenhuizen en zorgorganisaties