Diploma Industrieel Ontwerpen en Productontwikkeling
Valencia, Spanje
DUUR
4 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 8.020 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Officiële graad: graad in industrieel ontwerp en productontwikkeling
Duur / ECTS: 4 jaar / 240 ECTS
Plaatsen / campus: 60 / Moncada - Alfara
Gedoceerd: Spaans
Leerresultaten
Wat maakt ons anders?
1.Een graad te kijken achter de dingen
Industriële vormgeving is de discipline die verantwoordelijk is voor het creëren en ontwikkelen van de uitrusting van de wereld om ons heen. Als u een rusteloze geest als je ooit afgevraagd waarom een object is op die manier, als je je afvraagt wie dingen creëert rond je je telefoon, je schoenen, je fiets of een stoel waar u zit, is het antwoord hier. De industrieel ontwerper is verantwoordelijk voor het ontwerpen en vormgeven van objecten rondom de mens, van uw auto naar de splitsing we elke dag te eten.
2. De eerste School of Design
Industrial Design Valencia heeft een grote nationale en internationale prestige. Onze "Design School" was de eerste naar de universiteit en haar lange geschiedenis heeft ons vandaag toegestaan om alumni die prominent ontwerpers over de hele wereld hebben. Veel werk van Valencia het maken van ontwerpen die op vijf continenten worden verkocht.
3. De professionele aanpak
Onze "School" is nauw verbonden met bedrijven als een vorm van professionele springplank voor studenten. En in onze klaslokalen een merkwaardige mengeling voordoet: we hebben ervaren docenten en anderen die jonge alumni, en is dat een goede mix van nieuwe ideeën.
4. Deuren inzetbaarheid
- Professional Extra Plus: voor de degree'll nemen de meeste onderwerpen leunend op eigen gereedschap van het beroep. Maar je niet alleen uiteindelijk het kennen handvat rang, zal ook uitvoeren u de deskundigheid, zoals blijkt uit de certificaten: Tools of Product Ontwerp (150 uur: Autocad, Rhinoceros3D, VRayRendering, Catia), Certificate in Graphic Gereedschap (90 uur: Adobe Photoshop , Adobe Illustrator, Adobe Indesign) en Certified Gereedschap voor het ontwerp en de online communicatie (90 uur: Adobe Flash, Wordpress).
- De Portfolio Project: het van essentieel belang dat elke student die naar de markt gaat onder de arm draagt zijn eigen portefeuille van projecten, de resultaten van de onderwerpen van de projecten verpakt in een enkel document dat in een veel completer manier dan een traditioneel curriculum presenteert. Zo is de kans op het krijgen van een baan worden vermenigvuldigd, waardoor een veel nauwkeuriger beeld van hun mogelijkheden en het benadrukken van de hoge kwalificatie van onze studenten
- "De portefeuille, uw ultieme gereedschap toegang tot de arbeidsmarkt"
5. De internationale dimensie
De vorming van onze studenten op zoek naar volledige professionele ontwikkeling ontwerper, moet je voorbereid op de internationale markt.
Wij bieden ook aanvullende opleiding in het Engels en het Castiliaans van de eerste tot vierde tot uw niveau van communicatie in de internationale arena te verbeteren. Ook bieden wij mogelijkheden voor nationale en internationale praktijken.
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/ingenieria-diseno-industrial-desarrollo-productos
leerplan
algemene vaardigheden
- CG1. Capaciteit voor analyse en synthese, het bieden van effectiviteit bij de besluitvorming, voor het oplossen van problemen. Het bereiken van deze competentie impliceert het kunnen verzamelen, analyseren en synthetiseren van relevante gegevens, om beslissingen te nemen die betrekking hebben op het oplossen van de gerezen problemen of het opsporen ervan, ongeacht of deze van theoretische of praktische aard zijn, met als uiteindelijk doel het doorgeven van de verkregen conclusies. .
- CG2. Vermogen om te werken in interdisciplinaire teams, onderhandelings- en consensusvaardigheden. Het bereiken van deze competentie impliceert het kunnen integreren in organisaties en werkteams, en deze ook kunnen leiden, kunnen onderhandelen, beheren en bemiddelen bij het aangaan van overeenkomsten vanuit het doel om de meest eerlijke en gemakkelijke oplossing voor de voorgestelde doeleinden te bereiken. ; assertief en respectvol bijdragen aan de afbakening, planning en ontwikkeling van de voorgestelde doelstellingen.
- CG3. Vermogen om de verschillende kennisgebieden die in de beroepspraktijk samenkomen te onderzoeken en met elkaar in verband te brengen. Het bereiken van deze competentie impliceert het verwerven van een globale visie op zowel problemen als oplossingen, en de mogelijkheid en het vermogen om diverse kennis met elkaar in verband te brengen die leidt tot de meest efficiënte en effectieve oplossingen voor complexe problemen. De professionals die nodig zijn in een samenleving als de huidige moeten noodzakelijkerwijs uitgaan van de complexiteit van de veranderingen en daarom van het in overweging nemen van de meerdere variabelen waaruit de optimale oplossingen bestaan.
- CG4. Vermogen tot zelfleren, verantwoordelijkheid voor het eigen leren. Streven naar perfectie. Het bereiken van deze competentie houdt in dat je in staat bent om binnen de geplande tijd een werkplan te ontwerpen en de voltooiing ervan uit te voeren, met doorzettingsvermogen en flexibiliteit, waarbij je anticipeert op de moeilijkheden die zich voordoen bij de ontwikkeling ervan en deze overwint en de wijzigingen integreert die nodig zijn in het plan. ontwikkelingsproces, op een professionele en gekwalificeerde wijze.
- CG5. Vermogen om zich aan te passen aan technologische veranderingen. Gevoeligheid voor de noodzaak om kennis bij te werken. Aanpassing aan nieuwe situaties. Het bereiken van deze competentie houdt in dat je je bewust bent van de huidige realiteit en de uitdagingen die zich voordoen, dat veranderingen een constante zijn, dat je de noodzaak van voortdurend leren gedurende het hele leven en de noodzakelijke aanpassing aan de professionele omgeving, die voortdurend snel en constant varieert, veronderstelt. worden steeds duidelijker.
- CG6. Ethisch en professioneel bewustzijn. Actief respect, zowel voor mens als milieu. Professionele ethiek. Houding om oplossingen voor te stellen die gevoelig zijn voor sociale behoeften en de impact ervan te beoordelen. Het bereiken van deze competentie impliceert het hebben van een houding van zoeken naar de waarheid vanuit verschillende kennisorden, over de menselijke natuur en de waardigheid van mensen die alle mannen en vrouwen gemeen hebben, met bijzondere aandacht voor de ethische en morele implicaties. Respect en bewustzijn bij het handhaven van duurzame levensomstandigheden, met speciale nadruk op milieuaspecten.
- CG7. Zich correct en effectief kunnen uitdrukken, zowel in het Spaans als in een vreemde taal. Het bereiken van deze competentie houdt in dat je de noodzakelijke vaardigheden kunt ontwikkelen om vloeiend en effectief te kunnen functioneren, zowel schriftelijk als mondeling, in de officiële taal, maar ook in het Engels, aangezien dit de wereldtaal is en meestal in de derde en vierde klas zit. talen.
- CG8. Beschikken over goed onderbouwde en strenge criteria over de huidige samenleving en cultuur. Het bereiken van deze competentie impliceert het verwerven van criteria die ons in staat stellen de huidige samenleving en cultuur te begrijpen en te waarderen, gebaseerd op een rigoureuze overweging van de huidige realiteit en haar historische wortels, waardoor we op een verantwoorde manier kunnen deelnemen aan het sociale leven.
- CG9. Complexe stellingen met een kritische zin kunnen begrijpen en synthetiseren in de context waarin ze worden gepresenteerd. Het bereiken van deze competentie houdt in dat je zowel de basisconcepten als de premissen waarop de uiteenzetting van welk argument dan ook is gebouwd, kunt definiëren, onderscheiden en met elkaar in verband kunt brengen, en dat je de inhoud ervan op een synthetische en kritische manier kunt formuleren en onderbouwen, in de context wetenschappelijk, politiek, media-, organisatorisch, enz.- waarin ze worden gepresenteerd.
Specifieke competenties
- CE1. Instrumentele capaciteit en vaardigheid die kennis, vertrouwdheid en beheersing van communicatietechnieken en -hulpmiddelen, visuele representatietechnieken en -systemen (tekenen, geavanceerde en specifieke computersoftware, lay-out en modellering) samenbrengt. Verwerf de kennis en vaardigheden die nodig zijn om abstracte ideeën en concepten om te zetten in herkenbare formalisaties in twee en drie dimensies.
- CE2. Vermogen om de esthetische basisprincipes van design toe te passen: kleur, vorm, structuur, ruimte, volume. Kennis verwerven en toepassen met betrekking tot de esthetisch-formele basis die ingrijpt in objecten of grafische dragers om producten te kunnen ontwikkelen.
- CE3. Besluitvormingsvermogen, van productiecriteria en materiaalkeuze tot ontwerpproblemen. Verwerven en toepassen in de ontwerpprocessen van de kennis van de technische kenmerken, verwijzend naar de materialen en productieprocessen, die nodig zijn bij de ontwikkeling van nieuwe industriële producten.
- CE4. Vermogen om multidisciplinaire kennis toe te passen en te integreren: kunstgeschiedenis en design, ontwerptheorie en -methodologie, menswetenschappen, economie en marketing, productcommunicatie, juridische aspecten, werkorganisatie, enz. Kennis verwerven en toepassen op een evenwichtige en correcte manier gerelateerd aan de verschillende disciplines die betrokken zijn bij elk projectproces voor de ontwikkeling van nieuwe industriële producten.
- CE5. Informatie, ideeën, concepten en oplossingen kunnen overbrengen die zijn aangepast aan elk ontwerpprobleem, via de verschillende visies van de discipline. Door deze competentie te bereiken, kunt u de verworven vaardigheden en middelen aanpassen om zowel de oplossingen als de factoren die een rol spelen tijdens het productontwikkelingsproces met anderen te communiceren. De ontwerpprofessional moet in staat zijn om de aspecten die verband houden met zijn voorstellen effectief te communiceren.
- CE6. Benadering en oplossing van ontwerpproblemen: analyse van de voorwaarden en definitie van criteria, evaluatie van gebruik en functies, vermogen om alternatieve ontwerpoplossingen te vinden en deze te evalueren. Door deze competentie te bereiken, kunt u het nodige onderzoek uitvoeren om de gegevens te verzamelen en te interpreteren die relevant zijn voor elk industrieel ontwerp- en ontwikkelingsproject van nieuwe producten.
- CE7. Op een autonome, professionele en gekwalificeerde wijze innovatieve projecten kunnen ondernemen en voltooien. Het bereiken van deze competentie stelt ons in staat om autonoom de ontwikkeling van professionele en gekwalificeerde projecten op zich te nemen, met een hoge mate van waarde en differentiatie door het zoeken naar innovaties.
- CE8. Capaciteit voor esthetische en creatieve waardering. Vermogen om te innoveren. Door deze competentie te bereiken, kun je de kennis van het vakgebied toepassen en relateren, waardoor de ontworpen producten van creativiteit en innovatie worden voorzien.
- CE9. Experimenteercapaciteit. Het bereiken van deze competentie maakt het mogelijk om, in een complexe context, geen aangeleerde oplossingen voor nieuwe problemen te geven, maar eerder om, door de verworven vaardigheden, te kunnen experimenteren met nieuwe oplossingen voor nieuwe problemen, in een context die ook absoluut nieuw is.
- CE10. Mogelijkheid om industriële producten te projecteren. Methodologische en culturele vaardigheden van ontwerp. Het bereiken van deze competentie stelt ons in staat de uitdaging aan te gaan om nieuwe producten te ontwerpen, de opgedane kennis toe te passen, en met een autonome methodologische en culturele capaciteit die impliciet aanwezig is in de ontwerpprocessen.
- CE11. Ontwerp- en innovatiemanagementcapaciteit. Integratie in bedrijfsstrategieën. Het bereiken van deze competentie maakt het mogelijk de professionele activiteit te registreren in de zakelijke omgevingen waarin deze zal plaatsvinden, waarbij het vermogen om de activiteit te integreren met de rest van de bedrijfsactiviteiten relevant is, met een sterke managementcomponent. Design is steeds meer een fundamenteel strategisch element voor bedrijven; de ontwerpprofessional moet zijn activiteiten kunnen integreren en beheren door middel van kennis van de bedrijfsdynamiek.
- CE12. Bied de student een competitief en innovatief professioneel profiel dat de nieuwste ontwerpcriteria, de communicatie en toepassing ervan integreert. Het bereiken van deze competentie stelt de student in staat het belang van zowel goede productontwikkeling als de communicatie ervan in de markt te associëren.
- CE13. Vermogen om producten strategisch te communiceren als een factor van innovatie en bijdrage van waarde. Hiermee kan de student theoretische en praktische hulpmiddelen krijgen om creatieve en communicatieve vaardigheden en strategische analysevaardigheden te ontwikkelen.
- CE14. Mogelijkheid om producten, diensten en toepassingen te projecteren via digitale media. Door deze competentie te bereiken, kan de student zijn productontwerp- en ontwikkelingsactiviteiten in nieuwe digitale media registreren.
Galerij
Carrièremogelijkheden
werk
Carrièremogelijkheden
Er zijn verschillende en gevarieerde mogelijkheden om het beroep van ontwerper uit te oefenen. Enerzijds bestaat de mogelijkheid om als freelance ontwerper met een eigen studio aan de slag te gaan, en anderzijds als ontwerper geïntegreerd in een afdeling van een bedrijf.
Beroepsmogelijkheden zijn zowel afhankelijk van de eigen vaardigheden en opleiding als van de verschillende mogelijkheden die zich voordoen.
Het ontwerp heeft verschillende actiegebieden of specialiteiten vastgelegd die ook de inhoud bepalen van de academische graden die op de school worden onderwezen.
Enerzijds omvat industrieel of productontwerp het ontwerp van meubels, verlichting, transport, speelgoed, apparaten, verpakkingen, schoenen, enz.
Grafisch Ontwerp houdt zich bezig met de visuele communicatie van boodschappen. Het omvat het ontwerp van merken, logo's en posters, de definitie van de bedrijfsidentiteit van bedrijven, redactioneel ontwerp, verpakking, illustratie, bewegwijzering, enz.
Het professionele profiel dat de opleiding aan de school definieert, is dat van een generalistische ontwerper, die in staat is projecten op te lossen op verschillende gebieden die zo divers zijn als de genoemde en die daarom bereid zal zijn om een meer globale en complete visie op het beroep te volgen.
De beroepen die verband houden met de graad in engineering in industrieel ontwerp en productontwikkeling zijn onder meer:
- Producten: industrieel en strategisch
- Industriële sectoren: meubels, verlichting, textiel, keramiek, technologie, automobielsector.
- Productcommunicatie: grafisch ontwerp en verpakking.