Bachelor in Engelse taal voor lerarenopleiding met dubbel curriculum studie Muziekeducatie voor lerarenopleiding
Prague, Tsjechië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 2.334 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* online application fee: 820 CZK
Invoering
Engelse taal voor lerarenopleiding
Door Engels als hoofdvak te volgen, met de nadruk op onderwijs, verwerven de studenten substantiële expertise op het gebied van de taalkunde (met bijzondere nadruk op de theorie van taaldisciplines en hun praktische toepassing), wordt literatuur in het Engels geschreven, waarbij, door het bestuderen van verschillende literaire disciplines leren de studenten ook hoe ze een breed scala aan literaire teksten kunnen analyseren en interpreteren. Het praktische taalgedeelte van het curriculum zal de taalvaardigheid van de studenten vergroten, zodat ze tegen de tijd dat ze afstuderen het C1-C2-niveau van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen hebben bereikt. Door dit BA-programma met succes af te ronden, komen de studenten in aanmerking voor toelating tot het magistrale vervolgprogramma voor leraren in het secundair onderwijs.
Onderdeel van de major van de opleiding is een bachelorscriptie.
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
De universitaire opleiding Muziekeducatie met een focus op onderwijs bereidt studenten voor op de theoretische en praktische specialisatie van de muziekpedagogie en biedt basiskennis voor een baan in het onderwijs. De studie combineert drie onderdelen van de lerarenopleiding Middelbare school / Junior High school / Middelbare school / Middelbare school / Junior High school / Senior High school: vakopleiding, algemene en vakdidactiek, en lerarenpropedeuse (pedagogisch-psychologische opleiding). De verplichte basis van de studie bestaat uit muziektheoretische onderdelen van het onderwijs: muziektheorie, harmonie, contrapunt, muziekvormen, organologie, muziekgeschiedenis, etc.
Het verbeteren van muzikale vaardigheden wordt verzorgd door vocale en instrumentale voorbereiding, intonatie en auditieve analyse, koordirectie. Alles is gericht op het werk van een docent, assistent-leraar, opvoeder, cultureel assistent, enz. Het volgende deel is de didactiek van muziekonderwijs, luisteren en assistent-praktijk op school. Deze activiteiten bereiden de afgestudeerde voor op het volgende studieniveau: een masterdiploma in muziekeducatie.
Het studieprogramma in het hoofdplan respecteert de balans tussen vak-, didactische en pedagogisch-psychologische componenten volgens de normen voor de lerarenopleiding van het Ministerie van Onderwijs, Jeugd en Sport van de Tsjechische Republiek. De pedagogisch-psychologische voorbereiding omvat vakken uit de pedagogiek, de psychologie en de bijzondere pedagogie, inclusief de pedagogisch-psychologische praktijk, en heeft tot doel de voorbereiding op de aansluitende masteropleiding onderwijskunde.
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Engelse taal voor lerarenopleiding
De afgestudeerde van de bacheloropleiding is goed geschoold in taalkunde, Amerikaanse en Britse literatuur, en hij/zij beheerst het Engels. De studie is zo opgezet dat:
de afgestudeerde kan ofwel doorgaan voor een master's degree in het onderwijs of andere gerelateerde programma's, of hij/zij kan werk vinden in verschillende staats- en internationale instellingen.
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
De afgestudeerde definieert en verklaart muziek en muziekeducatieve concepten, hij plaatst ze in context. Hij beheerst de muzikale activiteiten die nodig zijn voor de demonstratie en verificatie van kennis: hij demonstreert theoretische fenomenen op een muziekinstrument, speelt volksliederen en populaire liedjes, speelt composities uit verschillende stilistische perioden. Hij kan zijn stem gebruiken bij muziekeducatieve activiteiten - door spraak, het zingen van volksliederen en kunstmatige composities op het juiste niveau van interpretatie. Hij bedenkt muziekeducatieve activiteiten in het buitenschoolse muziekonderwijs, verklaart en bevestigt muziekfenomenen in het muziekonderwijs op school, en corrigeert gedeeltelijke muziekeducatieve kennis en activiteiten. Verwachte tewerkstelling van de afgestudeerde in de volgende functies:
- Primaire mogelijkheden: onderwijsassistent op school; pedagoog of assistent-pedagoog in een buitenschoolse muziekinstelling,
- Secundaire kansen: assistent in openbaar bestuur of privébedrijf in cultuur, productief en hoger onderwijs.