Keystone logo
Charles University Faculty of Education Bachelor in Engelse taal voor lerarenopleiding met dubbel curriculum studie Muziekeducatie voor lerarenopleiding
Charles University Faculty of Education

Bachelor in Engelse taal voor lerarenopleiding met dubbel curriculum studie Muziekeducatie voor lerarenopleiding

Prague, Tsjechië

3 Years

Engels

Full time

Aanvraagdeadline

Vraag de vroegste startdatum aan

EUR 2.334 / per year *

Op de campus

* online application fee: 820 CZK

Invoering

Engelse taal voor lerarenopleiding

Door Engels als hoofdvak te volgen, met de nadruk op onderwijs, verwerven de studenten substantiële expertise op het gebied van de taalkunde (met bijzondere nadruk op de theorie van taaldisciplines en hun praktische toepassing), wordt literatuur in het Engels geschreven, waarbij, door het bestuderen van verschillende literaire disciplines leren de studenten ook hoe ze een breed scala aan literaire teksten kunnen analyseren en interpreteren. Het praktische taalgedeelte van het curriculum zal de taalvaardigheid van de studenten vergroten, zodat ze tegen de tijd dat ze afstuderen het C1-C2-niveau van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen hebben bereikt. Door dit BA-programma met succes af te ronden, komen de studenten in aanmerking voor toelating tot het magistrale vervolgprogramma voor leraren in het secundair onderwijs.

Onderdeel van de major van de opleiding is een bachelorscriptie.

Muziekonderwijs voor lerarenopleiding

De universitaire opleiding Muziekeducatie met een focus op onderwijs bereidt studenten voor op de theoretische en praktische specialisatie van de muziekpedagogie en biedt basiskennis voor een baan in het onderwijs. De studie combineert drie onderdelen van de lerarenopleiding Middelbare school / Junior High school / Middelbare school / Middelbare school / Junior High school / Senior High school: vakopleiding, algemene en vakdidactiek, en lerarenpropedeuse (pedagogisch-psychologische opleiding). De verplichte basis van de studie bestaat uit muziektheoretische onderdelen van het onderwijs: muziektheorie, harmonie, contrapunt, muziekvormen, organologie, muziekgeschiedenis, etc.

Het verbeteren van muzikale vaardigheden wordt verzorgd door vocale en instrumentale voorbereiding, intonatie en auditieve analyse, koordirectie. Alles is gericht op het werk van een docent, assistent-leraar, opvoeder, cultureel assistent, enz. Het volgende deel is de didactiek van muziekonderwijs, luisteren en assistent-praktijk op school. Deze activiteiten bereiden de afgestudeerde voor op het volgende studieniveau: een masterdiploma in muziekeducatie.

Het studieprogramma in het hoofdplan respecteert de balans tussen vak-, didactische en pedagogisch-psychologische componenten volgens de normen voor de lerarenopleiding van het Ministerie van Onderwijs, Jeugd en Sport van de Tsjechische Republiek. De pedagogisch-psychologische voorbereiding omvat vakken uit de pedagogiek, de psychologie en de bijzondere pedagogie, inclusief de pedagogisch-psychologische praktijk, en heeft tot doel de voorbereiding op de aansluitende masteropleiding onderwijskunde.

toelatingen

Carrièremogelijkheden

Over de school

Vragen