BA Reclame en merkontwerp
Berlin, Duitsland
DUUR
7 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2024
COLLEGEGELD
EUR 650 / per course *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor EU/EER-burgers, inclusief Westelijke Balkan, Zwitserland. 4.500 EUR/semester voor niet-EU/niet-EER-burgers
Invoering
Bestudeer (BA) Reclame & Merkcommunicatie in Berlijn en leer mensen en hun behoeften te begrijpen. Leer hoe u creatieve ideeën voor bedrijven, merken en producten strategisch kunt evalueren, bedenken en ontwerpen terwijl u op een gerichte manier communiceert.
De BA in Advertising & Brand Communication is jouw toegang tot de internationale creatieve industrie. Je leert doelgroepen begrijpen en succesvol aanspreken, tekst en beeld bewust en doelgericht inzetten en zelfverzekerd excellente communicatie ontwerpen voor verschillende media.
Van marktanalyse, innovatieontwikkeling, strategische merkpositionering en merkontwerp tot de ontwikkeling van overtuigende advertentiecampagnes, je leert alle vaardigheden die nodig zijn voor een internationale carrièrestart in bedrijven, organisaties en bureaus.
Berlijn als creatief podium en belangrijke vestigingsplaats van de creatieve industrie is jouw bijzondere inspiratiebron voor een duurzame en unieke creatie. Tal van projecten worden uitgevoerd met echte partners onder professionele voorwaarden zodat je tijdens je studie de kans krijgt om volop praktijkervaring op te doen.
Galerij
toelatingen
leerplan
1. Semester
30 ECTS
- Reclameconceptie (Advertentietechnieken, Communicatieconcept + Positionering)
- Marketing I (Business Modellen, Marketing Management)
- Merkontwerp (bedrijfsontwerp, verpakkingsontwerp)
- Reclamefilm I (filmtheorie, storyboard + animatie, basisprincipes van reclamefilm)
- Consumenten- + reclamepsychologie (perceptie + activering, motivatie + houding)
- Communicatiewetenschappen (Modellen + Onderzoek)
2. Semester
30 ECTS
- Schrijven voor reclame I (Copy Writing, Headline, Retorica)
- Creatieve strategieën I (advertentiestrategieën, creatieve briefing + groot idee)
- Reclameontwerp I (beeld, kleur, typografie, schets + definitieve trekking)
- Marktonderzoek I (kwantitatieve + kwalitatieve methoden, enquêteontwerp)
- Fotografie voor reclame (product- en mensenfotografie, campagne)
- electieve
3. Semester
30 ECTS
- Marketing II (Non-profit + sociale marketing, marketingethiek)
- Creatieve strategieën II (innovatiestrategieën, ontwerpgestuurde innovatie)
- Schrijven voor reclame II (advertentievideo's, crossmedia + transmediaal)
- Mediawetenschappen (modellen + onderzoek)
- Design Lab (ontwerponderzoek, gratis ontwerpproject)
- Project/Campagne/Pitch (Interdisciplinair Project)
4. Semester
30 ECTS
- Contentstrategieën (contentmarketing, storytelling)
- Media + accountplanning (media + kanaalplanning, budgettering, kunstaankoop)
- electieve
- Lab-project
- Reclamevormgeving II (Art Direction)
- Project/Campagne/Pitch (Interdisciplinair Project)
5. semester
30 ECTS
- Stage/Semester in het buitenland (Work Experience of Student Exchange Programme)
- Gratis Project (Onafhankelijk Projectwerk, Exposé + Presentatie)
6. semester
30 ECTS
- Creative Strategies III (reclamefutures, zwakke signalen + trends)
- Interactief ontwerp (digitale media + UX, interactieve reclame)
- Motion Design (animatie in reclame)
- Marktonderzoek II (empirisch onderzoek)
- Statistieken (gegevensanalyse + indexen, analysesoftware)
- Reclamefilm II (productieplanning, productie, postproductie)
7. semester
30 ECTS
- Mediarecht + Mediabeheer (Copyright + Licensing)
- Narratieve omgevingen (merkruimten, tentoonstelling, ruimtelijke verhalen vertellen)
- Solliciteren + Loopbaan (Ondernemerschap, Solliciteren + Loopbaancoaching)
- Reclame + Maatschappij (Culturele Studies, Hedendaags Cultureel Onderzoek)
- Bachelor's thesis
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Accountbeheer, strategische planning en meer
Dankzij de uitstekende faciliteiten van de Berlin School of Design and Communication kun je zowel je academische als je ontwerpprofiel perfectioneren. In studio's, film- en fotostudio's, een in-house marktonderzoekslab en tal van andere werkruimten kunt u uw grote ideeën voor merken en reclamecampagnes testen en uitvoeren.
Als creatieve communicatie-expert ben je net zo veel gevraagd bij bedrijven en organisaties als bij media- en reclamebureaus.
Loopbaanprofielen:
- Strategische planner
- Account Manager
- Concept ontwerper
- copywriter
- Mediaontwerper
- Art director
- Content maker
Daarnaast geeft de internationaal erkende graad Bachelor of Arts je toegang tot tal van postdoctorale en masteropleidingen.