Marketingcommunicatie met AI-integratie BA Honours
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
18 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 15.400 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* internationaal | VK: £ 9.250
Invoering
De uitbreiding van nieuwe mediatechnologieën en geavanceerde klantprofilering - die alles omvat van mediaconsumptie tot recreatieve voorkeuren - hebben de keuze en het belang van creatieve beslissingen in de marketingstrategie vergroot. Ons professioneel gerichte diploma is ontwikkeld met input van de huidige 'marcomms'-professionals en zal je uitrusten met de creatieve en specialistische kennis, vaardigheden en capaciteiten om de juiste mediakanalen te selecteren en de meest effectieve boodschappen te creëren.
Je kunt je inzetbaarheid ook vergroten door aanvullende kwalificaties te behalen bij het Institute of Data and Marketing (IDM) en/of het Chartered Institute of Marketing (CIM). Onze status als CIM Graduate Gateway-instelling geeft je het recht om vrijstellingen aan te vragen voor modules van de professionele kwalificaties van CIM, terwijl je IDM's Award in Digital Marketing kunt behalen tijdens de module Digital Marketing Essentials.
Omdat onze marketinggraden een gemeenschappelijk eerste jaar hebben, krijg je ervaring met alle belangrijke gebieden in marketing terwijl je de flexibiliteit behoudt om van cursus te veranderen aan het begin van je tweede jaar.
Je leert over consumentengedrag, klantrelaties, branding, en hoe je inzicht kunt verwerven en interpreteren dat nodig is om communicatie te informeren en het succes van marketingcampagnes te volgen. Je doet praktijkervaring op met het ontwikkelen van creatieve strategieën door te werken aan live klantopdrachten van externe marketeers of door bijvoorbeeld een advertentie te ontwerpen als onderdeel van een reclamecampagne.
Met het oog op het belang van digitale technieken en sociale-mediamarketing heb je toegang tot ons nieuwe digitale-marketinglab Switch 23, dat is opgezet om een creatief bureau na te bootsen. Het beschikt over een groot touchscreen en individuele werkstations waar studenten verbinding mee kunnen maken en laptops en mobiele telefoons kunnen gebruiken om hun campagnes te presenteren.
Je kunt gaan werken op een interne marketingcommunicatieafdeling van een organisatie, of je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren in reclame, public relations (PR), merkmanagement en directe en digitale marketing voor een creatief bureau of als freelancer.
Belangrijkste redenen om bij ons te studeren
- Professioneel gerichte cursus met de kans om aanvullende professionele kwalificaties te behalen van het Institute of Data and Marketing (IDM) en het Chartered Institute of Marketing (CIM).
- De module Digital Marketing Essentials bevat inhoud voor de IDM Award in Digital Marketing, en de module Direct and Interactive Marketing in het laatste jaar biedt de mogelijkheid om het IDM Diploma in Digital Marketing te behalen.
- Marketingopleidingen hebben een gemeenschappelijk eerste jaar, waardoor je meer flexibiliteit hebt bij het kiezen van je specialisme.
- Mogelijkheid om een semester of een jaar in het buitenland te studeren aan een van onze partnerinstellingen, waardevolle werkervaring op te doen of een combinatie van beide. Een eerdere student werkte bijvoorbeeld als marketing executive voor ICG Medical.
- Mogelijkheid om een vreemde taal te studeren als optionele module in elk studiejaar.
- Hoor van experts en meng je onder marketingstudenten door lid te worden van de door studenten gerunde Westminster Marketing Society of doe ervaring op door te werken voor de door studenten gerunde Westminster Business Consultants.
- Optioneel stagejaar om waardevolle werkervaring op te doen; een van onze vorige studenten werkte bijvoorbeeld zes maanden als podcastassistent voor MailOnline, terwijl een ander bij IBM werkte.
- Gastcolleges van mensen uit de industrie waren eerder sprekers over Google Analytics en van organisaties als IBM, Tableau, Coca-Cola en LinkedIn.
- De programma's worden verzorgd door een multicultureel en internationaal docentenkorps dat afkomstig is uit de beroepspraktijk en/of regelmatig publiceert in internationale toptijdschriften.
Programma erkenning
Als Graduate Gateway Institution met het Chartered Institute of Marketing (CIM) is de inhoud van onze graad in kaart gebracht met CIM-kwalificaties om vrijstellingen voor modules aan te vragen. Dit biedt een unieke kans om naast je marketingdiploma een professionele kwalificatie of award te behalen en betekent dat je voor de meeste kwalificaties slechts één assessment hoeft af te leggen in plaats van de gebruikelijke drie. Je kunt er ook voor kiezen om een professionele kwalificatie van het Institute of Data and Marketing (IDM) te behalen, aangezien de inhoud van onze module Digital Marketing Essentials inhoud bevat voor de Award in Digital Marketing en de module Interactive and Digital Marketing in je laatste jaar leidt naar het Diploma in Digital Marketing van het IDM.
Waarom deze cursus studeren?
- Combineer theorie en praktijk
Koppel theorie aan de wereldwijde praktijk via praktijkcases, gastcolleges en live marketingprojecten. - Bouw banden op
Bouw banden op met collega's, marketingprofessionals en toekomstige werkgevers via onze banden met de CIM en IDM. - Aanvullende beroepskwalificaties
Krijg de kans om aanvullende beroepskwalificaties te behalen van het Institute of Data and Marketing (IDM) en het Chartered Institute of Marketing (CIM).
Carrièremogelijkheden
Marketing is een dynamische sector die de kans biedt om carrière te maken in het buitenland of voor bedrijven die over de hele wereld zaken doen. Marketeers moeten, misschien wel meer dan in enig ander onderdeel van het bedrijfsleven, effectief in teams kunnen werken, problemen kunnen oplossen, kritisch en creatief kunnen denken en hun ideeën overtuigend kunnen presenteren. Onze marketingopleidingen zijn ontworpen om uw analytische, probleemoplossende en andere overdraagbare vaardigheden te ontwikkelen, waardoor u een brede kennis van het bedrijfsleven krijgt, samen met de specialistische kennis die nodig is om strategische marketing uit te voeren in uitdagende nieuwe contexten.
Eerder afgestudeerden van deze graad hebben succesvol werk gevonden in marketingfuncties zoals managementstagiair, retailmanager, marketingstagiair, marktonderzoeksassistent, reclamestagiair, PR-assistent, verkooppromotiemanager, stagiair-brandmanager en global brand-assistent. Steeds meer van onze studenten gaan na hun afstuderen verder studeren, hetzij door beroepskwalificaties te behalen, hetzij door te blijven voor een postdoctorale studie.
The University's Careers and Employability Service has built up a network of over 3,000 employers around the world, helping all our students explore and connect with exciting opportunities and careers.
- Ontwikkel uw innovatie- en ondernemersvaardigheden
Ontwikkel uw innovatie- en ondernemersvaardigheden in de Big Idea-wedstrijd, gesponsord door Santander. - Start uw carrière
Leer hoe u sociale media kunt gebruiken bij uw zoektocht naar een baan of LinkedIn om uw carrière een vliegende start te geven. - Ontwikkel je CQ
Ontwikkel je culturele intelligentie – of 'CQ' – door samen met studenten en medewerkers van meer dan 100 nationaliteiten te studeren.
Industry links
Naast de banden die de instelling en het individuele personeel hebben met beroepsorganisaties, waaronder de CIM en IDM, hebben veel van de medewerkers die momenteel lesgeven in deze cursus uitgebreide professionele ervaring in een reeks bedrijfssectoren, en velen onderhouden banden met de industrie via consultancy en opleidingswerk.
Via onze Alumni Voices-serie hoor je ook van voormalige postdoctorale marketingstudenten die ervaringen zullen delen, inclusief degenen die voor wereldwijde mediagroepen werken of hun eigen marketingadviesbureaus hebben opgericht.
Job roles
De cursus bereidt je voor op een breed scala aan functies in het bedrijfsleven. Voorbeelden hiervan van onze pas afgestudeerden zijn:
- Advertising executive
- Brand manager
- Management stagiaire
- Market researcher
- Marketingmedewerker/manager
- Marketing strategist
- Medewerker productontwikkeling
- PR-functionaris
- Directeur/manager sociale media
Westminster Employability Award
Employers value graduates who have invested in their personal and professional development – and our Westminster Employability Award gives you the chance to formally document and demonstrate these activities and achievements.
The award is flexible and can be completed in your own time, comprising a set of core and optional extracurricular activities.
Activities might include gaining experience through a part-time job or placement, signing up for a University-run scheme – such as mentoring or teaching in a school – or completing online exercises.
toelatingen
leerplan
Deze cursus is ontworpen om werkklare afgestudeerden te creëren die voldoen aan de behoeften van de industrie en bereidt je voor op een carrière in een breed scala aan marketingdisciplines, waarbij branding, marketingcommunicatie, data en analyse, consumentenbeslissingen en mediaplanning voor beide worden gecombineerd. traditionele en digitale kanalen. Omdat werkplekleren in de cursus is ingebed, studeer je werkklaar af met de vaardigheden, kennis en expertise die nodig zijn om vol vertrouwen de wereld van marketingcommunicatie te betreden.
The following subjects are indicative of what you will study in this course.
Year 1
Je maakt kennis met de belangrijkste marketingtheorieën, -concepten en opkomende marketingtools en -technieken. Wij richten ons op de klant en onderzoeken het koopgedrag en de factoren die percepties en aankoopbeslissingen beïnvloeden.
Subjects of study include:
- Merkbeheer met AI
- Digital Marketing Essentials
- Fundamentals of Marketing
- Creatieve ontwikkeling verbeterd met AI
- Understanding Consumers
Daarnaast krijgt u de mogelijkheid om een keuzemodule te volgen die uw vaardigheden verbreedt of u helpt om meer diepgaande kennis op te doen van uw vakgebied. Uw optiemodule kan een vreemde taal zijn.
Credit Level 4
Year 2
We beginnen te kijken naar het scala aan mediakanalen dat u tot uw beschikking heeft en hoe u effectief kunt communiceren op een duidelijke, beknopte manier en met behulp van het meest geschikte medium, de meest geschikte cultuur en stijl. Dit zal afhangen van uw publiek, de omvang en het profiel ervan, en het gewenste emotionele effect/resultaat. Met optionele modules kunt u klantinzicht gebruiken om datagestuurde creatieve inhoud te genereren, een strategisch mediaplan te ontwikkelen en een succesvolle marketingcommunicatiecampagne af te leveren. Je zult ook je begrip van ethiek en sociale verantwoordelijkheid ontwikkelen, om sociaal, ecologisch en ethisch bewust te zijn.
Subjects of study include:
- Adverteren in het tijdperk van AI
- Consumer Insights
- Data Analytics
Plus twee opties uit Hedendaags PR-management, Ethiek en sociale verantwoordelijkheid, Socialmediamarketing en Strategische mediaplanning. Als alternatief kunt u in plaats van de optiemodules mogelijk de WBS Study Abroad Experience (afhankelijk van de geschiktheid) of de WBS Work Experience volgen.
Credit Level 5
Placement Year
Tussen jaar 2 en 3 kun je een bedrijfsstage van een jaar volgen. Oud-studenten hebben stage gelopen bij verschillende MKB-bedrijven en prestigieuze organisaties, waaronder British Airways, Disney UK en Heinz. Als alternatief kun je in het buitenland studeren bij een van onze partnerinstellingen. Je kunt er ook voor kiezen om je jaar in het buitenland op te splitsen in een uitwisseling van het eerste semester en een stage van het tweede semester, beide in het buitenland of een stagejaar in het buitenland.
Year 3
In je laatste jaar leer je het belang van verkopen in de marketingcontext en neem je deel aan het creëren, plannen, testen en meten van een digitale marketingcampagne door een digitaal marketingbureau te emuleren. Je brengt de vaardigheden en kennis die je tijdens de cursus hebt geleerd samen in je laatste grote project, waardoor je de kans krijgt om je sterke punten te benutten en wat je het meest interesseert, door te kiezen voor een proefschrift, adviesrapport of creatief project.
Subjects of study include:
- Contemporary Selling and Sales Management
- Digitale en directe marketing met AI-gestuurde technieken
- Integrated Marketing Communications
- Final Major Project
Plus een optie uit Internationale Marketing, Culturen en Communicatie, Luxury Brand Management en Duurzaamheidsmarketing.
Credit Level 6
International Opportunities
Many of our courses offer international study and work experiences, and the University provides other global opportunities that all students can apply for - so whatever you're studying, you'll have the chance to go abroad.
Opportunities could include:
- Deelnemen aan semester- of jaarlange uitwisselingen bij instellingen over de hele wereld
- Attending an international summer school or field trip
- Developing your CV through volunteering or work placements abroad
International experience broadens horizons, boosts self-confidence, and improves global understanding, alongside being fantastic for your career.
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
De universiteit is toegewijd aan het ondersteunen van ambitieuze en excellente studenten en we bieden een verscheidenheid aan beurzen aan in aanmerking komende niet-gegradueerden, die het geheel of een deel van uw collegegeld dekken.