MEF University

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

Kennis en ervaring van 47 jaar

MEF University , die haar eerste studenten toeliet in het academische jaar 2014-2015, wil een universiteit worden die ondernemerschap, innovatief denken en creativiteit op de voorgrond houdt en het vermogen heeft om globale en lokale meerwaarde te creëren met zijn onderscheidende onderwijsmodel.

Visie en missie

Visie

Leid innovatieve en ondernemende wereldleiders op om de toekomst vorm te geven.

Missie

Afgestudeerde vooruitstrevende studenten die over het vermogen beschikken om op nationaal en internationaal niveau te concurreren en hun nationale identiteit te associëren met mondiale waarden; die zichzelf voortdurend verbeteren, technologie beheersen, respectvol omgaan met het milieu, sociale en ethische waarden respecteren; die over het vermogen beschikken om hun creativiteit, ondernemerschap en leiderschapskwaliteiten te combineren en toe te passen met hun onderzoekscompetenties om zo nieuwe gronden te creëren in de nationale en internationale arena's,

Onderzoeksgerichte, toonaangevende wetenschappers samenbrengen en ondersteunen die wereldwijd een belangrijke bijdrage leveren aan hun professionele velden, wetenschap en technologie,

Creëer en ondersteun de noodzakelijke infrastructuur en inspirerende omgeving voor de faculteit, studenten en medewerkers om deze doelen haalbaar te maken.

112142_pexels-photo-1595391.jpeg

De stichting achter ons

Als leiders in kwaliteitsonderwijs in Turkije met hun nationale en internationale scholen, was de fundamentele doelstelling van het MEF Onderwijsinstellingen het versterken van hun blijvende missie op het gebied van onderwijs met een universiteit.

De MEF-onderwijsinstellingen hebben een verschil in onderwijs gecreëerd met hun accumulatie van kennis en ervaring van 43 jaar, en de MEF University werd opgericht door de İbrahim Arıkan Education and Scientific Research Foundation met als doel dit succes voort te zetten op het niveau van het hoger onderwijs.

MEF University , die haar eerste studenten toeliet in het academische jaar 2014-2015, wil een universiteit worden die ondernemerschap, innovatief denken en creativiteit op de voorgrond houdt en het vermogen heeft om globale en lokale meerwaarde te creëren met zijn onderscheidende onderwijsmodel.

MEF University heeft alle noodzakelijke voorbereidingen getroffen om een universiteit te worden die kan voldoen aan de vereisten van de huidige eeuw, haar diploma wereldwijd erkend en hoog aanzien kan houden met haar internationale academische en administratieve organisatie, dynamische en toegankelijke managementaanpak en zijn innovatieve en milieubewuste aanpak bij het creëren van zijn fysieke infrastructuur.

112185_pexels-photo-1438072.jpeg

Campus leven

MEF University campus van MEF University bevindt zich in Maslak, het financiële en commerciële centrum van Istanbul. De campus is gunstig gelegen op loopafstand van het ITU Maslak-metrostation. De campus waar studenten al hun dagelijkse behoeften kunnen vervullen, biedt veel mogelijkheden voor een verrijkt studentenleven en een toegankelijk platform voor cultuur en kunst, gelegen direct naast de campus, zal studenten in staat stellen een levenskwaliteit te ervaren die verder gaat dan de overtuigingen. Dankzij het complex naast de campus kunnen onze studenten culturele en artistieke evenementen bijhouden en krijgen ze ook de kans om het lokale bedrijfsleven te leren kennen dankzij de belangrijke en centrale locatie van Maslak. Met zijn moderne klaslokalen en ruimtes voor sociaal leven, wacht MEF University Maslak Campus op u.

Flipped Learning

Snel vooruitgang Informatietechnologie omvat alle aspecten van ons leven, van hoe we met elkaar omgaan, hoe we boeken lezen, hoe we eten bestellen, hoe we samenkomen voor een zakelijke bijeenkomst. Waarom zou onze manier van leren niet veranderen?

Wat is Flipped Learning?

Eric Mazur, hoogleraar natuurkunde aan de universiteit van Harvard, definieert leren als een proces in twee stappen. De eerste stap is kennisoverdracht (overdracht van kennis van de bron van kennis naar de student door middel van hun docent en verschillende bronnen) en de tweede stap is de internalisering van kennis door de student.

In het traditionele onderwijssysteem krijgen faculteitsleden de eenvoudige taak om kennis over te dragen aan studenten in de klas, terwijl studenten voor de moeilijke taak staan om opdrachten af te ronden en alleen kennis te internaliseren. In het Flipped Learning-model vindt kennisoverdracht naar studenten voorafgaand aan de les plaats via cursusvideo's die zijn voorbereid door de faculteitsleden en ondersteunend materiaal zoals artikelen, Excel-sheets, pdf's, visuals, afbeeldingen en PowerPoints. Dit betekent dat de directe instructie van de groepsleerruimte naar de individuele leerruimte gaat. De resulterende groepsruimte wordt omgevormd tot een gespiegelde leeromgeving die dynamisch en interactief is, waarbij de professor studenten begeleidt bij het toepassen van concepten en creatief bezig is met het onderwerp. Hierdoor kunnen studenten hun kennis internaliseren en ontwikkelen - de echte essentie om een leerling te zijn - in de klas in samenwerking met de professor en klasgenoten.

Waarom is het flipped-leersysteem nodig?

Mensen geboren na de introductie van internettechnologie, die nu overal in ons dagelijks leven is, zijn veel sneller dan de vorige generaties in het inhalen van de digitale wereld en wat het omvat. Een van de beste voorbeelden hiervan is het verhaal van een 3-jarige die op 25 september 2006 thuis online op de computer was en erin slaagde om een auto te kopen omdat de moeder was vergeten zich uit te loggen van haar internetaccount (BBC News ). Generaties Y en Z zijn onafhankelijk opgegroeid, verweven met technologie, communiceren gemakkelijk met hun leeftijdsgenoten over de hele wereld en houden gelijke tred met de nieuwe technologische hulpmiddelen die snel verschijnen en verdwijnen. Het moet worden aanvaard dat het onmogelijk is geworden om de nieuwe generaties van de toekomst te onderwijzen met een 900 jaar oud traditioneel universitair systeem. Daarom heeft MEF University een nieuwe lesmethode geïmplementeerd genaamd "Flipped Learning". In de wereld waar het hele leven wordt gedomineerd door digitale technologie, is Flipped Learning een wereldwijde methode die zich richt op het opleiden van de huidige generatie Y-studenten en de universiteitsstudenten van de toekomst in generatie Z en later.

De Flipped Learning-methode is goed afgestemd op Bloom's Taxonomy, omdat de studenten cognitieve taken van een lager niveau uitvoeren, zoals het verwerven, onthouden en begrijpen van informatie voorafgaand aan de lesuren, en zich richten op cognitieve taken van hoger niveau - toepassen, analyseren, evalueren en creëren - tijdens de les in een omgeving van peer learning gefaciliteerd door hun professoren.

Hoe vindt leren plaats in Flipped Learning?

In Flipped Learning vindt leren op de volgende manieren plaats:

  • Studenten bekijken cursusvideo's, lezen teksten en studiemateriaal op hun gemak voorafgaand aan de les, nemen notities, bereiden vragen voor over zaken die ze niet begrepen of niet goed begrepen.
  • De studenten sturen hun vragen over de klas (sen) digitaal vóór de les naar de professor.
  • De studenten zijn gegroepeerd volgens de aard van de vragen tijdens de eerste les. De studenten proberen antwoorden op hun vragen te vinden via groepswerk en peer-learning. De professor bewaakt de groepen en faciliteert het oplossen van problemen.
  • In het tweede uur van de les faciliteert de professor het leren op een zodanige manier dat studenten worden gestimuleerd om de vragen te beantwoorden die onbeantwoord blijven.
  • De professor stelt vragen om het begrip van de concepten door de studenten te controleren of heeft studenten in teamverband aan het werk over problemen die meer praktische of toegepaste aspecten van het onderwerp betreffen.
  • Met dit model kunnen studenten overschakelen van "mensen die kennis hebben van hun professoren" naar "mensen die de kennis ontdekken en de verworven kennis een stap verder brengen".

Waarom is Flipped Learning Better voor de studenten?

  • Studenten leren, herzien en beoordelen het cursusmateriaal in hun eigen tempo.
  • Elke student heeft een andere leerstijl. In de traditionele methode kan de professor niet reageren op al deze stijlen. Flipped Learning stelt studenten in staat om de lezing op video op zijn / haar gewenste snelheid te bekijken, te stoppen, terug te spoelen en opnieuw af te spelen indien nodig.
  • Omdat de lessen gestructureerd zijn op een interactieve, wederkerige en toegepaste manier, is het gemakkelijker voor studenten om de onderwerpen te begrijpen.
  • Studenten blijven niet passief in de klas omdat zij echt de leiding hebben over hun eigen leren door middel van teamwerk; alle studenten nemen van nature deel aan de activiteiten.
  • Studenten co-genereren nieuwe kennis door samenwerking en discussie.
  • Studenten die vanwege medische redenen of vanwege de vereiste sport- en studentenclubactiviteiten een les missen, blijven niet achter.
  • Studenten hebben nog steeds een minimum van 2 uur / week kantooruren bij hun instructeur, waarvan een uur online is. Communicatie met het lid van de faculteit wordt onderhouden.
  • Cursusmateriaal is altijd beschikbaar op het platform. De studenten kunnen de vorige inhoud opnieuw bekijken en deze bekijken wanneer dat nodig is.
  • Er is meer interactie en persoonlijk contact tussen de student en het lid van de faculteit.
  • Studenten hebben meer verantwoordelijkheid voor hun eigen leerproces; alle studenten zijn actief in de klas.
  • Alle studenten ontvangen één-op-één persoonlijke instructie.
  • Lagere cognitieve taken, zoals herinneren en begrijpen, worden uitgevoerd voorafgaand aan de lesuren, en studenten concentreren zich op de hogere cognitieve taken - toepassen, analyseren, evalueren en creëren - tijdens de lesuren door middel van peer learning gefaciliteerd door hun professor .

Waarom is flipped learning zo succesvol?

  • Het verhoogt de betrokkenheid van studenten.
  • Het stelt studenten in staat om meer op de student gericht te worden.
  • Het moedigt kritisch denken aan.
  • Het verbetert teamgebaseerde vaardigheden en samenwerking.
  • Het biedt meer gepersonaliseerde studentenbegeleiding.
  • Het maakt de klasdiscussie effectiever.
  • Het moedigt studenten aan tot zelfreflectie.
  • Het biedt een instructeur en peer-feedback.
  • Het houdt studenten verantwoordelijk voor hun eigen leren.
  • Het moedigt leren aan door middel van up-to-date technologieën die relevant zijn voor generatie Y- en Z-studenten.

Locaties

Maslak

Address
Ayazağa Cad. No.4
34396 Maslak, Istanbul, Turkije

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden