Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Invoering

Het Hawaii Tokai International College (HTIC) is in 1992 opgericht als een Amerikaanse tweejarige kunstacademie en bevindt zich in de stad Kapolei. HTIC, dat is geaccrediteerd door de accrediterende commissie voor gemeenschaps- en juniorcolleges van de Western Association of Schools and Colleges (WASC), is de enige Amerikaanse campus van het Tokai University Educational System of Japan. HTIC weerspiegelt de gecombineerde onderwijsfilosofieën van de oprichter van TES, Dr. Shigeyoshi Matsumae, en Dr. Richard Kosaki, University of Hawaii Emeritus kanselier, voormalig professor en oprichter van het UH Community College System. Beide mannen deelden een sterk geloof in actief onderwijs waardoor studenten niet alleen kennis verwerven, maar ook kritisch denken, communicatieve vaardigheden en de intellectuele nieuwsgierigheid ontwikkelen om levenslang te leren.

Als wetenschapper geloofde Dr. Matsumae dat een sterk liberaal kunstonderwijs zou bijdragen aan een moreel en sociaal bewustzijn dat nodig is voor een steeds technologisch vooruitstrevender wereld. Zijn ervaringen in de Tweede Wereldoorlog brachten hem ertoe om ook te geloven dat een internationaal georiënteerd onderwijs de beste weg was naar duurzame wereldvrede. Als zodanig is het Tokai University Education System (TES) een uitgebreid netwerk van onderwijs- en onderzoeksinstellingen in heel Japan, met faciliteiten ook in Denemarken en Oostenrijk. De unieke geografische ligging van Hawaï en het rijke multiculturele milieu maken het de perfecte plek voor de Amerikaanse campus van TES.

Zo is het dat HTIC de overtuigingen van Dr. Matsumae illustreert en weerspiegelt. Hoewel Japans eigendom, HTIC is een geaccrediteerde Amerikaanse liberale kunst junior college. Bij het oprichten van HTIC baseerde Dr. Kosaki zich op de Tokai-missie van wereldvrede en stelde als doel van het college een internationale studentenorganisatie die zou studeren en samenleven in een leergemeenschap.


Participatie van de gemeenschap

Alle studenten van HTIC worden aangemoedigd om deel te nemen aan de lokale gemeenschap en hebben zich in de loop der jaren vrijwillig aangemeld bij buurthuizen, scholen, kinderdagverblijven, boerenmarkten, strandopruimingen en bij evenementen zoals het Hawaii International Film Festival, de Great Aloha Run en de Honolulu Marathon. Er zijn ook mogelijkheden voor directe observatie en deelname aan het bedrijfsleven en de lokale overheid.

Naast de educatieve programma's van HTIC neemt het college deel aan het leven van de gemeenschap door zijn faciliteiten te delen met groepen die workshops, seminars, conferenties en trainingen willen houden.

Naarmate Hawaï dieper de 21e eeuw ingaat, zullen instellingen zoals HTIC een cruciale rol spelen door de internationale bruggen te creëren die nodig zijn voor iedereen die zich wil uitdrukken en zich cultureel bewust wil zijn van het 'global village'. Net zoals HTIC jong, energiek en toegewijd is door studenten van deze bruggen te voorzien om hun leven te verbeteren, is HTIC toegewijd aan het bevorderen van de uitwisseling van ideeën tussen wetenschappers, onderzoekers, overheid en bedrijfsleiders over een verscheidenheid aan onderwerpen en kwesties. Hiermee hoopt HTIC actief deel te blijven uitmaken van de West Oahu-gemeenschap en op veel positieve manieren bij te dragen aan zijn dynamiek en groei - net zoals het multiculturele Hawaï de internationale studenten en bezoekers van HTIC een plek heeft geboden om de warme geest te ervaren van Aloha.


Institutionele leerresultaten

De institutionele leerresultaten van HTIC zijn geworteld in haar missie om studenten te stimuleren om productieve wereldburgers te worden. Deze leerresultaten vormen een integraal onderdeel van de cursussen, programma's, diensten en activiteiten van het College. Alle cursussen die bij HTIC worden aangeboden, bevatten, naargelang het geval, deze leerresultaten.

(Bovendien worden in geselecteerde klassen elke term aangeduid als 'intensieve' klassen en worden deze drie specifieke uitkomsten benadrukt: schrijven, mondeling communiceren en / of samenwerkend leren.)


Effectieve communicatievaardigheden

Studenten lezen analytisch, luisteren onderscheidend en communiceren duidelijk, effectief en creatief in zowel geschreven als mondelinge vormen op een manier die past bij het publiek, de situatie en de context.

De gebieden van vaardigheden, kennis en waarden die dit institutionele leerresultaat omvatten waarin studenten moeten slagen, zijn:

  • mondeling
  • Geschreven
  • Begrijpend lezen
  • Intellectuele en praktische vaardigheden


Intellectuele en praktische vaardigheden

Studenten demonstreren intellectuele en praktische vaardigheden in verschillende contexten en velden, interpreteren en bieden gemotiveerde oplossingen voor problemen die ze tegenkomen, zowel in de klas als daarbuiten.

Studenten voeren kwantitatieve en wetenschappelijke analyses uit en evalueren redenering, claims of informatie. Studenten tonen ook creativiteit en een geïnformeerde waardering van de kunsten.

De gebieden van vaardigheden, kennis en waarden die dit institutionele leerresultaat omvatten waarin studenten moeten slagen, zijn:

  • Kritisch denken
  • Kwantitatief redeneren
  • creativiteit
  • Informatie- en technologiewijsheid
  • Esthetische waardering
  • Wereldburgerschap


Wereldburgerschap

Studenten tonen een gevoel van bewustzijn buiten het zelf dat een waardering van diversiteit en meertaligheid omvat. Studenten oefenen ook samenwerking, ethisch gedrag en ander gedrag dat bijdraagt aan globaal begrip en wereldvrede.

De gebieden van vaardigheden, kennis en waarden die dit institutionele leerresultaat omvatten waarin studenten moeten slagen, zijn:

  • Intercultureel begrip
  • Ethisch redeneren
  • Tweede taalvaardigheid
  • Coöperatief leren
  • Begrip problemen van de wereldvrede


Planning

HTIC biedt elk jaar vier academische voorwaarden. Nieuwe studenten kunnen ervoor kiezen om te studeren aan het begin van onze vier 10-weekse termen: herfst (september / oktober), winter (januari), lente (april) of zomer (juni / juli)

Locaties

  • Kapolei

    Farrington Highway,91-971, 96707, Kapolei

Vragen