Medgar Evers College

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

De geschiedenis van Medgar Evers College

Medgar Evers College onderscheidt zich als de jongste van de vierjarige hogescholen aan de City University of New York. In het begin van de jaren zestig erkende de gemeenschap in Central Brooklyn de behoefte en sprak zij de wens uit voor een plaatselijke openbare universiteit. Via verschillende maatschappelijke organisaties, waaronder, maar niet beperkt tot, de Bedford-Stuyvesant Restoration Corporation, de Central Brooklyn Coordinating Council en de NAACP, en via hun plaatselijke gekozen functionarissen, benaderden de inwoners van Central Brooklyn de Board of Higher Education van de stad New York met dit verzoek.

Leden van de verschillende gemeenschapsorganisaties vormden de Bedford-Stuyvesant Coalition on Educational Needs and Services, die diende als het belangrijkste middel om contact te onderhouden met de Board of Higher Education. Na vele discussies en veel betrokkenheid van buurtbewoners en de Coalitie, keurde de Raad van Hoger Onderwijs op 17 november 1967 "de sponsoring goed van Community College Nummer VII, met de indicatie van de intentie om studenten toe te laten in de herfst van 1969. "

Op 13 februari 1968 kondigde de Board of Higher Education aan dat het college in de wijk Bedford-Stuyvesant in Brooklyn zou worden gevestigd. Op 27 januari 1969 keurde de Raad de oprichting goed van een 'experimentele vierjarige hogeschool voor professionele studies die zowel loopbaan- als transfer-associate-graden en de baccalaureaatdiploma aanbiedt, te vestigen in het Bedford-Stuyvesant-gebied van Brooklyn. opgericht in plaats van een eerder goedgekeurd maar niet gestart nieuw Community College VII, en verder gericht op aanpassing van het Masterplan van de City University. " Deze actie werd bekrachtigd door de actie van de regenten op 20 maart 1970.

De Proceedings van de Board of Higher Education van 14 april 1970 weerspiegelen de actie van de Board, die het Masterplan van 1968 wijzigde om Community College Number Seven te schrappen en in plaats daarvan werd vermeld onder Senior College, "College XVII, Mid-Brooklyn, Initial Facilities, Estimated Kosten: $ 10.000.000. " Het College werd officieel opgericht op 30 juli 1970, toen gouverneur Nelson A. Rockefeller de wetgeving ondertekende die de "oprichting van een experimentele vierjarige hogeschool voor professionele studies die zowel loopbaan- als transfer-associate-graden en het baccalaureaat-diploma biedt".

Ten slotte keurde de Board of Higher Education op 28 september 1970 de aanbeveling van de Community Council van het College goed dat de naam van het college Medgar Evers College , ter ere van de gemartelde burgerrechtenleider Medgar Wiley Evers (1925-1963). Als erkenning hiervan wordt 28 september gevierd als "Stichtersdag" aan het Medgar Evers College .

Op 2 december 1970 organiseerden de Medgar Evers College Community Council, voorgezeten door John Enoch, en de Board of Higher Education samen een aankondigingsceremonie op de YMCA op 139 Monroe Street in Brooklyn. Voorzitter Enoch verklaarde: "Het Medgar Evers College , dat het beeld weerspiegelt van de gemartelde leider die zijn leven wijdde aan de zaak van individuele vrijheid, waardigheid en persoonlijke voldoening, zal een nieuwe pijler van kracht toevoegen aan de groeiende educatieve, economische, culturele en sociale fundamenten van de centrale gemeenschap in Brooklyn en New York City. "

De weduwe van meneer Evers, mevrouw Myrlie Evers, en twee van de drie kinderen van het echtpaar waren voor de ceremonie overgevlogen vanuit Claremont, Californië. Ze heeft een boekrol gepresenteerd waarin de heer Evers 'effectieve bijdrage aan de zaak van de menselijke vrijheid en waardigheid wordt genoemd. Bij het kiezen van de naam Medgar Evers hopen we dat zijn ideeën studenten en docenten van het college zullen inspireren bij hun zoektocht naar waarheid als de zekerste weg naar menselijke vrijheid en sociale rechtvaardigheid. "

De gemeenschap was en blijft een belangrijke kracht in het leven van het College. De methode van planning voor het college en de selectie van de eerste president was ongekend in de geschiedenis van de Board of Higher Education. Voor het eerst namen vertegenwoordigers van de lokale gemeenschap actief deel aan het besluitvormingsproces. Zeven leden van de Bedford-Stuyvesant Coalition on Educational Needs and Services maakten deel uit van de Presidential Search Committee en de gemandateerde Community Council werd in het voorjaar van 1970 georganiseerd onder leiding van de heer John Enoch, waarnemend voorzitter.

Het gevoel van toewijding en dienstbaarheid aan de gemeenschap, dat doordringt in het hele college, kan rechtstreeks worden toegeschreven aan de veelzijdige rollen die de gemeenschapsraad en de gemeenschap als geheel hebben gespeeld bij de oprichting, groei en ontwikkeling. van deze instelling.

Mission Statement

Medgar Evers College is opgericht als resultaat van gezamenlijke inspanningen van gemeenschapsleiders, gekozen functionarissen, de kanselier en de Board of Higher Education van The City University of New York. Het College, genoemd naar de leider van de burgerrechten, Medgar Evers, werd opgericht in 1969 met een mandaat om te voorzien in de educatieve en sociale behoeften van Central Brooklyn. Het College zet zich in voor de vervulling van dit mandaat.

In overeenstemming met de filosofie van The City University en Medgar Evers College , geloven wij dat onderwijs het recht is van alle individuen bij het nastreven van zelfverwezenlijking. Bijgevolg is het de missie van het College om hoogwaardige, professionele, carrièregerichte bacheloropleidingen te ontwikkelen en in stand te houden in de context van liberaal onderwijs. Het College biedt opleidingen aan zowel op baccalaureaat- als op associate degree-niveau, waarbij veel aandacht wordt besteed aan de articulatie tussen de tweejarige en de vierjarige opleidingen.

Het College zet zich in voor studenten die zelfverbetering wensen, een gedegen opleiding, een kans om een persoonlijk waardensysteem te ontwikkelen en een kans om maximale voordelen te halen uit hun levenservaring en hun omgeving.

140416_54e5d044495baa14f6da8c7dda7930791c3bd8e2554c704f752f78d79544cd5b_1280.jpg

Onze doelen

Ga alleen:

In overeenstemming met het beleid van de City University of New York Board of Trustees, streeft het College ernaar de Central Brooklyn-gemeenschap te dienen, die bestaat uit studenten met verschillende educatieve, sociaaleconomische, politieke, culturele en nationale achtergronden.

Doel twee:

Het College streeft ernaar studenten de essentiële basis- en academische kennis en vaardigheden te bieden die nodig zijn voor een rigoureuze niet-gegradueerde studie, toegang tot graduate en professionele scholen en loopbaanontwikkeling en om de ervaringsbronnen van studenten te integreren in hun verwerving van vaardigheden en kennis en academische excellentie.

Doel drie:

Het College probeert het begrip van studenten van zichzelf, vroegere en huidige samenlevingen en toekomstige trends te verbeteren door haar studenten een liberale opleiding te bieden die de kennis van traditie, de leer van wetenschappers en de schoonheid en diepgang van hun cultureel erfgoed communiceert.

Doel vier:

Het College probeert studenten voor te bereiden op leiderschapsrollen in een veranderende wereld, zodat zij en het College stimulansen of veranderingsagenten in de gemeenschap kunnen zijn.

Doel vijf:

Het College streeft naar het ontwikkelen van niet-universitaire educatieve en co-curriculaire sociale, economische en culturele programma's die zijn studenten en een brede populatie van inwoners van de gemeenschap dienen.

Doel zes:

Het college wil zijn missie vervullen door middel van actieve interactie met vertegenwoordigers van de gemeenschap

Doel zeven:

Het College streeft naar een positieve omgeving die kansen biedt voor de professionele groei van al haar medewerkers en die vrijheid van denken en onderzoek, de vrije uitwisseling van ideeën en het nastreven en bevorderen van kennis door docenten en studenten mogelijk maakt.

Doel acht:

Het College streeft ernaar processen en procedures voor coördinatie en toezicht te ontwikkelen en in stand te houden die ervoor zorgen dat aan de kwaliteitsnormen wordt voldaan en dat haar missie, doelen en prioriteiten zo effectief en efficiënt mogelijk worden bereikt.

Een bericht van de president

Medgar Evers College heeft de voelbare energie en opwinding van een school in opkomst. Onze Central Brooklyn-campus ligt op slechts een steenworp afstand van de Brooklyn Botanical Garden en het Brooklyn Museum, midden in de culturele en economische renaissance van de stad. Onze toewijding aan studenten, gezinnen en de gemeenschappen die we dienen, helpt om de verandering te stimuleren waarvan u momenteel getuige bent.

Bij MEC steunen we op uw genialiteit, of u zich nu op de universiteit nooit had voorgesteld of u aanmeldt voor ons nieuwe Honours Programme. In deze tijden van economische en sociale onzekerheid produceren ons rigoureuze curriculum, nieuwe opleidingen en steeds groter wordende, bekroonde faculteit wereldburgers die toegerust zijn voor hoogwaardige banen.

Onze studenten verlaten het Medgar Evers College met een nieuw begrip van zichzelf en een toewijding aan sociale rechtvaardigheid die de erfenis van burgerrechtenleider Medgar Wiley Evers weerspiegelt. Onze diverse studentenorganisatie krijgt kansen en nieuwe werelden aangeboden via ons Centrum voor Zwarte Literatuur, het Caribisch Onderzoekscentrum, het Centrum voor Recht en Sociale Rechtvaardigheid en het DuBois Bunche Centrum voor Sociaal Beleid.

Die verbinding met de gemeenschap begint hier al vroeg met ons school-to-career Pipeline-programma voor studenten in de klassen K-12. Hier weten we dat potentieel niets te maken heeft met uw postcode of uw land van herkomst. Potentieel wordt gerealiseerd door persoonlijke strengheid en gedeelde vreugde.

-Dr. Rudolph Crew

Locaties

Brooklyn

Address
Bedford Avenue,1650
11225 Brooklyn, New York, Verenigde Staten

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden